دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 209 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 81 |
سرقفلی حقی است که به موجب آن مستاجره متصرف در اجاره کردن محل کسب خود بر دیگران مقدم شناخته می شود. همانطور که ملاحظه می شود در تعریف مزبور فقط به تقدم مستاجر متصرف اجاره محل کسب تاکید شده و به دیگر مفاهیم سرقفلی , بالاخص به سرقفلی شخص در غیر رابطه استیجاری یعنی حق مالک سازنده مغازه توجهی معطوف نگردیده است. سرقفلی مایه تجاری و نیز حق کسب یا پیشه یا تجارت در حقوق ما مفهوم واحدی دارد. قانونگذار در قوانین روابط مالک و مستاجر مصوب 1339 و روابط موجر و مستاجر مصوب 1356 و نیز در لایحه قانونی اصلاح قسمتی از مقررات قانون نوسازی و عمران شهری مصوب 1358 و برخی مقررات دیگر به جای کلمه رایج (سرقفلی) از اصطلاح (حق کسب یا پیشه یا تجارت ) استفاده کرده است امکان دارد گفته شودکه این دو اصطلاح یکی نیستند و دومی اعم از اولی است بدین توضیح که سرقفلی اختصاص به بازرگانان دارد ولی حق کسب یا پیشه به غیر تجاری یعنی کسبه و پیشه وران و صاحبان حرف و مشاغل تعلق می گیرد. قبل از ورود به متن بحث لازم است معانی الفاظی که تا آن سروکار داریم، روشن گردد و از همینجا باید به تفاوت موجود بین سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت که در این تحقیق از علامت اختصاری (ح ک پ ت) برای بیان آن استفاده شده است، توجه کنیم.
فهرست مطالب
چکیده. 7
فصل اوّل: معرفی.. 8
گفتار اول: معرفی و بیان مفهوم سرقفلی8
بند اول: مقدمه8
بند دوم: تعریف سرقفلی9
بند سوم: مفهوم سرقفلی12
بند چهارم: ضوابط تشکیل دهنده سرقفلی16
گفتار دوم: ویژگی ها و انواع20
بند اول: ویژگیهای سرقفلی20
بند دوم: انواع سرقفلی20
بند سوم: حق کسب و پیشه و تجارت22
گفتار سوم: ماهیت و سوابق تاریخی سرقفلی26
بند اول: ماهیت حقوقی سرقفلی26
بند دوم: ماهیت اقتصادی سرقفلی29
بند سوم: سوابق تاریخی سرقفلی30
فصل دوم: بررسی قوانین.. 34
گفتار اول: قانون اختیارات دکتر میلسپو در مورد تنزّل و تثبیت بهای اجناس:34
گفتار دوم: قانون سال 1362(قانون جدید روابط موجر و مستأجر)37
فصل سوم: بررسی نظریات مختلف... 39
گفتار اول: وضعیت سرقفلی و حق کسبه و پیشه و تجارت از نظر فقهی39
گفتار دوم: وضعیت فقهی سرقفلی و ح ک پ ت در حقوق معاصر ایران:41
گفتار سوم: نظریات حضرت آیت الله خوئی43
گفتار چهارم: نظریات تحلیلی44
گفتار پنجم: جمع بندی45
فصل چهارم: حق کسب و پیشه و تجارت... 47
گفتار اول: معرفی ح ک پ ت47
بند اول: مالک ح ک پ ت47
بند دوم: موضوع ح ک پ ت50
بند سوم: مفهوم و انتقال به غیر51
بندچهارم: سقوط قهری حقّ کسب و پیشه یا تجارت52
بند پنجم: اماکنی که ح ک پ ت به آنها تعلّق میگیرد55
گفتار دوم: انتقال حقّ کسب یا پیشه یا تجارت60
بند اول: انتقال60
بند دوم: انتقال اختیاری و ارادی61
فصل پنجم: احکام مربوط به سرقفلی و میزان حمایت از آن.. 66
گفتار اول: برخی از احکام سرقفلی66
گفتار دوم: حمایت از این حق و حدود آن69
فصل ششم: جمعبندی و نتیجه. 72
فهرست منابع.. 75
دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 33 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
با ورود انسان به عصر جدید (هزاره دوم میلادی) و گسترش و رشد وسایلارتباطی و یا به تعبیری دیگر بوجود آمدن (دهکده جهانی) بالتبع باتوجه به نیازهایاجتماعی ضرورتهایی مطرح میشود. از آنجا که امروزه سیستمها رایانهای و اطلاعاتیمختلف با زندگی اجتماعی انسانها عجین شده یکی از موضوعات اجتماعی و به روز درجامعه مطرح میباشد.
با ورود این پدیده اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی بشر مانند پدیدههای دیگراجتماعی همواره با مزایا و معایبی روبرو بوده است. برای نظم بخشیدن به پدیدههایاجتماعی نیاز به راهکارهای مناسبی هستیم. در حوزهی علوم اجتماعی این وظیفه برعهدهعلم حقوق است که با ارائه راهکارهای مناسب سعی بر ایجاد نظم بر پدیدههای اجتماعی رادارد. از این رو وقوع ناهنجاریهای اجتماعی قابل تصور است. وقوع جرائم مختلف باتوجهبه مقتضیات زمانی و مکانی متفاوت در هر عصر و زمانی اشکال خاص خود را مییابد، باورود رایانهها در زندگی شخصی افراد و گسترش فناوری اطلاعات (اینترنت) سوءاستفاده از این وسایل اشکال گوناگونی به خود گرفته است، که تحت عنوان جرائمرایانهای از آن بحث میشود. انواع جرائم رایانهای توسط افرادی موسوم به هکرهاصورت میگیرد. از جمله شایعترین این جرائم که روز به روز نیز بیشتر گسترش مییابدکلاهبرداری اینترنتی است البته در کنار آن جرائم دیگری چون جعل کامپیوتری، سرقتاینترنتی، افشای اطلاعات و... نیز از شایعترین این موارد است.
باتوجه به ضرورت بررسی این مقوله مهم در این برهه از زمان که تجارت کالا وتکنولوژی، دانش فنی و آفرینش فکری برای دولتها مهمتر از تجارت کالا و خدمات شناختهمیشود به ارائه تحقیق در این زمینه پرداخته شد.
فهرست مطالب
مقدمه
بخش اول: تعاریف و کلیات
فصل اول: تعریف جرم
گفتار اول: پدیده مجرمانه
فصل دوم: کلیات
گفتار اول: جرائم رایانهای
گفتار دوم: تعریف جرائم رایانهای
تقسیمبندی جرائم رایانهای
فصل سوم: جرم کلاهبرداری
گفتار اول: تعریف
گفتار دوم: عناصر تشکیل دهنده جرم کلاهبرداری
بخش دوم: کلاهبرداری رایانه ای (اینترنتی)
فصل اول: تعریف
گفتار اول: الف)تعریف کلاهبرداری سنتی
ب) تعریف اینترنت
گفتار دوم: تعریف کلاهبرداری اینترنتی (رایانهای)
گفتار سوم: تفاوت کلاهبرداری رایانهای با کلاهبرداری اینترنتی
گفتار چهارم: مقایسه کلاهبرداری رایانهای با کلاهبردای
سنتی و بررسی عناصر تشکیل دهندهی جرم
فصل دوم: اقسام کلاهبرداری رایانه ای
فصل سوم: شروع به کلاهبرداری رایانهای
فصل چهارم: مجموعه مطالب دیگر در مورد کلاهبرداری رایانه ای
گفتار اول: سمت مرتکب کلاهبرداری
گفتار دوم: تفاوت تحصیل با بردن مال
گفتار سوم: اغفال
بخش سوم: جرایم رایانه ای در ایران و بررسی قوانین
فصل اول:پیدایش و تحول جرم رایانه ای در ایران
فصل دوم: بررسی قوانین
گفتار اول: بررسی وضعیت قوانین کنونی
گفتار دوم: مقایسه قانون تشدید و لایحه مجازات جرائم رایانه ای
نتیجهگیری
منابع
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 244 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 108 |
شرح مختصر: کودک دوران اول زندگی خود را که مهم ترین قسمت زندگی است، در خانواده ی خود می گذراند، نخستین تجربه های سازشی وی با اعضای خانواده اش تحقق می یابد. کودک باید بتواند آن چه در دل دارد، آزادانه بیان کند و نقاشی ابزاری مناسب برای بیان این آزادی است. بررسی های جدید در زمینه نقاشی های کودکان از اواخر قرن 19 آغاز شده است و بسیاری از پژوهندگان پیشین بر این گمان بوده اند که نقاشی کودک نسخه ای از یک تصویر در ذهن او می باشد و بنابراین نقاشی های یک کودک، دریچه ای گشوده بر اندیشه ها و احساسات اوست. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهر در سال تحصیلی 94-1393انتخاب شده و نمونه آن 180 نفر از کودکان گروه سنی (12-7) سال بوده اند که 90 نفر آن دختر و 90 نفر آن پسر می باشند که از هر پایه 15 نفر که به صورت نمونه گیری تصادفی از 6 مدرسه شهر انتخاب شده اند.
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه......................................................................................................
بیان مسئله.................................................................................................
ضرورت و اهمیت به نقاشی کودکان....................................................................
کاربرد نتایج تحقیق.......................................................................................
اهداف پژوهش............................................................................................
سوالات تحقیق...........................................................................................
مفاهیم کلیدی ............................................................................................
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه..........................................................................................................
نقاشی چیست..................................................................................................
سیر تحول نقاشی در کودک...................................................................................
عوامل موثر بر نقاشی کودک.................................................................................
انگیزه نقاشی....................................................................................................
تحلیل و تفسیر نقاشی براساس معنی رمزی عناصر نقاشی.................................................
تفسیر کلی تست ترسیم آدمک................................................................................
روش بررسی عواطف بر اساس تست ترسیم آدمک.........................................................
روش تحلیل نقاشی آدمک.......................................................................................
جنبه های کلی نقاشی.........................................................................................
رمز گرائی رنگ ها..........................................................................................
جنبه های تحلیلی نقاشی.......................................................................................
نظریات نقاشی.................................................................................................
پیشینه ی تحقیق...............................................................................................
فصل سوم: روش شناسی
مقدمه.........................................................................................................
روش تحقیق..................................................................................................
جامعه آماری.................................................................................................
نمونه گیری و روش نوشتن نمونه..........................................................................
متغیرها.......................................................................................................
ابزارپژوهش................................................................................................
روشاجرایپژوهش........................................................................................
تجزیه و تحلیل داده های آماری.............................................................................
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه........................................................................................................
توصیف داده ها.............................................................................................
تحلیل داده ها................................................................................................
فصل پنجم: یافته های پژوهش و بحث درباره ی نتایج آن.............................................
منابع
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 170 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 82 |
تاریخ صفاریان زمان و مکان محدودی از تاریخ پرفراز و نشیب ایران دوره اسلامی را در بر می گیرد یعقوب لیث صفاری در نزد ایرانیان همواره یادآور خاطر جوانمردان و عیاران ایرانی است حرکت او در حقیقت، حرکت گروهی از مردم ایران است با مردم جوانمرد و استقلال طلب در ادامه نهضتهای ملی و مذهبی ایرانیان علیه عربها و حکام دستگاه خلافت بنی امیه عباس .
تلاش او برای ایجاد حکومتی مستقل در ناحیه ای کهن و باستانی است که خاطره بسیاری از آداب و رسوم و رموز پهلوانی را در قلب خود جای داده است عمل او کردار عیاری است که ریشه در باورهای ظلم ستیزی و ایجاد اعتدال اجتماعی دارد که از سویی از اعتقادات و ارزشهای اسلامی و از سوی دیگر از فرهنگ ایرانی نشات گرفته است .
اندیشه او در مبارزه با دستگاه خلافت عباسی و برقراری استقلال حتی در ناحیههای کوچک از شرق ایران هر چند خام و ناپخته بود ولی اولا وابسته به نهضتهای سیاسی -مذهبی و ملی ایرانیان پیشین نشات گرفته از آنان بود ثانیا مشروعی بود برای حکومت ایرانیان مسلمانی که درقرون بعد جرات مقابله با دستگاه خلیفه را پیدا کردند و هر کدام راه رسیدن به استقلال ایران و ایرانی را کوتاهتر نمودند .در این پژوهش تلاش شده تا حدودی با منطقه سیستان قبل و بعد از اسلام و چگونگی رشد و به قدرت رسیدن یعقوب و اقداماتش را به رشته تحریر درآوریم .
باید این نکته را ذکر نمایم که در رابطه با منابع این دوره مشکلات اصلی وجود دارد و به طور عمده ویژگیهای ساختاری این دولت به ویژه در نخستین سالهای شکل گیری آن باز می گردد از یک سو دلایل چند رهبری دولت صفاری در پی آن محیط دربار صفاری چندان علاقه ای به امور فرهنگی و علمی از خود نشان نداده و به همین سبب منبعی زیادی در دسترس نیست و از سوی دیگر صفاریان به دلیل فرودستی پایگاه طبقاتی شان ، حضور خوارج در میان صفوم نشان و از آن بالاتری برای جسارتشان بر ضد خلافت عباسی ، با تحقیر و ناخشنودی و غرض ورزی بسیاری از منابع رو به رو گشته اند از دیدگاه بیشتر مورخین که خود نماینده و هواخواه محیط اشرافی و موانع حرمت دینی عباسیان بودند صفاریان جز گروهی از دزدان و راهزنان بی اصل و نسب و حقیر نبودند که راه طغیان بر ضد خلیفه را در پیش گرفتند و سرانجام به سزای اعمال خود در دیر العاقول رسیدند بدون شک اگر از آگاهیهای فراوانی که کتاب تاریخ سیستان در اختیار می گذارد محروم می ماندیم بسیار از نقاط تاریک و مبهم در محدوده این تحقیق همچنان بر جای می ماند.
فهرست مطالب
مقدمه |
1 |
فصل اول تاریخ سیاسی – اجتماعی سیستان در آستانه قیام یعقوب لیث بخش اول سیستان زاده هیرمند بخش دوم سیستان در فرهنگ و تمدن ایرانی بخش سوم فتح سیستان توسط اعراب بخش چهارم سیستان ، پناهگاه خوارج بخش پنجم قیام حمزه آذرک خارجی |
3
4
6
12
16
20 |
فصل دوم یعقوب و اقداماتش بخش اول اصل و نصب صفاریان بخش دوم تشکیل دولت صفاریان و حکمرانی یعقوب |
26
27
33 |
فصل سوم یعقوب و تحکیم دولت صفاریان بخش اول یعقوب و خوارج بخش دوم یعقوب و کسب مشروعیت |
54
55
65 |
منابع و مآخذ |
72 |
دسته بندی | گزارش کارآموزی و کارورزی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 3352 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 46 |
در این تحقیق به بررسی روابط عمومی بانک ملت می پردازیم. به تاریخچه روابط عمومی در ایران و جهان می پردازیم. در ادامه به معرفی بانک ملت ،چارت سازمانی و بخش روابط عمومی خواهیم پرداخت. امروزه از روابط عمومی به عنوان هنر هشتم و دست آورد قرن بیستم یاد می کنند، علی رغم اینکه نسبت به سایر علوم علم جدیدی است، اما توانسته ردههای عالی علمی و آزمون و خطا را به سرعت طی نموده و در سازمانها و مؤسسات به عنوان وزنه ای قوی و انکار ناپذیر جا باز کند و به جرأت میتوان گفت امروزه هیچ موسسه یا سازمان بزرگ جهانی را نمی توان یافت که روابط عمومی نداشته باشد. روابط عمومی، مدیریت و ابزار بسیار قوی برای برقراری ارتباط با مردم و جوامع بین المللی می باشد. با توجه به اهمیت حرفه روابط عمومی در ارتباطات سازمانی که در چند دهه اخیر پیدا کرده است، چندی قبل شرکت fast compahy درجدیدترین تحقیقات و پژوهشهای خود، حرفه روابط عمومی را جزء 25شغل برتر جهان در سال 2012 معرفی کرد. البته بی مناسبت نیست برای روشن تر شدن معنای روابط عمومی به نظر پژوهشگران در این باب اشاره کنیم. کارشناسان و مؤلفان کتاب هاى این رشته از جمله، "رکس هارلو" از پیشقدمان روابط عمومى در جهان مى گوید: «روابط عمومى دانشى است که به وسیله آن سازمان ها آگاهانه میکوشند، بر مسئولیت اجتماعى خویش عمل کنند تا بتوانند، تفاهم و پشتیبانى کسانى را که براى توسعه اهمیت دارد، به دست آورند». در این باره انجمن روابط عمومى آلمان مىگوید، روابط عمومى، تلاش آگاهانه و قانونى به منظور تفاهم و استقرار اعتماد و شناخت متقابل با عموم، براساس تحقیق علمى و عملى صحیح و مستمر، میسر است.
فهرست مطالب
مقدمه. 8
بیان مسئله. 8
اهمیت و ضرورت روابط عمومی.. 10
تاریخچه روابط عمومی.. 12
پیدایش روابط عمومی نوین درجهان.. 12
تعریف روابط عمومی.. 13
روابط عمومى در ایران.. 15
تفاوتهای روابط عمومی و تبلیغات... 16
نقدی بر شیوه کار مدیران روابط عمومی.. 17
روابط عمومی خلاق.. 19
روابط عمومیها و شرایط محیط بیرونی سازمان.. 20
شش عقل و بصیرت سازمانهای یادگیرنده20
تاریخچه بانک ملت... 23
منشور اخلاقی.. 23
بخش هایی از منشور اخلاقی کارکنان بانک ملت:23
نمودار سازمانی.. 25
شرح وظایف کلی روابط عمومی بانک ملت... 26
واحد روابط عمومی.. 29
گزارشی از عملکرد واحد با توجه به بودجه و امکانات... 30
بولتن کاری بانک ملت... 30
سنجش رضایت مشتریان.. 31
نشریات منتشر شده توسط روایط عمومی بانک ملت... 32
تلاش روابط عمومی بانک برای گسترش کتابخانه. 32
گزارش ارتباطات درون و برون سازمانی.. 33
خدمات ویژه همکاران.. 34
مرکز روابط عمومی بانک ملت... 34
کمک و همیاری به مددجویان بدهکار (در جرایم غیر عمد)36
گزارشی از پروژه های انجام شده38
نقد و پیشنهاد روابط عمومی بانک ملت... 39
نقاط ضعف... 39
نقاط قوت :39
منابع 40
دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 39 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 46 |
آدم ربایی،معادل واژه های(abduction . kidnapping) در زبان انگلیسی و واژه (enlevement) در زبان فرانسه و واژه (اختطاف) در زبان عربی می باشد که در برخی موارد برای مطلق آدم ربایی و در پاره ای موارد،برای ربودن دختر به منظور عمل نامشروع به کار می رود و تعریفهای زیر برای این واژه ها بیان شده است؛ انتقال یک یا چند شخص از مکانی به مکان دیگر بر خلاف اراده آنان،که ممکن است از راه خدعه یا فریفتن یا بازور انجام گیرد. (موریس نخله،القاموس القانونیه الثلاثه،ص 96) .
انتقال یک شخص بدون رضایت او از محلی به محل دیگر به وسیله زور،تهدید یا فریفتن. آدم ربایی به معنای سلب آزادی تن است بنابراین ابتدا باید معنای آزادی تن را دانست. آزادی تن چنین تعریف شده است:«آزادی بدنی هر فرد بطوری که بتواند از هر نقطه کشور به نقطه دیگر آن مسافرت نموده یا نقل مکان دهد یا از کشور خود خارج شده و به آن مراجعت نماید و از توقیف بدون جهت محفوظ و مصون باشد نتیجه این آزادی،لغو بردگی و شبه بردگی،لغو بیکاری،منع توقیف و حبس بدون مجور اشخاص است». (محمد جعفری لنگرودی،ترمینولوژی حقوق،واژه آزادی تن)
بنابراین آدم ربایی به معنای سلب آزادی تن دیگری بدون رضایت او و با قصد نامشروع،از راه جابجایی از محلی به محل دیگر می باشد. ربودن فرد یا افراد انسان از موارد توقیف در معنای عام به شمار می رود که ممکن است به توقیف در مفهوم خاص نیز بیانجامد و به محض سلب آزادی واقع میگردد و این سلب آزادی ماهیت جرم آدم ربایی است و لذا با جرایم حبس و توقیف غیرقانونی موضوع م 583 ق . م ا وجه اشتراک دارد. بدین ترتیب با فقدان شرایط لازم از برای تحقق جرم آدم ربایی،سلب آزادی،مشمول م 583 ق . م . ا توقیف یا حبس غیرقانونی و مخفی کردن عادی است.
فهرست مطالب
1-1-1) تعریف آدم ربایی
1-1-2) تعریف گروگان گیری
1-2-1) تاریخچه تقنینی
1-2-2) تاریخچه عملی
1-3-1)مبانی و منابع داخلی
دفاع در مقابل آدم ربایی
جرم آدم ربایی از دیدگاه فقهی
آدم ربایی به عنوان افساد فی الارض
آدم ربایی به عنوان جرم مستوجب تعزیر
1-3-2) مبانی و منابع خارجی
قوانین آدم ربایی فدرال
گروگان گیری غیر نظامیان در جنگ ها
واکنشهای بین المللی
2- ارکان و آئین دادرسی جرایم آدم ربایی و گروگان گیری
2-1) مقایسه ارکان جرایم آدم ربایی و گروگان گیری
2-1-1) مقایسه ارکان قانونی
2-1-2)مقایسه ارکان مادی
2-1-3) مقایسه ارکان معنوی
2-2) صلاحیت رسیدگی به جرم های آدم ربایی و گروگان گیری
2-3) نحوه رسیدگی به جرم های آدم ربایی و گروگان گیری
منابع و مآخذ
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 183 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 213 |
آموزش مبنای توسعه است و سرمایه های انسانی[1]در دنیای امروز ارزشی گرانبها تر از ثروتهای طبیعی و زیر زمینی پیدا کرده اند، این از آن روست که انسانهای دانا و توانا سرمایه های حقیقی و واقعی هر کشور را تشکیل می دهند، چرا که منبع پایدار هر جامعه، نیروی انسانی آن است که از لحاظ فکری، عاطفی و اجتماعی تربیت شده باشد( فروند 1973). از سوی دیگر بهبود کیفیت آموزش و پرورش در گرو تهیه و تدوین برنامه های مناسب تحصیلی و آموزشی به منظور پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان و بهبود کیفیت آموزشی معلمان است(باندی و وایلز 1382( و همه این موارد به مدرسه برمی گردد. در میان ارکان مدرسه، نقش معلم( عامل نیروی انسانی) از همه مهمتر و چشم گیر تر است، اینکه بهکار گیری معلمان از چه فرآیندی پیروی می کند و چه مراحلی را می پیماید، یا چه بخش ها و واحدهایی در وزارت آموزش و پرورش در گیر این مساله می باشند، اغلب از نظرها دور مانده است. چگونگی استخدام معلمان و دستگاهای دست اندرکارآن، در نمودارهای مختلف تشکیلاتی نهاد تعلیم و تربیت ایران، به طور معمول وبارها دستخوش تغییر شده است. با توجه به اینکه حجم عظیمی از فعالیت های وزارت آموزش و پرورش درگیر تامین و تربیت منابع انسانی مورد نیاز جامعه و از جمله برای خود این سازمان است، لذا توجه به نیروهای انسانی آن، در کلیه زمینه ها می تواند این وزارت خانه را در تحقق هدف های آن یاری رساند.
فهرست مطالب:
مقدمه ........................................................................................... 1
فصل یکم ـ کلیات
- بیان مسأله .................................................................................. 3
- اهمیت پژوهش ............................................................................. 4
- هدف پژوهش................................................................................ 9
- پرسشهاى پژوهش........................................................................ 9
- کلید واژه ها.................................................................................. 10
فصل دوم ـ ادبیات و پیشینه پژوهش
- سیرتحولات نظام تربیت معلم در ایران................................................ 13
- چگونگی گرینش معلم..................................................................... 15
- شیوه های استخدام و جذب معلمان.................................................. 23
- جایگاه تربیت و به کار گیری معلمان در قوانین آموزش و پرورش................. 27
- تامین و تربیت نیروی انسانی........................................................... 27
- سیاست های اجرایی تامین نیرو در دوره های مختلف.......................... 28
- برنامه ریزی نیروی انسانی در آموزش و پرورش.................................... 31
- ماموریت های وزارت آموزش و پرورش................................................. 31
- ساختار آموزش و پرورش.................................................................. 32
- نمودارهای ستاد آموزش و پرورش..................................................... 40
- سطوح تصمیم گیری در سازمان های آموزش و پرورش........................... 41
- رویکردهای توسعه و بهبود کیفیت در آموزش و پرورش........................... 43
- پیشینه پژوهشی.......................................................................... 45
فصل سوم ـ روش تحقیق
- روش پژوهش................................................................................. 70
- روش گردآوری اطلاعات.................................................................... 70
- تجزیه و تحلیل یافته ها.................................................................... 70
- جامعه آماریو نمونه تحقیق.............................................................. 70
فصل چهارم - تجزیه و تحلیل
- تربیت و به کار گیری معلمان در قوانین آموزش و پرورش
- قوانین آموزش و پرورش در ایران......................................................... 72
- قانون تشکیل شوراهای منطقه ای..................................................... 74
- شورای عالی آموزش و پرورش و قوانین آن........................................... 80
- قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استانها، شْهرستانها و مناطق81
- تربیت معلم و آموزش ضمن خدمت...................................................... 82
- قانون تاسیس دارالمعلمین مرکزی..................................................... 84
- قانون تربیت معلم و تاسیس دانشسراهای مقدماتی............................. 86
- دانشسرای کشاورزی و سایر مراکز تربیت معلم.................................... 87
- دانشگاه تربیت معلم....................................................................... 90
- قوانین و مقررات تربیت معلم پس از انقلاب اسلامی............................... 91
- مراکز تربیت معلم فتی و حرفه ای...................................................... 95
- تعهد خدمت در آموزش و پرورش......................................................... 95
- آموزش ضمن خدمت........................................................................ 98
- قانون تشویق معلمان باز نشسته به ادامه همکاری با آموزش و پرورش...... 108
- قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش................................................ 109
- آموزش متعهدین خدمت در آموزش و پرورش.......................................... 111
- لایحه نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران............................... 115
- جدول عوامل و ضوابط طرح طبقه بندی مشاغل معلمان........................ 128
- لایحه اصلاح سلختار نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران.......... 130
- اصلاحات در آموزش و پرورش............................................................. 133
- منشوراصلاحات در آموزش و پرورش..................................................... 135
- سند ملی توسعه آموزش و پرورش..................................................... 141
- دانشگاه تربیت معلم پیامبر اعظم...................................................... 144
ساختارها و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش
- سازمان اداری و تحولات تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش تا سال 1358.... 146
- تفکیک و تقسیم وزارت فرهنگ به دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و هنر 153
- تشکیل وزارتخانه های آموزش و پرورش و آموزش عالی.......................... 155
- تشکیلات ستادی آموزش و پرورش در سال 1350.................................. 157
- وزارت آموزش و پرورش در سال 1357.................................................. 158
- تشکیلات ستادی وزارت آموزش و پرورش از 1350 تا 1357....................... 158
- تحول ساختاری وزارت آموزش و پرورش بعد از انقلاب تا 1371................... 159
- معاونت های مرتبط با به کار گیری معلمان در نمودار تشکیلاتی سال 1358161
- تشکیلات ستادی آموزش و پرورش تا سال 1384................................... 164
- بررسی و تحلیل ساختار و تشکیلات آموزش و پرورش ایران..................... 165
- تشکیلات ستادی آموزش و پرورش در سال 1383.................................. 175
- تشکیلات ستادی آموزش و پرورش در سال 1385.................................. 178
- تشکیلات ستادی آموزش و پرورش در سال 1387.................................. 178
- تشکیلات ستادی آموزش و پرورش در سال 1388.................................. 180
فصل پنجم - یافته ها، نتیجه بررسی، محدودیتها و پیشنهادها
- یافته ها- نتیجه بررسی................................................................... 184
- محدودیت ها.................................................................................. 188
- پیشنهادها.................................................................................... 188
- کتابنامه
دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 78 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 96 |
مردم مصر در قدیم با فکر وقف اجمالا آشنا بودند املاکی بر خدایان ، معبدها و مقبره ها اختصاص می یافت تا درآمد آنها به مصرف تعمیرات نوسازی اقامه مراسم و خرج کاهنان (رهبران دینی ) و خادمان برسد و این گام به قصد تقرب به خدایان برداشته می شد. امروزه در مصر الواحی وجود دارد که حاکی از مطلب فوق الذکر است از قدیمی ترین آنها لوحه شماره 72 است. (راهنمای ماسبیرو) در این لوحه نقوشی وجود دارد که حکایت از وقف املاک برای برخی کاهنان در خانواده چهارم (سلسله چهارم فراعنه مصر ) می کند. این لوحه در فهرست موزه ، ذیل شماره 8432 آمده است. (در نشریه وزارت اوقاف مصر به نام وزارة الاوقاف بین الماضی و الحاظر به این لوحه اشاره شده است ) باز تاریخ برای ما بازگو می کند که رمسیس دوم املاک فراوانی به معبد ابیدوس بخشید و مراسم ویژه ای جهت تملیک آن املاک در حضور جمع کثیری از مردم بر پا کرد ، تا مردم در این امر خیر از وی پیروی کنند .
فهرست مطالب
وقف در فرهنگ سومریان
وقف در فرهنگ مصریان قدیم
وقف در فرهنگ بابل
وقف در فرهنگ یهود
وقف در فرهنگ زرتشتیان
در بین زرتشتیان داد و دهش بر سه گونه بوده است
1 _ نیاز
2 _ اشوداد
3 _ گهنبار خوانی
ایرانیان پایه گذار پیوسته نیکی (وقف) در جهان
اندرز انوشیروان
داد و دهش و نیکوکاری از دیدگاه بزرگمهر
داد و دهش، از دیدگاه مزدک
داد و دهش از دیدگاه مانی و پیروانش
مانی، داد و دهش همگانی را پذیراست. گروندگان او دو گونه اند
وقف در فرهنگ صائبین
تقویم و اعیاد مندائی ها (گروهی از صائبین )
1 _ عید بزرگ یا دهواربا
2 _ عید کوچک یا هوحونین
3 _ عید پنجه یا هوپروانایا
4 _ عید تولید حضرت یحیی یا دهودیمانه
5 _ عید پایان طوفان نوح یا عاشوریه
وقف در فرهنگ هند و چین
بنای معبد
اوقاف مسلمانان در ایالت آندر پرادش-هند
اسامی بعضی از ادارات و سازمان های وقفی
چگونگی تشکیل سازمان اوقاف آندرا پرادش
درآمد اوقاف
انواع موقوفات در سین کیانگ جنوبی
3- موقوفه «مزارات»
4- موقوفات مدارس دینی
5- موقوفات پلها
6- موقوغات قنوات
7- موقوفات «لنگان»
8- موقوفات «تاغ»
9- موقوفات «راه»
10- موقوفات «عید»
11- موقوفات «رسول الله»
12- موقوفات «چراغ»
13- موقوفات «قرآن»
14- موقوفات «کاسه»
15- وقف «نان پخت»
وقف در فرهنگ بر همن ها
وقف و نیکوکار در میان بودائیان
فرهنگ وقف در مسیحیت
در مسیحیت بخشش اموال به دو گونه صورت می گیرد
صورت اول
صورت دیگر
فرهنگ وقف در یونان
وقف در میان رومیان
وقف در حقوق انگلوساکسون (حقوق قدیم انگلستان و آمریکا )
وقف در میان آلمانی ها
وقف در کشور فرانسه
فرهنگ وقف در دین اسلام و برخی کشورهای اسلامی
1 _ معبد
3و2 _ نذور و قربانی
4 _ صدقه
5 _ شعائرالله
6 _ وصیت
برخی از ویژگی های وقف در قوانین یمن
وقف در عراق از لحاظ تاریخی و اداری
1 _ وقف در دوره عباسیان
2 _ وقف پس از دوره عباسیان
کویت
وقف در هرات
فعالیت های فرهنگی تشکیلات اوقاف در ترکیه
فعالیت های فرهنگی اوقاف در ترکیه موارد ذیل را شامل می گردد
منابع و مآخذ
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 640 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 122 |
در این پژوهش به بررسی رابطه هوش عاطفی و سبک های مدیریت مدیران پرداخته می شود.در این پژوهش حجم نمونه ، تعداد 331 نفر از بین جامعه آماری انتخاب شده است.
دراین تحقیق ازروش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شده است دراین پژوهش،ترکیبی از دو روش کتابخانه ای و روش میدانی استفاده شده است،بدین صورت که دربررسی ادبیات وپیشینه تحقیق ازروش کتابخانه ای وبرای تجزیه وتحلیل اطلاعات ازروش میدانی استفاده شده است.
در این پژوهش تجزیه و تحلیل یافته ها در دو قالب آمار توصیفی و آمار استنباطی به تجزیه و تحلیل داده ها و فرضیه های پژوهش می پردازیم.
هرچه سطح هوش عاطفی مدیران بالاتر باشد در سبک مدیریت مشارکتی موفق تر خواهند بود و از تعهد فردی و توانایی بالاتری برخوردار هستند.
بحث هوش عاطفی در ابتدا در رشته روانشناسی مطرح شد و طی دو دهه گذشته و در پی پژوهش های بسیار زیاد امروزه به یکی از مهمترین مباحث علوم اجتماعی تبدیل شده است. اما قابل تأمل ترین حوزه ای که هوش عاطفی در آن وارد شده است، حوزه مدیریت و مباحث سازمانی است.
بررسی و تحقیقات نشان می دهد هوش عاطفی در حیطه سازمان و به ویژه در حوزه کاری میتواند الگویی موفق برای سازمان و ادارات باشد.
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسئله. 3
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش.... 4
1-4- اهداف پژوهش.... 5
1-4-1- اهداف عام. 5
1-4-2- اهداف خاص.... 5
1-5- فرضیات پژوهش.... 5
1-6- سوالات پژوهش.... 5
1-7- قلمرو پژوهش.... 6
1-7-1- قلمرو موضوعی.. 6
1-7-2- قلمرو مکانی.. 6
1-8- تعاریف نظری.. 6
فصل دوم: ادبیات پژوهش
2-1- هوش عاطفی چیست؟. 9
2-2- اندازه گیری هوش عاطفی.. 11
2-3- آموزش و تقویت هوش عاطفی.. 13
2-4- ابعاد هوش عاطفی در مدیریت و رهبری.. 14
2-5- اهمیت هوش عاطفی در چیست؟. 16
2-6- هوش عاطفی در سازمان چگونه عمل می کند؟. 16
2-7- هوش عاطفی و عملکرد اثربخش.... 17
2-8- نمودهای هوش عاطفی در محیط کاری.. 17
2-9- آموزش و یادگیری هوش عاطفی در سازمان.. 19
2-10- هوش عاطفی ابزاری نوین در مدیریت بازار21
2-11- چارچوب قابلیت هوش عاطفی.. 22
2-11-1- قابلیت فردی.. 22
2-11-2- قابلیتهای اجتماعی.. 26
2-12- هوش هیجانی، رهبری فضا و عملکرد سازمانی.. 31
2-13- خوشه مدیریت بر خود ـ کنترل حالت درونی ـ تکانه ها و منابع.. 33
2-13-1- خوشه آگاهی اجتماعی.. 34
2-13-2- خوشه مدیریت روابط... 35
2-14- هوش عاطفی و پیشرفت شغلی.. 36
2-15- چگونگی استفاده از هوش عاطفی در انتخاب شغل و ارتقای شغلی.. 40
2-15-1- مرحله اول : توصیف شغل.. 40
2-15-2- مرحله دوم: انتخاب ابزار مناسب برای ارزیابی.. 40
2-15-3- مرحله سوم: ارزشیابی و معرفی افراد شایسته. 41
2-16- هوش عاطفی و آموزش.... 41
2-16-1- روش هاپی صحیح اجرای برنامه آموزش هوش عاطفی.. 43
2-17- هوش عاطفی و اصلاح مدیریت... 43
2-18- تعلیم و آموزش هوش عاطفی.. 43
2-19- روش صحیح آموزش هوش عاطفی.. 46
2-19-1- جلب توجه مدیران.. 46
2-19-2- آماده نمودن و جمع بندی اهداف برنامه. 48
2-20- رشد و توسعه هوش عاطفی.. 49
2-21- آیا هوش عاطفی در انجام وظیفه شغلی تاثیر دارد؟. 50
2-22- پیشینه پژوهش.... 51
2-23- رابطه هوش هیجانی با سبک های مدیریت تعارض.... 56
2-24- هوش هیجانی عاملی موثر در رهبری موفق.. 57
2-26- رهبری عاطفی.. 58
2-27- ویژگی های رهبری با شعور عاطفی بالا. 59
2-28- هوش هیجانی در سازمان چگونه عمل می کند. 61
2-29- هوش هیجانی وعملکرد اثر بخش.... 62
2-30- نمودهای هوش عاطفی در محیط کاری.. 63
2-31- سبک رهبری ویژگی خصوصیات مرتبط با هوش عاطفی.. 64
2-32- آموزش و یادگیری هوش هیجانی در سازمان.. 65
2-33- هوش هیجانی ابزاری نوین در مدیریت بازار67
2-34- بررسی دلالت سبکهای مدیریت و رابطه آن با هوش عاطفی.. 68
2-35- مدیریت و سبک های رهبری.. 70
2-36- مروری بر پژوهشها71
2-37- سبک های رهبری و مدیریت مدیران.. 80
2-37- سبک های رهبری و مدیریت مدیران.. 81
2-38- سبک های مدیریتی.. 81
2-39- رهبران و مدیران انتخابی و انتصابی.. 85
2-40- رهبران آزاد منش و رهبران مستبد. 85
2-41- شبکه مدریت... 85
2-42- مدیریت مشارکتی.. 87
2-43- مدیریت مشارکتی از دیدگاه اسلام. 88
2-44- آثار و نتایج مدیریت مشارکتی.. 89
2-45- مدیریت کیفیت جامع.. 90
2-46- مدیریت در سیره پیامبر(ص)91
2-47- مدیریت... 93
2-47-1- اقدامات مدیریتی مهم.. 93
2-47-2- فنون رهبری.. 93
2-47-3- رهبری در مدیریت... 94
2-47-4- ویژگیهای یک رهبر سازمانی برجسته. 94
2-47-5- سرپرستی کارکنان.. 94
2-47-6- رهبری فرایند طراحی.. 95
2-47-7- ایجاد فضای روانی مناسب... 96
2-47-8 فنون مدیریتی برای تقویت انگیزش.... 96
2-48- تحقیقات انجام شده97
2-48-1- تحقیقات داخلی.. 97
2-48-2- تحقیقات خارجی.. 97
2-49- رابطه بین هوش عاطفی و سبک های مدیریت مدیران.. 98
2-50-جمعبندی.. 99
2-51-سخن پایانی.. 102
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه. 104
3-2- روش تحقیق.. 104
3-3- جامعه آماری مورد مطالعه. 104
3-4- حجم نمونه. 104
3-5- روش های گرد آوری اطلاعات... 105
3-5-1- روش کتابخانه ای.. 105
3-5-2- روش میدانی.. 105
3-6- پرسشنامه. 105
3-7- تعیین روایی پرسشنامه. 105
3-8- تعیین اعتبار(پایایی)پرسشنامه. 106
3-9- جامعه آماری :107
3-10- توصیف نمونه و تعیین حجم نمونه :107
3-11- روش گرد آوری اطلاعات :107
3-12- ابزار گرد آوری اطلاعات :108
3-13-متغیرهای تحقیق:108
3-13-1- متغیر مستقل :108
3-13-2- متغیر وابسته. 108
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه. 110
4-2 توصیف داده ها111
4-3- فرضیه های پژوهش و تحلیل داده ها114
4-4 نتایج توصیفی:115
4-5- نتایج استنباطی:123
4-6 نتایج آزمون فرضیه ها:125
فصل پنجم: ارائه نتایج ، پیشنهادات و محدودیت های پژوهش
5-1-نتایج پژوهش.... 127
5-2-نتایج آزمون فرضیه ها:128
5-3- محدودیتهای پژوهش.... 128
5-4- پیشنهادهایی برای پژوهشهای آینده128
5-5- پیشنهاد به محققان آتی.. 129
فهرست منابع و مآخذ. 130
پیوست ها
پیوست الف-1 : پرسشنامه. 134
پیوست الف-2: جداول اصلی.. 136
دسته بندی | جزوه های درسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 165 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 95 |
زبانشناسی مطالعه علمی زبان است. این علم در وهله اول به زبان در مفهوم عام آن می نگرد یعنی از یک سو همه زبانها و از سوی دیگر آن خصوصیت انسان که او را از جانداران دیگر متمایز می کند (قوه نطق). تفاوت زبانشناسی با علوم دیگری که کم و بیش به زبان می پردازند در این است که زبانشناسی زبان را برای توضیح خود زبان بررسی می کند ولی آن علوم زبان را توضیح چیز دیگری به کار می گیرند (مثلاً برای مطالعه استعداد روانی تکلم یا قوانین تفکر یا نهادهای اجتماعی یا ضایعات مخ و اندامهای گفتار). باید دانست مطالعه تاریخ تحول و خویشاوندی زبانها و روابط آنها با یکدیگر موضوع "ریشه شناسی[1]"، "زبانهای باستانی و"فقه اللغه" است.
زبان مهمترین وسیله ارتباطی بشر و پایه همه نهادهای اجتماعی اوست. اصطلاحاتی مانند "زبان موسیقی"، و "زبان گلها" و "زبان تصاویر" استعاره هایی بیش نیست؛ نه موسیقی زبان است، نه نقاشی و نه پیکرتراشی.
دم زدن و راه رفتن نتیجه کاربرد طبیعی بعضی از اندامهای بدن یعنی ششها و پاهاست. امّا زبان چنین نیست زیرا موضع معین و منحصری در بدن برای آن وجود ندارد. هر چند در علم آواشناسی سخن از اندامهای گفتاری به میان می آید ولی وظیفه اصلی هر یک از این اندامها چیز دیگری است سوای ایجاد صوت به منظور بیان مفاهیم ذهن. مثلاً دهان برای جویدن و فرودادن غذا و زبان برای چشیدن و حفره های بینی برای نفس کشیدن به کار می روند و دیگر اعضای گفتار به همچنین.
تعریفی از زبان که هم جامع باشد یعنی شامل همه زبانه شود و هم مانع باشد یعنی شامل چیزی جز زبان نشود: زبان آن نهاد اجتماعی است که از نشانه استفاده می کند.
نشانه[2] چیست؟ هر چیزی که نماینده چیز دیگری جز خودش باشد یا به عبارت دیگر بر چیز دیگری جز خودش دلالت کند. هر نشانه دارای دو قسمت (رویه) است: دال (که در مورد کلمات زبان به آن لفظ می گویند) و مدلول (معنی). دال می تواند گفتاری یا نوشتاری باشد مانند صورت گفتاری و نوشتاری کلمه "کتاب" و مدلول همان معنای "کتاب" است. رابطه بین دال و مدلول را دلالت می گویند. دلالت عمل نشانه است نه خود نشانه.
انواع نشانه های مورد استفاده در زندگی اجتماعی بشر: تصویری، طبیعی و وضعی.
نشانه تصویری: بین دال و مدلول آن (صورت و مفهوم آن) شباهت عینی و تقلیدی وجود دارد مانند دلالت عکس مار بر خود مار، دلالت نقشه جغرافیا بر مناطق زمین.
نشانه طبیعی (= نشانه عقلی و طبعی): بین دال و مدلول آن رابطه همجواری یا تماس (رابطه علت و معلولی) وجود دارد مانند رابطه بین آتش و دود، تب و احساس درد. فرق نشانه های طبیعی و وضعی در این است که عمداً به قصد ایجاد ارتباط به وجود نیامده است.
نشانه وضعی: رابطه بین دال و مدلول، رابطه ای قراردادی است نه ذاتی و خودبخودی. مانند دلالت لفظ "اسب" بر خود "اسب"، دلالت "نور قرمز سر چهار راه" بر "عبور ممنوع".
برای رسیدن از نشانه به شیء خارجی باید از دو مرحله (دلالت) بگذریم: دلالت دال (لفظ) بر مدلول (معنی) و دلالت مدلول بر شیء خارجی. مثلاً با شنیدن لفظ "دیوار" به معنای "دیوار" و از معنای "دیوار"به خود دیوار می رسیم.
فهرست مطالب
دسته بندی | شیمی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 423 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 145 |
واژه روغن از دو قسمت «رو» و «غن» تشکیل شده است. «رو» از مصدر رفتن و روان شدن و «غن» به سنگ عصاری گفته میشود. این برمیگردد به گذشته دور، زمانی که دانههای روغنی را در زیر سنگ عصاری (سنگ فشارنده و عصارهگیر) که توسط اسب عصاری چرخانده میشد، له کرده و آنچه را که از زیر سنگ خارج و جاری میشد «روغن» میگفتند بنابراین روغن یعنی «روان شده از غن».
فهرست مطالب
فصل اول: شناخت، طبقه بندی و کاربرد روغنهای روانساز
1-1 ) مقدمه..............................................................................2
1-2 ) روغن موتور......................................................................10
1-2-1) تولید روغن موتور...........................................................12
1-2-1-1) فرآیند هیدرو تریتینگ........................................15
1-2-1-2) بهینه سازی فرآیند...........................................19
1-2-1-3) مقایسه فرآیندهای HT و SE........................22
1-2-1-4) مقایسه اقتصادی روشهای HT و SE............25
1-2-1-5) کنترل کیفیت محصول...................................27
1-2-1-6) نگاهی به آینده..............................................28
1-2-2) روغنهای موتور پایه سنتیتیک....................................30
1-2-2-1) انواع روغنهای سنتیتک..................................30
1-2-2-2) تاریخچه روغنهای سنتیتک..............................31
1-2-2-3) علل پیدایش و روی آوردن به روغنهای سنتیتک33
1-2-2-4) نقش روغنهای سنتیتک در اقتصاد سوخت....34
1-2-3) طبقه بندیها و استانداردهای روغن............................34
1-2-3-1) طبقه بندی روغنها بر حسب ویسکوزیته.........36
1-2-3-2) طبقه بندی روغنها بر حسب کارائی................42
1-2-3-2-1) طبقه بندی API برای روغن موتور..............47
1-2-3-2-2) طبقه بندی روغنها توسط مراجع نظامی....49
1-2-3-2-3) طبقه بندی CCMC..................................51
1-2-3-2-4) طبقه بندی روغن موتور توسط سازندگان خودرو52
1-2-4) طبقه بندی روغنهای دو زمانه....................................54
فصل دوم: مشخص سازی روغنهای روانساز و مستعمل از لحاظ ترکیب
2-1) کلیات............................................................................60
2-1-1 ) پاکسازی محیط زیست از آلودگی روانکارها.............60
2-1-2 ) حفظ منابع با ارزش نفتی....................................63
2-2) روغنهای روان کننده و نقش آنها.................................64
2-3) شناخت هیدرو کربورهای روغن پایه.................................66
2-3-1) گروه پارافینیک.................................................67
2-3-2) گروه نفتنیک....................................................68
2-3-3) گروه آروماتیک................................................69
2-4) روغنهای مصنوعی........................................................71
2-5) مواد افزودنی روغن موتور..............................................72
2-6) تعاریف........................................................................85
2-7) آنالیز خوراک ورودی برای بازیابی روغن...........................88
فصل سوم: روشهای بازیابی روغن مستعمل
3-1) روش اسید و خاک رنگبر..................................................94
3-1-1) روش پوکولاسیون..............................................98
3-1-2) روش تماسی.....................................................99
3-2) بازیابی به روش ماتیس.................................................99
3-3) روش IFP....................................................................101
3-4) روش استخراج و انعقاد به وسیله حلال آلی...................103
3-4-1) معیارهای انتخاب حلال...................................107
3-4-1-1) درصد لجن تشکیل شده...............................107
3-4-1-2) سرعت تهنشینی.........................................107
فصل چهارم: مواد و روشها
4-1) مواد..............................................................................110
4-1-1) روغن مستعمل.................................................110
4-1-2) حلالها..............................................................111
4-2) وسائل و دستگاهها........................................................111
4-3) آزمایشها..................................................................112
4-3-1) جداسازی مواد با نقطه جوش پایین از روغن مستعمل........................................................................................112
4 -3-2) تعیین درصد ناخالصیهای جدا شده برای هر حلال در نسبتهای مختلف113
4-3-3) منحنی تهنشینی.............................................................115
4-3-4) بررسی KOH و تعیین مقدار بهینه آن...........117
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1) درصد ناخالصیهای خشک جدا شده بوسیله حلالهای مختلف....119
5-2) اثر دما..........................................................................121
5-3) منحنی تهنشینی..........................................................123
5-4) اثر KOH...................................................................127
مراجع....................................................................................131
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 196 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
*مقاله درمورد تجزیه و تحلیل سیستم کارگزینی و حسابداری شرکت روغن نباتی لادن*
فصل اول : مقدمه
1-1-تقدیر و تشکر :
ابتدا خدا را تشکر میکنم که توفیق سلامت وکسب آموزش را بدست آوردم و سپس از استاد محترم جناب آقای حسینینیا که ضمن آموزش ما را در جهت آماده نمودن این مجموعه هدایت فرمود تشکر می نمایم .
1-2-مقدمه :
تهیه مستندات برای هر اقدامی در همه زمینه ها همواره مفید بوده است . در زمینه تهیه یک سیستم نیز نباید همه چیز در قلب و یاد تهیه کننده باقیمانده و در نهایت در آنجا به فراموشی سپرده شود .سیستمی که دارای مستندات صحیح و اصولی باشد همواره نفرات دیگر با مطالعه مختصر می توانند براحتی ادامه دهنده کار نفر قبل باشند .
و اما در ارتباط با این مستندات لازم است بیان نمایم که بر اساس اطلاع یکی از دوستان در شرکت «لادن» که کار حسابداری آنان بطور دستی انجام می شد و مشکلاتی در این زمینه نیز داشتند تصمیم گرفتیم که به اتفاق موضوع را بررسی و در صورت امکان نسبت به تهیه سیستم مورد نیاز آنان اقدام نمائیم . لذا پس از چند تماس تلفنی و هماهنگی لازم مراجعات متعددی به شرکت مزبور داشته و در نهایت اقدام به تهیه سیستم بشکلی که در صفحات آتی نوشته و شرح داده شده است نمودیم .
2-1-قبل از محاسبه
ما در تاریخ 14/8/84 به کارخانه روغن نباتی لادن رفتیم. البته با هماهنگی قبلی که توسط یک آشنا انجام شده بود ما به آنجا رفتیم. البته قبل از مصاحبه ما با صحبت کردن با کارکنان شرکت سعی کردیم با خصوصیات اخلاقی مدیریت محترم آشنا شویم و همچنین سؤالاتی که مد نظر ما بود را طرح کردیم و سعی کردیم در طراحی سؤالات از سؤالاتی استفاده کنیم که ما را به هدف برساند تا جایی که توانستیم سعی کردیم از سؤالاتی که مربوط به ما نمی شود خودداری کنیم که مبادا مدیریت در هنگام مصاحبه از ما رنجوده خاطر شود.در هنگام مصاحبه ما با ظاهر آراسته و با خواندن سؤالات از قبل آماده شده به شرکت رفتیم و سؤالات را طبق اصول مصاحبه از سؤالات اسان شروع کردیم و سعی کردیم جناب آقای رئیس را خسته نکنیم. ایشان تا جایی که سعی داشت یا به طور ناخداگاه مصاحبه را از آنچه را که هدف بود با سؤالات خود در مقابل سؤالات ما دور می ساخت و دیگر مشکلات شرکت را جهت مکانیزه کردن با ما طرح سعی کردیم طبق گفتار استاد تمام مراحل مصاحبه را یادداشت برداری و ضبط کنیم که مبادا بعداً دچار مشکل شویم.
2-2-بعد از مصاحبه
بعد از انجام مصاحبه و بدست آوردن پاسخ سؤالات خود را با دوستان به گفتگو نشستیم و انتظارات شرکت را در مکانیزه کردن آن و توانایی خود مورد بررسی قرار دادیم. که آیا می توانیم انتظارات شرکت را برطرف کنیم که ما موفق به انجام این کار شدیم و طبق اصول مکانیزیون شروع به کار کردیم و بعد از اخذ قرار داد و گرفتن قسمتی از مبلغ قرارداد شروع به کار کردیم.
2-3-شرح و وضعیت سیستم موجود :
سیستم موجود شرکت همانگونه که بیان شد یک سیستم دستی بود که با مشکلات زیادی مواجه بود . تعداد نفرات نسبتاً زیاد و اشتباهات متعدد که بعضاً برای پیدا کردن و رفع یک مشکل روزها وقت صرف می شد این مشکلات از ناخوانا بودن اعداد نوشته شده توسط کارمندان گرفته تا گزارشات غلط و نامنظم ادامه داشت .
2-4-شرح فعالیت افراد و امکانات موجود :
بخش مالی شرکت سه اتاق داشت شامل یک نفر رئیس امور مالی یک نفر رئیس حسابداری و 6 نفر کارمند حسابداری بود که همواره کارهای آنان عقب افتاده بود و به روایت یکی از همان کارمندان روزهای آخر تیرماه که می بایست حسابهای سال قبل بسته شود چیزی شبیه روزها و شبهای خاصی است که مرخصی ها لغو و تا دیروقت کارمندان مشغول کار بودند و حتی فرصت حمام رفتن و خواب و استراحت را هم نداشتند .
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 82 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 88 |
*مقاله درمورد تاریخچه شرکت اچاچی*
آچاچی نام روستایی در نزدیکی شهرستان میانه از توابع آذربایجان شرقی است و این کارخانه در سال 1357 شروع به کار کرده است که توسط آقای ایرانی که مدیر عامل و رئیس کنونی شرکت است در واحدهای کوچک آغاز به کار کردند و اولین کارگاه شیرینی پزی در تهران بوده که به علت نارضایتی افراد و شهرداری به خارج از تهران انتقال پیدا کرده است چون هیچ وقت کارخانه صنعتی نمی تواند در داخل شهر باشد و نیاز به متراژ بالایی دارد و پس از استقراق کارخانه برای توسعة بیشتر و تداوم و استحکام بیشتر با کارخانه ای به نام قافلانکوه متحد شدند که بعد از مدتی همکاری به علت اختلاف نظر از یکدیگر مجزا شدند هر کدام به صورت مستقل فعالیت می کنند .
و برترین امتیاز این شرکت گرفتن اولین پروانه ساخت سوهان و باسلق در ایران است .
مواد لازم جهت تاسیس یک کارخانه شکلات سازی
1)یک قطعه زمین با متراژ بالا و خارج از شهر که دارای این قسمت ها می باشد :
(انبار – محل تولید – سردخانه – اتاق های دارای و نگهبانی)
2)تقاضای کتبی ه اداره کل صنایع غذایی جهت ساخت
3)تهیة دستگاه های مورد نظر جهت تولید محصول مورد نظر
4)تقاضای مجوز از وزارت بهداری
5)باردید وزارت بهداری از دستگاه ها و عملکرد آنها
6)گرفتن پروانه بهره برداری یعنی پروانه تاسیس کارخانه
7)صدور پروانه ساخت از وزارت بهداشت
8)مهترین مساله برای ساخت کارخانه مواد غذایی اولا کارت شناسایی از اداره کل صنایع و درما صدور پروانه ساخت از وزارت بهداشت باشد و تامین نیروهای متخصص .
وضعیت شرکت آچاچی با شرکت قافلانکوه .
1)تقسیم کار بین دو شرکت به صورتی که انجام عملیات داخلی اعم از پخت و بسته بندی و دریافت مواد اولیه و باز پرداخت مواد ساخته شده جهت فروش به شرکت آچاچی محول شده بود و خرید مواد اولیه و بازار یابی و فروش محصولات و عملیات خارج کارخانه به عهده شرکت قافلانکوه بود .
2)معیار فروش با فرمول کیفیت بالا + سود بیشتر با تولید محصول به هرمیزان + سود مضاعف و بالا .
3)زیاد بودن مشتری
4)عدم جوابگویی به موقع به کارکنان و پرسنل
5)اختلاف نظر بین مدیریت شرکت آچاچی و شرکت قافلانکوه ( وجود دو مدیر عامل متفاوت )
6)عدم سیستم مرتب اداری
7)تولید محصولات متنوع و یکسان نبود تولید
8)روابط عمومی قوی
1)تثبیت قیمت هنگام نوسان افزایش قیمت در بازار
2)تنظیم عرضه و تقاضا
3)پیگری محصولات در بازار از نظر کیفیت - قیمت و طرح نسبت به اجناس مشابه
4)نوآوری درارائه محصولات وارائه محصولات جدید در بازار
5)ساخت مشابه محصولات خارجی
و مهمترین قدرت آنها ثبت قیمت آنهاست با اینکه مواد اولیه در فصل های مختلفی بوده در بعضی از فصول قیمت آن نزولی و در بعضی فصول صعودی بوده ولی هیچ یک از اینها در ثابت نبودن قیمت در این شرکت اثر نمی گذارند و همین ثابت بودن باعث اعتبار بیشتر برای شرکت خواهد بود.
6)روابط دوستانه بین مصرف کنندگان
7)بالا بودن میزان مصرف کنندگان به اجناس تولید شده جوابگوی نیاز داخلی نمی باشند ( در بعضی مواقع )
8)صدور محصولات به کشورهای دیگر بصورت غیر مستقییم .
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 110 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 50 |
*مقاله درمورد پیشنهاد روشی برای بودجهریزی عملیاتی*
بودجهریزی عملیاتی عوامل "صرفهجویی" و "اثربخشی" را به ابعاد سنتی بودجهریزی اضافه میکند. نظام بودجهریزی عملیاتی بین "کارآیی" و "اثربخشی" تمایر قائل میشود. در"کارآیی" استفاده مفید از منابع مورد نظر است، در حالیکه "اثربخشی" با عملکرد مرتبط است. در بودجهریزی عملیاتی طبقهبندی عملیات بهنحوی است که هدفها شفافتر بیان میشوند، ارزیابی بودجه سهلتر بوده و در روش هزینهبندی آن ارتباط بین داده و ستانده مورد توجه قرار میگیرد.
مهمترین هدف بودجهریزی عملیاتی اصلاح مدیریت بخش عمومی و افزایش اثربخشی مخارج این بخش است. ویژگیهای اساسی این اصلاح عبارتند از:
برای اجرای نظام فوق اقدامات اساسی زیر باید انجام گیرد:
1- برنامههای عملیاتی دستگاههای اجرایی جهت تحقق اهداف بخش ذیربط بازبینی، اصلاح و نهایی شود.
2- در چارچوب وظایف مصوب دستگاههای اجرایی، فعالیتهای کمیتپذیر ذیل هر یک از برنامههای نهایی شده تعیین گردد.
3- هزینه تمام شده هر یک از فعالیتها برای دستیابی به هدف تعیین شده محاسبه گردد.
4- یک نظام نظارتی و گزارشگیری مستمر تمامی مراحل کار استقرار یابد.
انجام اقدامات فوق مستلزم استقرار یک نظام هزینهیابی محصول در دستگاههای اجرایی با ویژگیهای یاد شده میباشد.
2- اصول و مفاهیم هزینهیابی محصول
در این بخش اصول و مفاهیم هزینهیابی، هدف و منافع حاصل از هزینهیابی محصول، هزینهیابی فعالیتها، اقسام هزینهیابی و سیاستهای حسابداری هزینهیابی مورد بررسی قرار میگیرد.
محصول، کالا یا خدمات نهایی است که منعکس کننده خواست دولت، به عنوان خریدار، از دستگاههای اجرایی برای ارائه آن به متقاضیان است. دراین خصوص میتوان به مثالهایی مانند ارایه خدمات ثبتی، آموزشی، بهداشتی و یا تولید برخی محصولات کشاورزی یا صنعتی اشاره کرد.
هزینهیابی محصول فرآیندی است که به وسیله آن هزینه نهادهها (مانند حقوق و دستمزد) به محصولات تعلق میگیرد. در این فرآیند هزینههای کل هر دستگاه اجرایی برای تولید محصولات آن به نحوی اختصاص مییابد که پاسخگوی هزینه واقعی ارایه یا تولید هر محصول باشد.
به طور مثال اگر یک دستگاه اجرایی خدمات متنوعی ارائه دهد یا کالاهای متنوعی تولید کند ممکن است بخواهد کل هزینه تولید هر واحد خدمات یا محصول را برآورد نماید. این اطلاع به دستگاه اجرایی کمک میکند که اولاً بهای ارائه هر واحد از محصول را تعیین کند و همچنین نسبت به حدود پرداختهای پرسنلی یا اداری تصمیم مناسب را اتخاذ نماید.
هزینهیابی در دو مرحله انجام میگیرد:
مرحله اول: جمعآوری اطلاعات هزینهای
مرحله دوم: استفاده از اطلاعات جمعآوری شده در هزینهیابی فعالیتهای مربوط به تولید محصولات
در فرآیند نظام پیشنهادی دستگاههای اجرایی در چارچوب قرارداد یا موافقتنامهای با دولت خدماتی را ارایه یا کالایی را تولید میکنند. در هزینهیابی محصولات موضوع قرارداد، دستگاه اجرایی باید هزینه هر یک از محصولات تولیدی مورد توافق را تعیین نماید. برای تمامی محصولات مزبور اطلاعات زیر باید ارائه گردد:
در فرآیند هزینهیابی محصول باید هزینه تولید هر قلم از محصول بطور آشکار مشخص شود، بهطوریکه برای دولت و مسئولین ارزش افزوده کالا یا خدمت مزبور مشخص باشد. بنابراین، یک نظام کارآمد هزینهیابی فقط شامل مجموعهای از هزینههای بالاسری محصولات نیست. نظام مطلوب فرآیند ایجاد ارزش افزوده را به نحوی سامان میدهد که :
در نظام پیشنهادی سقف بودجه هر یک از دستگاههای اجرایی مانند گذشته توسط دولت تعیین میگردد، در تعیین این سقف باید عواملی چون ارزیابی هزینه تولید کالا و خدمات، قیمتهای بازار و افزایش کیفیت مورد توجه قرار گیرد. طبیعی است سقف پیشنهادی دولت برای بودجه دستگاه اجرایی با محاسباتی که توسط دستگاه اجرایی در چارچوب هزینهیابی فعالیتها انجام میگیرد ممکن است مطابقت نداشته باشد. بنابراین برای کمک به رسیدن به تفاهم، دستگاههای اجرایی باید ضمن هزینهیابی هر یک از فعالیتها، آنها را بر حسب اولویت طبقهبندی کنند به نحوی که در هر سطحی از بودجه فعالیتهای مشخصی قابل انجام باشد.
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 88 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 116 |
*مقاله درمورد مراحل حسابداری پیمانکاری*
مراحل حسابداری پیمانکاری
پروژه دوره کاردانی رشتة حسابداری
خداوندا ، به من شهامتی عطا فرما تا آنچه را که نمی توانم تغییر دهم ، بپذیرم.
توانایی عطا فرما تا آنچه را که می توانم ، تخییر دهم و خردی که تفاوت بین این دو را درک نمایم.
تقدیم به یاس های سپید و زیبای زندگیم که زندگی را با تمام زیبائیش از بدو تولد برایم ارمغان آورند و در تمام لحظه ها حامی دیابورم هشتند پدر و مادرمهربانم خالصانه دست های پر مهرتان را می بوسم .
سپاس و قدر دانی
با سپاس فراوان از استاد گرامی آقای آقامحمدی که زحمت زیادی را متقبل شدند و اینجانبان با بهرهگیری از راهنمایی های ارزنده و مفید ایشان توانستیم توفیق نگارش این پایان نامه را به دست آوریم .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : عملیات پیمانکاری :
- اررکان اصلی عملیات پیمانکاری
- انواع قرارداد های پیمانکاری
- مراحا اجرای طرح و انجام عملیات پیمانکاری
- مطالعات مقدماتی یا اولیه طرح
- ارجاع کار به پیمانکار
- انعقاد قرار داد با پیمانکار
- اجرای کار ( شروع عملیات )
- خاتمه کار
- سازمان بر اساس وظایف ( سازمان کار کروی )
فصل دوم : حساب های شرکت پیمانکاری ایران بتون ساز
دارائی های جاری
- بانک و صندوق
- تخواه گردان ها
- حساب های دریافتنی
- حساب ذخیرة مطالبات مشکوک الوصول
- اسناد دریافتنی
- پیش پرداخت ها
- سپرده حسن انجام کار
درارئیهای ثابت :
- دارائیهای ثابت مشهود
- داراییهای ثابت نا مشهود
بدهی های جاری :
- حسابهای پرداختنی
- اسناد پرداختنی
- پیش دریافت ها
بدهی های بلند مدت
- سرمایه
- در آمدها
- هزینه ها
- حساب پیمان
- حساب کار گواهی شده
فصل سوم : روش های تداول حسابداری پیمانکاری
- روش کار تکمیل شده
- روش درصد پیشرفت کار
- ذخیرة لازم برای زیان های قابل پیش بینی
- دعاوی و تغیرات ناشی از قراردادهای پیمانکاری
- تعیین سود پیمان تکمیل شده
- انتقال سود و بستن حساب پیمان تکمیل شده
- محاسبة صود پیمان نا تمام
- نحوة محاسبه و پرداخت دستمزد کارگران و سرپرستان کارگاه
- نحوه محاسبات استحلاک تموال ، ماشین آلات و تجهیزات .
فصل چهارم : مالیات پیمانکاری
- مالیات مقملوع
- مالیات بر در آمد پیمانکاری
- در آ‚د مشحول مالیات پیمانکاری
- مالیات موسسات پیمانکاری
- شرکت های سهامی
- نحوة نگهدای حساب های مالیاتی
- پیش پرداخت مالیات
- مالیات قطعی پیمان ها
- ذخیرة مالیات بر در آمد
فصل پنجم : گزارش های مالی
- ترازنامه
- جدول بهای تمام شدةکار در جریان ساخت
- گزارش های عملیاتی
- گزارش پیشرفت کار
- صورت حساب صودو زیان
- تراز آزمایشی
حال که به فضل خدای متعال پروژة خود را با موضوع مراحل حسابداری پیمانکاری به اتمام رسانده ایم جای دارد که از زحمات و راهنمایی های بزرگوارانة آقای آقامحمدی کمال تشکر و قدر دانی را نماییم
خلاصه ای از نکات مهم پروژه به شرح زیر می باشد
1- مراحل انجام عملیات پیمانکاری
2- حسابهای شرکت پیمانکاری
3- روش های متداول حسابداری پیمانکاری
4- مالیات پیمانکاری
5- گزارش های مالی
6- صورت مسئلة پیمانکاری
پیشگفتار :
تدوین مطالبی دربارة نحوة حسابداری انواع فعالیت های اقتصادی از یک سو ، بر دانش پیشرفته و امروزین حسابداری متکی و از سوی دیگر ، با شرایط خاص ، عرف تجاری و قوانین حاکم بر فعالیت های اقتصادی در ایران منطبق باشد یکی از زمینه های ضروری پژوهشی است که می تواند کاربرد روش های پیچیدة حسابداری را آسان ساخته و در عین حال خدمات حسابداری در سطوح مختلف را کارآمدتر نماید علاوه بر این ، پژوهش هایی از این دست ، امکانات گسترش ، رواج و فراگیری ، اصول و ضوابط حرفه ای را افزایش داده و کار حسابداری واحدهای تجاری را در مجموع بهبود می بخشد امروزه مؤسسات عمومی و خصوصی اجرای عملیاتی نظیر : راه سازی – سد سازی – احداث ساختمان – تاسیسات – کشتی سازی – هواپیما سازی و ساخت قطعات پیچیده وسایل و تجهیزات را با انعقاد پیمان به مؤسسات پیمانکاری واگذار می کنند .