دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 18 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
*مقاله درمورد ثبت دفتر روزنامه حقوق و مزایا*
ثبت دفتر روزنامه حقوق و مزایا :
شرح مبلغ جزء بدهکار بستانکار
سطح 2 سطح 1
پرداختی بابت حقوق و مزایای اسفند ماه
کارکنان شهرداری به موجب لیستهای
تنظیمی پیوست به شرح ذیل می باشد :
وظیفه خدمات اداری وسایر : 434350
هزینه ماده 1 5456
ردیف 10101 578
ردیف 10102 218
ردیف 10103 326
ردیف 10104 473
هزینه ماده 2 93651
ردیف 10201 906
ردیف 10202 461
ردیف 10203 762
ردیف 10204 623
ردیف 10209 821
ردیف 10210 104
هزینه ماده 17 48904
ردیف 10175 48904
هزینه ماده 9 3465
ردیف 40191 3465
وظیفه خدمات شهری : 732875
هزینه ماده 1 675232
ردیف 10102 3720
ردیف 10103 1943
ردیف 10104 6385
هزینه ماده 2 387540
ردیف 10202 6735
ردیف 10203 6754
ردیف 10204 7902
ردیف 10209 7213
ردیف 10210 4890
هزینه های عمرانی : 674758
حساب پرسنلی 674758
برنامه عبور و مرور شهری : 95421
پروژه زیرسازی و آسفالت معابر 95421
سایر هزینه ها 4627
هزینه های عمومی عمرانی 62884
حساب پرسنلی عمرانی 62884
بدهکاران 94320
بیمه عمر و حوادث 63832
بدهکاری آقای ... 2109
بدهکاری آقای ... 5432
بدهکاری آقای ... 4737
بدهکاری آقای ... 8284
مساعده 35000
آقای ... 7321
آقای ... 4357
کسورات 54000
بیمه درمان 8364
مالیات 4300
تامین اجتماعی 2365
بازنشستگی 8324
پس انداز کارمندان 9084
پس انداز شهردار 342
بستانکاران 54342
صندوق بسیجیان 5632
بانک جاری 210214 216688
چک شماره 5840 216688
1) تعریف مال:
چیزی که قابل تملک ،مبادله و ارزش باشداصطلاحآمال گفته میشود.به موجب آیین نامه اموال دولتی((کلیه
اموال منقولی که در تصرف مالکانه وزارتخانه یا موئسسه ))دولتی بوده یا به نحوی به تصرف مالکانه آنها
در آید،به عنوان اموال دولتی محسوب میشود.
2)اموال غیر منقول:
اموالی که غیر قابل حمل وانتقال باشد،به نحوی که حمل وجابجایی آن موجب خرابی آن مال گردد اموال
غیر منقول نامیده میشود.مانند ساختمان،پل،کارخانه و…
3)اموال منقول:
اموالی که نقل آن از محلی به محل دیگر بدون اینکه لطمه ای به آن وارد آید امکان پذیر باشد،در ردیف
اموال منقول قرارمی گیرد.
به موجب همین آیین نامه اموال منقول به دو نوع تقسیم میشود:
الف)اموال مصرفی : شامل اموالی است که بر اثراستفاده جزیی یا کلی از بین می رودمانند مواد مصرفی
،خوردنی و…
ب)اموال غیر مصرفی :
شامل اموالی است که بدون تغییر محسوس واز دست دادن مشخصات اصلی بتوان آن را مکرر مورد
استفاده قرار داد.
اموالی که به علت کمی قیمت ارزش نگاهداری حساب اموالی نداشته باشد ،مانندمصالح ولوازم یدکی
اتومبیل در ردیف اموال مصرفی محسوب میشود.
اموال در حکم مصرفی اغلب با اموال دیگر غیر از خود مورد استفاده قرار می گیرند مانند لوازم یدکی.
4) ذیحساب ووظایف آن:
ذیحساب مآموری است که به موجب حکم وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور اعمال نظارت وتامین
هماهنگی لازم در اجرای مقررات مالی ومحاسباتی در وزارتخانه ها یا مؤسسات و شرکتهای دولتی و
دستگاههای اجرایی محلی و موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی به این سمت منصوب میشود.
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 30 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 39 |
*مقاله درمورد تولیدات و استفاده از مواد زائد*
بخش اول:
تولیدات و استفاده از مواد زائد:
درفرایند خمیرکاغذ سازی که خمیر کاغذ مکانیکی، شیمیایی و نیمه شیمیایی به اندازه کافی تولید می شود تا جواب گوی نیاز قاره امریکای شمالی باشد، مواد زائد شمیایی زیادی نیز تولید خواهد شد که یا باید به محصولات مفید تبدیل شود یا دور ریخته شوند. در بین مواد زائددور ریختنی پوست درخت بیشترین مقدار را دارد که از نظر اقتصادی نیز بسیار مشکل میباشد. روش قابل قبول دور ریختن مواد زائدنباید به صنعت دیگر یا جامعه آسیب برساند و ترجیحا" باید باعث کمک و بهتر شدن جامعه شود .
مقدار لیگنین حل شده میتواند به طورساده ای ازساخت خمیر کاغذ محاسبه شود . در هر تن خمیر کاغذ رنگبری شده، مقداری حدود 6/.تن لیگنین زائد تولید میشود که یا باید به فاضلاب برود ویا به عنوان سوختی کم ارزش استفاده شود،در سال آینده ،میزان لیگنین زائد کانادا به12 میلیون تن در سال میرسد. اگر روشی پیدا شود که این مقدار لیگنین را به مادۀشیمیائی قابل استفاده تبدیل کند ، برگشت بودجه خرج شده بسیار بالا خواهد بود. لیگنین که به عنوان سوخت ارزشی حدود 5 دلار در یک تن دارد چیزی حدود 150 تا 250 دلار در تن به عنوان مادهء شیمیایی مفید تلقی میگردد که سالانه 3 میلیون دلار خواهد شد . اما مشکلات تکنیکی در این تبدیل وجود دارد که کاربرد را بسیار پیچیده میسازد .
تکنیکی که هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد و هم اجازه دهد که سریع مواد زائد به محصول مفید تبدیل شوند و وارد بازار شوند در زیر آمده است .تجهیزات لازم برای دور ریختن مواد زائد طراحی و به کارگرفته شده اندبیشتر آنها بصورت سوزاندن و به شکل بخار درآوردن است .این به تنهائی یک فرایند حاشیه ای است .اگر چه (این اولین تجربه کارخانه های ابتدائی در آمریکا بود که کلسیم سولفیت دار رامیسوزاندند)تحقیق روی موادی که بدنبال آن در مراحل مختلف تولید میشود ادامه دارد . محصولاتی که در نتیجهء این تحقیقاتی تولید میشوند، تست شده و روانه بازار توسعه میشوند.
بدون توجه به زمان لازم برای توسعه بازار، اقدامات اولیه برای آماده سازی موادی برای کوره انجام شده است و این در حالیست که پرسنل با مشکلات مربوط به تبخیر، خشک کردن ، پرداخت و غیره در کنار مسائل دیگر مثل حل مشکل آلودگی بخار تولید شده در محیط آشنا هستند و در صدد حل این مشکل برمی آیند . با استفاده از روشهای تدریجی بازارها پر میشوند وهنگامیکه آنها توسعه می یابند تغییراتی که در پی آن می آ یند مشکل تفکیکی جدی را ایجاد نمیکنند
زیرا سوزاندن و دیگر تسهیلات دورریختن مواد زائد همیشه وجود دارد در مورد ULPHIT SPENT LIQUOR)SSL S )کارخانه بازاری در طی چند سال تو سعه یا فت که در آن مایع اضافی سوخته نمی شد به استثناء زمان های نامناسب و افزایش کیفیت در تهیه درختان به مشتریان این اجازه را دارد که از مایع مصرفی کارخانه های دیگر برای موارد مفید تر استفاده کنند.
بازیابی مواد شیمیایی دلیل اصلی سوزاندن مایع مصرفی در محلول سولفات در فرایند خمیر سازی کرافت می باشد .
لیگنین گرفته شده در مرحله نهایی برای ساخت تخته لایه و تخته چند لایی استفاده می شود .
دو محصولی که در حال حاضر برای صنعت ساخت کرافت مهم است ومعمولا اگر مقدار آنها در مایع مصرف کرافت بالا باشدقابل بازیافت میباشد.روغن تال وتربانتین هستند.این دو محصول در این نوشته به اختصار توضییح داده شده اند. الکل، وانیلین ، اسید اکسالیک ولیگنو سولفوناتهای مختلف از مایع سولفیتی مصرفی در گیاهان مختلف ساخته می شوند . انواع مختلف تخته ها، الیاف سوختنی گیاهی ،مغزی های کاغذ وروکشها از مراحل مختلف ساخت کاغذ یا خمیر کاغذ و مواد زاید آن گرفته می شوند.این توضیحات به طور عموم داده شده استو برای مطالعه بیشتر به دانشجویان علاقمند توصیه می گردد که به فهرست نگاه کنند.
البته مواد شیمیایی دیگری در مایع مصرفی زاید ساخت خمیر کاغذ یافت می شود.فورفورال مستقیما از پنتوازهای چوب یا به طور غیر مستقیم از زایلوز به میزان25 تن در روز از یک کارخانه با ظرفیت 500 تنی تولید میشود متانول ، قندهای چوب ، کلرین و هیدروژن به میزان کمتری تولید میشوند .
پوستهء درختان با مواد زائد دیگر کارخانه ها در گذشته مواد کم ارزش محسوب می شدندو به عنوان یک مادهء زائد سوزانده می شدند . مطالعه و تحقیقات اقتصادی و آگاهی از آلودگیها آب و هوا منجر به توسعه و پیشرفت در زمینه استفاده بهتر از پوسته درختان شد که شامل :1- منبع سوختی برای تولید بخار(به فصل 6نگاه کنید )
2-منبع تاننها هستند که از طریق سوزاندن و بیرون کشیدن آب پوست درخت بازیافت میشونند .
3-برای تبدیل به لاشبرگ، مواد افزودنی به خاک (کود ) ،مواد افزودنی روغنی و فضولات حیوانی و ماکیان.
استفاده های دیگر برای گونه های محدود و کم شامل استفاده از پوست درخت صنوبر در ساخت سقفهای نمدی ، استفاده از پوست درخت صنوبر برای ساخت کاغذهای روکش یا مقوا کم قیمت و یا استفاده از پوست درخت صنوبر وbalsam firبرای ساخت مواد گرمازا .
شاید اولین استفاده های پوست درخت در کاغذ سازی روشهای چینی قدیمی بودند که از پوست درخت توت استفاده میکردند و یا روشهای سنتی درشمال تایلند با استفاده از broussonetix papyri era . اگر چه تحقیقات و توسعه در این زمینه استمراری است و استفاده های مختلفی از پوسته درخت به استثناءسوزاندن آن به مرحله تجاری (1968) رسیده اند .
یک استثناء تولید در یک درخت در ایالات متحده در لاشبرگ میباشد . گردبینه های خمیر چوب از کاج و پهن برگان (oak و gum )و چوب پنبه در سه درام پوست کننده جداگانه گذاشته میشود و به طور جداگانه در چکشهای آسیابی خرد شده و مخزنهای مجزا فرستاده میشوند . در این مخزنها به مخزن های دیگر دارای چکشهای آسیابی انتقال داده شده و برای خشک تر شدن و کاهش رطوبت از 10تا 12 درصد کاهش رطوبت استرلیزه میشوند . این مرحله سرد است و هوایی که از غربالهایی که در حال تکان خوردن است میگذرد مواد را طبقه بندی می کنند . یک غربال برای لاشبرگ استفاده میشود و غربال بعدی برای کود خاک و غربالی که از سوراخهای ریزتر تشکیل شده برای گرفتن روغن و مواد پذیرفته شده برای کودهای حیوانی و پرندگان استفاده میشود.
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 20 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
*مقاله درمورد تفکر استراتژیک*
تفکر استراتژیک
مدیران همواره با واژه های «مبهم» و «چندمعنای» ادبیات مدیریتی مواجه بوده اند. تبیین این واژه هـــــا می تواند در شناخت و بهره گیری بهتراز مباحث نظری سودمند باشد. استــــراتژی یکی از این زمینه هاست که با واژه هایی همچون برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت استراتژیک، تفکر استراتژیک و... انباشته شده است. هریک از این واژه ها خود گرفتار چند تعبیری و چند گونه نگری است. مایکل کازامانو و کنستانینوس مارکیدس (M.CUSUMANO & C.C- MARKIDES-2001) در مقدمه کتاب خود می نویسند: «فقدان یک تعریف همه پذیر، زمینه را برای هجوم تعابیر جذاب و عبارات باب روز گشوده است و این امر بر ابهام ما در مورد اینکه استراتژی چیست و یا چه باید باشد می افزاید».(1) تعجبی نیست که نشریه اکونومیست در مقاله ای ادعا می کند: «هیچکس به راستی نمی داند که استراتژی چیست؟»ایـــن مقاله به رویکرد تفکر استراتژیک می پردازد. زیربنای این مقاله، مقاله قبلی ما با عنوان «رویکردهای نوین استراتژی(2)» است که در اینجا بخش مهمی از آن، یعنی «تفکر استراتژیک» موردبررسی کاملتر و گسترده تری قرار می گیرد. در این بررسی ضرورت تفکر استراتژیک و مزیتهای آن، ماهیت و کارکرد آن و درنهایت یک الگوی مفهومی برای این شیوه تفکر تشریح می شود. منظور اصلی مقاله تنها تبیین این رویکرد مهم مدیریتی نیست بلکه آنچه امید داریم در انتهای مقاله حاصل شود شکل گیری مجموعه ای از مؤلفه های دیدگاهی پیرامون محیط کسب و کار است. دیدگاهی که می تواند اثربخشی مدیران را توسعه بخشد.
اگر رویکردهای «نوین» استراتژی نبود، امروز استراتژی (همچون بسیاری از مفاهیم دیگر مدیریتی) به تاریخ ادبیات مدیریتی سپرده شده بود. دلیل این امر عدم تطابق ماهیت رویکردهای «کلاسیک» استراتژی با محیط کسب و کار امروز است. محیط کسب و کار امروز با ویژگیهایی همچون تغییرات پیچیده و غیرخطی، تحولات ناپیوسته و جهشی، تغییرات پی درپی پارادایم ها و رقابت بدون حیطه بندی قابل تعریف است و این خصوصیات صحت پیش بینــی محیط آینده را به شدت تضعیف می کند. در یک نظرسنجی که در سال 1984 توسط نشریه اکونومیست از 16 نفر شامل وزرای اقتصاد، دانشجویان دانشگاه هاروارد و رؤسای شرکتهای چندملیتی درمورد پیش بینی ده سال آینده صورت گرفت، بیش از 60 درصد پیش بینی ها با خطای زیادی همراه بود
(3) آنان با تمام تخصص و تجربیات خود نتوانسته بودند پیش بینی های صحیحی از قیمت نفت، مقایسه اقتصاد سنگاپور با استرالیا و دیگر موارد سوال را ارائه دهند. مبنای برنامه ریزی استراتژیک، پیش بینی محیط (فرصتها و تهدیدات) آینده است و در جایی که بین پیش بینی (در زمان برنامه ریزی) و واقعیت (در زمان اجرا) تفاوت زیادی وجود داشته باشد، اثربخشی آن از بین می رود. برنامه ریزی استراتژیک به محیطی باثبات و پایدار، عوامل محیطی در تعادل با تغییرات پیوسته، کنش و واکنش قابل فهم و قابل پیش بینی نیاز دارد و در فقدان چنین شرایطی از کارکرد موثر بازمی ماند. شرایط محیط امروز کسب و کار برای برنامه ریزی استراتژیک مناسب نیست:
1 - در برنامه ریزی استراتژیک، کار براساس داده های محیطی و داخلی شکل می گیرد، بدون اینکه سنجیده شود که این داده ها تا چه اندازه معتبر و قابل تکیه هستند. در شرایط پیچیده کسب و کار امروز فهم صحیح و کامل محیط، کاری دشوار و در بسیاری موارد ناممکن است: براساس تجارب گذشته بروز بحران در منطقه خاورمیانه سبب افزایش بهای نفت می شود. چرا در دوران حمله آمریکا به کشور عراق بهای نفت سقوط کرد؟
در آغاز ظهور تکنولوژی ضبط تصویر بر روی نوار، دو استاندارد وی-اچ-اس (نوار بزرگ) و بتاماکس (نوار کوچک) وجود داشت. استاندارد دوم در مواجهه با رفتار بازار از بین رفت. چرا مخترع استاندارد بتاماکس (سونی) این رفتار را به درستی درک نکرده بود؟
امروز شرکتهای بنز و بی.ام.و بر روی دو تکنولوژی متفاوت از خودروهای هیدروژنی کار می کنند. درعمل یکی از دو تکنولوژی با نیاز مشتری تطابق بهتری داشته و دیگری را به حاشیه و یا خارج از بازار می راند. چه کسی می تواند به درستی تشخیص دهد رفتار بازار کدام تکنولوژی را موفق و کدام یک را حذف خواهدکرد؟
2 – اســـــاس برنامه ریزیهای استراتژیک پیش بینی روند امور است، ولی تغییرات ناپیوسته مانند تحولات تکنولوژیک، اجتماعی و یا سیاسی قابل پیش بینی نیستند. امروز تکنولوژی لوحهای فشرده تصویری (VIDEO COMPACT DISC-VCD) تکنولوژی ضبط تصویر بر روی نوار و بازارهای مربوطه را تحت فشار قرار داده است. هر نوع برنامه ریزی که ده سال پیش (قبل از ظهور این تکنولوژی) برای بازار دستگاههای ضبط و پخش نوارهای ویدیویی انجام شده باشد امروز بی اعتبار است. بسیاری از برنامه ریزیهای امروز نیز ممکن است با ظهور تکنولوژی های جدید به سرنوشت مشابهی دچار گردد.
3 - مبنای برنامه ریزیهای استراتژیک «تحلیل» داده هاست و این شیوه تفکر (تفکر همگرا) فاقد قدرت لازم برای «خلاقیت» (تفکر واگرا) به عنوان درونمــایه اصلی استراتژی های تحول بخش است. هنری مینتزبرگ (H.MINTZBERG) در مقالات خود مکرراً به این واقعیت اشاره دارد که برنامه ریزیهای استراتژیک به دلیل ماهیت تحلیلی خود «برنامه» ایجــاد می کنند و نه استراتژی و آنچه استراتژی ها را اثربخش می سازد سنتز خلاقانه است.(4)
4 - برنـــــامه ریزی های استراتژیک نوعی مدل سازی از دنیای واقعی است که با پردازش اطلاعات مربوط به عوامل مهم داخلی و خارجی، استراتژی را فرموله می کند. محیط پیچیده کسب و کار امروز نمی تواند توسط الگوهای ساده خطی به درستی مدل سازی شود و این امر صحت استراتژی حاصل را مورد سؤال قرار می دهد. یان ترنر (I.TURNER) استاد دانشگـاه برونل (BRUNEL) دراین خصوص می گوید: «قابلیت ما در پیش بینی آینده محدود است، زیــــرا حتی یک تغییر کوچک در پدیده های به ظاهر بی ارتباط، می تواند به تغییرات عمده ای در کل سیستم منجر شود. چگونه هنگامی که دنیا درحال تغییرات سریع و غیرقابل پیش بینی است و کنترلی بر منابع حیــــــاتی موردنیاز وجود ندارد، سازمانها می توانند استراتژی را فرموله و پیاده کنند»؟ (5) الگوهای برنامه ریزی استراتژیک با انتخاب برخی از عوامل (محیطی و داخلی) و رهاسازی سایر عوامل به ظاهر بی اهمیت روش «جـــزءنگری» (REDUCTIONISM) را دنبال می کنند و بدین لحاظ برای مدل سازی تغییرات غیرخطی کسب وکار امروز مناسب نیستند.
در مقابل تنگناهای برنامه ریزی استراتژیک، برای محیط کسب و کار امروز «تفکر استراتژیک» پیشنهاد شده است. تفکر استراتژیک رویکردی است که مبتنی بر اصول استراتژی، تفکر واگرا و خلاقانه را برای خلق یک استراتژی ارزش آفرین توصیه می کند. تفکر استراتژیک بیش از جنبه های فرایندی و متدولوژیک به استراتژی به عنوان یک هنر نگاه می کند.
این دو رویکرد (برنامه ریزی و تفکراستراتژیک) به دو انتهای طیف مکاتب دهگانه استراتژی تعلق دارند.(6) برنامه ریزی استراتژیک جزو مکتب «طرحریزی» است که در محیط قابل شناخت و قابل پیش بینی اثربخش است و تفکر استراتژیک با مکتب «یادگیری» تعریف می شود که برای محیط غیرقابل درک و پیش بینی مناسب است. بدین ترتیب «تفکر استراتژیک» در محیط پرتحول و غیرقابل پیش بینی امروز رویکرد مناسب «راهبری» سازمان شمرده می شود. رویکردی که می تواند سازمان را نسبت به رقیب برتری بخشد و سهم بیشتری از منافع بازار را نصیب آن سازد. آدریان اسلوتسکی (A.SLYWOTSKY) در کتــــاب خود با عنوان «مهاجرت ارزش» می نـویسد: «بسیاری از اوقات، یک شرکت تازه وارد و کوچک با یک استراتژی نوآورانه و قوی، همـــه منافع یک صنعت را از آن خود می سازد».(7) تفکر استراتژیک یک مهارت حیاتی مدیریت در هزاره جدید است. مهارتی که لازمه توانمندسازی سازمان برای بقا و رشد در محیط به شدت رقابتی امروز است.
«تعریف» ابزاری برای معرفی مفاهیم و رویکردهاست، ولی معرفی «تفکر استراتژیک» ازطریق تعریف آن کاری کم ثمر است. علت این امر در پیچیدگی مفهومی این رویکرد نهفته است. تعاریف متعددی که برای تفکر استراتژیک ارائه شده هریک به جنبه هایی از این رویکرد توجه داشته اند، هرچند هیچ یک تمامی ابعاد را در برندارند. در چنین شرایطی بهتر است برای معرفی به جای تعاریف، به ماهیت و ویژگیهای تفکر استراتژیک پرداخته و بدین ترتیب تلاش شود تا نمای صحیحی از این رویکرد تصویر گردد.
از دیدگاه ماهوی تفکر استراتژیک یک «بصیـــرت و فهم» است. این بصیرت کمک می کند تا در شرایط پیچیده کسب و کار
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 39 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
دولت که نهاد اصلی و پایه در هر سیستم سیاسی است زمینه اصی عملکرد بودجه میباشد برحسب تحولاتی که در زندگی اقتصادی جوامع روی داده حدود و وظایف دولتها هم تغییر کردهاست.
هرقدر دولتها در برابر جامعه وظایف بیشتری را عهدهدار گردند به همان نسبت مالیه عمومی و بودجه اهمیت بیشتری پیدا کردهاست و دامنة قوانین مالی وسیعتر میگردد، هنگامی که گروهی از افراد شیوه دفاع خود را در غالب سازمان متشکل کردهاند دولت پا به عرصه وجود نهادهاست.
فهرست مطالب
فصل اول
کلیات بودجه و نقض دولت در اقتصاد
دوره ابتدایی( سیستم فئودال)
نقشهای دولت( اهداف سیاستگذاری بخش عمومی)
منشاء اصطلاح بودجه
تاریخچه بودجه
تاریخچه بودجه در ایران
ضرورت بودجه و بودجهنویسی
اهمیت بودجه
نیاز بودجهبندی در سازمانها
فصل دوم
اصول بودجه
نظریههای مختلف در خصوص تعامل بودجه
نقشهای چهارگانه دولت
فصل سوم
ارتباط بودجه با اقتصاد کلان
تعادلهای اساسی اقتصادی
نمودار سیاست انطباقی
فصل چهارم
ارتباط بودجه با برنامهریزی اقتصادی در کشورهای در حال توسعه
برنامه اقتصادی کشورها
فصل پنجم
مراحل بودجه، دور بودجهای یا چرخه بودجه و سیکل بودجه
سیکل بودجه
فصل ششم
روشهای پیشبینی درآمدها و هزینهها
دسته بندی | گزارش کارآموزی و کارورزی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 3000 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 46 |
کارآموزی یک نوع نظام آموزشی است که در آن به کارآموزان با توجه به مهارتهای مورد نیازشان، آموزش داده میشود. دورههای کارآموزی شامل مشاغل صنعتی و یا آموزش به افرادی که به دنبال مجوز برای فعالیت در یک حرفه هستند، میشود. کارآموزان، مهارتهای مورد نیاز در پیشه خود را در دورههای کارآموزی میآموزند. معمولا بیشتر آموزشهای دورهٔ کارآموزی، در حین کار برای یک کارفرما -که آموزش کارآموز را برعهده دارد- انجام میگیرد؛ در عوض آن، کارآموزان نیز پس از کسب مهارتهای لازم، برای مدت معینی که بر روی آن با کارفرما به توافق رسیدهاند، کار خود را در محل، ادامه میدهند. به منظور پیشرفت بیشتر در دورهها، آموزشهای نظری نیز در آنها گنجانده میشوند که به شکل رسمی در دورههای ۴ الی ۶ ساله، در محل کار و همچنین در آموزشگاههای فنی و حرفهای یا دانشگاهها، در حالی که همزمان زیر نظر کارفرما هستند، انجام میگیرد.
کشور ایران، در حال حاضر دارای ۱۰۳۹۲ کیلومتر (انتهای سال ۱۳۹۲)شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (میرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. ساخت و توسعه خطوط ریلی در ایران توسط معاونت ساخت و توسعه راه آهن انجام میپذیرد. نگهداری و تعمیر و همچنین بهرهبرداری از این شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران میباشد.
پیشینه احداث و بهرهبرداری موفق اولین راهآهن در ایران به سال ۱۸۸۶ میلادی با احداث خط راه آهن محمودآباد (سواحل جنوبی دریای مازندران) به آمل برمیگردد. این طرح اگرچه در نظر بود تا تهران ادامه یابد، ولی با کارشکنیهای پیمانکارهای بلژیکی به شکست انجامید و خطوط آن، برچیده و برای احداث تلگراف استفاده شد. در سال ۱۸۸۲ (میلادی) و ۱۲۶۱ شمسی خط تراموایی بین تهران و شاه عبدالعظیم به طول ۸۷۰۰ متر کشیده شد. عرض این راه آهن یک متر بود و به وسیله مسیو بواتال فرانسوی اجرا شد و بعدها به یک بلژیکی واگذار شد.
در ۹ نوامبر ۱۸۹۰ ناصرالدین شاه قاجار پیماننامهای با روسیه تزاری امضا کرد که ایران را از ساخت راه آهن تا ده سال باز میداشت. این محدودیت در دسامبر ۱۸۹۹ برابر با شروط وام ۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰ فرانکی روسیه با دستخط مظفرالدینشاه برای ده سال دیگر تمدید شد.
فهرست مطالب
گزارش کارورزی راه آهن... 1
پیشگفتار. 1
میزان رضایت دانشجو از این دوره. 1
فصل اول
مقدمه
مقدمه.. 3
راه آهن سراسری... 4
تکمیل خطوط ریلی... 4
ساخت و توسعه خطوط ریلی... 5
بهرهبرداری... 5
فصل دوم
معرفی محل کارآموزی
چشم انداز. 8
ماموریت سازمان... 8
نمودار تشکیلاتی... 9
ادارات کل و دفاتر ستادی راه آهن جمهوری اسلامی ایران :9
فصل سوم
فعالیت های انجام شده توسط کارآموز
صنعت ریل سازی راه آهن... 13
تاریخچه تولید ریل در ذوب آهن اصفهان... 13
تعمیر ونگهداری به روش سنتی در شرکت راه آهن... 15
تعریف سوزن:16
آچار کشی ( پیچ شروپ ،پابند ، اتصالی ، پیچهای ریل هادی وانگشتیها). 21
تعویض تراورس چوبی:24
لایروبی کانال ،لایروبی پلهاوتقویت اطراف آن:26
فنر کوبی :26
علف زنی در مناطق کویری بوته زنی... 27
دیلم کاری:27
تنظیم عرض خط :28
شیروانی سازی... 28
آچار کشی پابند ریل.. 29
آچار کشی پیچ شروپ... 29
زوال ریزی ترانشه:29
تقویت خاکریز ، تقویت سیل بند ها. 30
آچار کشی پیچ اتصالی... 30
تعویض اتصالی... 30
تعویض پیچ ومهره اتصالی... 30
ماسه روبی خط... 31
نصب تابلو ها. 32
پارامترهای تعمیرات و نگهداری در شبکه راه آهن... 33
فصل چهارم
پیشنهادات و نتایج
نتیجه گیری:35
نقاط ضعف... 35
نقاط مثبت.... 35
منابع.. 37
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 34 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
موفقیت در راهبرد جهش صادراتی مستلزم شناسایی تحولات جهشی نظیر تجارت الکترونیکی در عرصه تجارت بینالملل است. توسعه تجارت الکترونیکی مستلزم سرمایهگذاری در توسعه زیرساختهای مربوط به آن، در کشور است، لذا تعیین اولویتهای سرمایهگذاری در این راستا از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است. مقاله حاضر با هدف تسهیل امر توسعه تجارت الکترونیکی و به منظور اولویتبندی زمینههای سرمایهگذاری، اقدام به تبیین مدلی نموده است که در آن صنایع مختلف از نظر قابلیت بازارسازی بینالمللی در تجارت الکترونیکی، اولویتبندی میشوند. از جمله نتایج حاصل از تحقیق حاضر، اولویتبندی صنایع با ISIC چهار رقمی و دو رقمی میباشد. تعیین راهبردهایی که بتوان با استفاده از آن، زمینه موفقیت صنایع در بازارسازی بینالمللی در تجارت الکترونیکی را افزایش داد، از دیگر نتایج ارائه شده در این مقاله، میباشد.
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
1. ادبیات موضوع
2. قابلیت بازارسازی در تجارت الکترونیکی
3. آزمون خرید الکترونیکی
1-3. ویژگیهای محصول
2-3. آشنایی و اعتماد مشتری نسبت به مارک تجاری محصول
3-3. ویژگیهای مشتری
4. روش تحقیق
1-4. جامعه آماری و جمعاوری دادهها
2-4. فرضیات تحقیق
3-4. طراحی مدل
جمعبندی و ملاحظات
منابع
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 539 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 107 |
هدف این مطالعه بررسی رابطه بین پیوند با مدرسه و حمایت تحصیلی در دانش آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه بود. این پژوهش از نظر موضوع در حوزه تحقیقات آموزش و پرورش قرارمی گیرد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی -پیمایشی است.جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان دخترانه است.
برای بدست آوردن حجم نمونه در این تحقیق از فرمول کوکران استفاده شده است ، و حجم نمونه 160 نفر تعیین شد. در این تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است: پرسشنامه پیوند با مدرسه و پرسشنامه حمایت تحصیلی. اعتبار محتوای این پرسشنامه توسط استاد راهنما و تعدادی از مدیران مدارس شهر مورد تأیید قرار گرفته است و از اعتبار لازم برخوردار می باشد. دراین پژوهش جهت بررسی داده های آماری از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج به دست آمده از آزمون ها نشان میدهد حمایت تحصیلی دانش آموزان توانایی پیش بینی متغیر پیوند با مدرسه و همه مؤلفه های آن را دارا می باشد. در نتیجه فرضیه اصلی تحقیق عبارتست از: بین پیوند با مدرسه و حمایت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی دار وجود دارد ، که مورد تایید قرار می گیرد.
فهرست مطالب
فصل اول کلیات پژوهش
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسئله. 3
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش.... 4
1-4- اهداف پژوهش.... 5
1-4-1- هدف اصلی.. 5
1-4-2- اهداف فرعی.. 5
1-5- سوالات پژوهش.... 5
1-5-1- سوال اصلی.. 5
1-5-2- سوالات فرعی.. 6
1-6- فرضیات پژوهش.... 6
1-7- قلمرو پژوهش.... 6
1-7-1- قلمرو موضوعی.. 6
1-7-2- قلمرو زمانی.. 6
1-7-3- قلمرو مکانی.. 6
1-8- تعریف اصطلاحات پژوهش.... 6
فصل دوم ادبیات پژوهش
2-1- مقدمه. 11
2-2- پیوند با مدرسه. 11
2-2-1- تعریف مدرسه. 11
2-2-2- اهمیت بررسی پیوند با مدرسه. 11
2-2-3- تعاریف پیوند با مدرسه. 13
2-2-4- تئوری های پیوند با مدرسه. 13
2-2-4-1- تئوری کنترل اجتماعی.. 13
2-2-4-2- تئوری خود کنترلی.. 32
2-2-4-3- مدل رشد اجتماعی.. 39
2-2-5- سبک های پیوند با مدرسه. 41
2-2-6- نقش خانواده در پیوند با مدرسه. 43
2-3- حمایت تحصیلی.. 46
2-3-1- تعاریف... 46
2-3-2- نظریات حمایت تحصیلی.. 46
2-3-3- شخصیت معلم ویژگی های معلم و فشارهای روانی معلم.. 47
2-3-4- امنیت عاطفی معلم.. 48
2-3-5- نگرش های معلم.. 49
2-3-6- سبک های معلم.. 50
2-3-7- ارزش صحبت کردن معلم.. 51
2-3-8- فشارهای روانی معلم.. 52
2-3-9- نفش خانواده در حمایت تحصیلی فرزندان.. 53
2-4- پیشینه تحقیق.. 58
2-4-1- پژوهش های خارجی.. 58
2-4-2- پژوهش های داخلی.. 58
فصل سوم روش شناسی تحقیق
3-1- مقدمه. 65
3-2- روش پژوهش.... 65
3-3 جامعه آماری.. 66
3-4- نمونه آماری.. 66
3-5- ابزار جمع آوری اطلاعات... 67
3-6- روایی و پایایی پرسشنامه. 68
3-6-1- تعیین اعتبار( روایی)پرسشنامه. 68
3-6-2- تعیین پایایی( قابلیت اعتماد)پرسشنامه. 68
3-7- تجزیه و تحلیل آماری.. 70
فصل چهارمتجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
4-1- یافتههای توصیفی پیرامون نمونه تحقیق.. 72
4-2- تحلیل توصیفی و استنباطی فرضیه های تحقیق.. 74
فصل پنجم ارائه نتایج و پیشنهادات تحقیق
5-1- مقدمه. 86
5-2- نتایج توصیفی.. 86
5-3- نتایج استنباطی ( نقد و بررسی فرضیات)86
5-3-1- فرضیه های فرعی.. 87
5-4- پیشنهادات... 88
5-4-1- پیشنهادات برای سازمان :88
5-4-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 90
5-5- محدودیت های پژوهش.... 90
منابع.. 91
منابع فارسی.. 91
منابع لاتین.. 91
فهرست اشکال
شکل 4-1: نمونه تحقیق براساس مقطع تحصیلی.. 72
شکل 4-2: نمونه تحقیق براساس شغل پدر73
شکل4-3: بررسی نمونه به تفکیک شغل مادر74
فهرست جداول
جدول 4-1: نمونه تحقیق به تفکیک مقطع تحصیلی.. 72
جدول 4-2: نمونه تحقیق به تفکیک شغل پدر73
جدول 4-3: نمونه تحقیق به تفکیک شغل مادر73
جدول 4-4 میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش.... 74
جدول 4-5ماتریسهای همبستگی متغیرهای پژوهش.... 75
جدول 4-6 خلاصه رگرسیون پیشبینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی.. 76
جدول 4-7 میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش.... 76
جدول 4-8ماتریسهای همبستگی متغیرهای پژوهش.... 77
جدول 4-9خلاصه رگرسیون پیشبینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی معلم.. 78
جدول 4-10 میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش.... 78
جدول 4-11ماتریسهای همبستگی متغیرهای پژوهش.... 79
جدول 4-12خلاصه رگرسیون پیشبینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی پدر80
جدول 4-13 میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش.... 80
جدول 4-14ماتریسهای همبستگی متغیرهای پژوهش.... 81
جدول 4-15خلاصه رگرسیون پیشبینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی مادر82
جدول 4-17ماتریسهای همبستگی متغیرهای پژوهش.... 83
جدول 4-18خلاصه رگرسیون پیشبینی پیوند با مدرسه و مؤلفه های آن براساس متغیر حمایت تحصیلی همسالان.. 84
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 33 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
در فرهنگ فارسی عمید سود مساوی با بهره ، نفع ، ضد زیان و فایده معنی شده و زیان معادل نقصان ، خسارت ، ضرر و ضد سود
در فرهنگ علوم اقتصادی Prfit) ) را عبارت از سود، نفع و منفعت می داند و چنین ادامه می دهد در اصطلاح علم اقتصاد نظری بخش باقیمانده عواید یک تصدی است پس از وضع پرداخت به عوامل سرمایه بهره زمین ( اجاره ) و کار و مدیریت ( مزد و حقوق ) که بدان اصطلاح سود خالص یا نفع خالص PureProfit داده اند.
در اصطلاح حسابداری سود افزایش در ثروت است در نتیجه فعالیت یک تصدی اقتصادی
نفع خالص معمولا عبارتست از تفاوت میان قیمت فروش و قیمت مایه هرگاه مخارج فروش و مخارج اداری از نقع کل ( ناخالص ) کسر شود سود خالص یا عایدی خالص بدست می آید .
فهرست مطالب
تعریف سود و زیان ........................................................................................... 1
سود زیان از دید اقتصادانان - آدام اسمیت ، دیوید ریکاردو ، مارکس ................... 1
جنبه های حقوقی سود و زیان شرکتهای سهامی عام .............................................. 8
مفهوم درآمد................................................................................................... 10
درآمد حاصل از فروش در حقوق ایران .............................................................. 10
مفهوم سال مالی .............................................................................................. 14
مفهوم هزینه .................................................................................................... 16
مفهوم ذخیره ................................................................................................... 16
مفهوم سود ..................................................................................................... 17
ماهیت حقوقی سود .......................................................................................... 17
ماهیت حقوقی زیان ......................................................................................... 18
اندوخته قانونی ................................................................................................ 19
تقسیم سود ...................................................................................................... 21
تقسیم سود سهام .............................................................................................. 22
سود سهمی ..................................................................................................... 23
تعیین مبلغ سود قابل تقسیم ................................................................................ 24
نحوه پرداخت سود و مدت آن .......................................................................... 25
سود موهوم ..................................................................................................... 26
سود موهوم از نظر قانون تجارت ........................................................................ 26
مصادیق سود موهوم در شرکتهای سهامی ایران .................................................... 26
ضایعات عادی تولید ........................................................................................ 26
ضایعات غیر عادی تولید ................................................................................... 27
مطالعه تطبیقی ................................................................................................. 28
روند تقسیم سود سهام در آمریکا ...................................................................... 29
اعلان سود ...................................................................................................... 32
تئوریهای تقسیم سود ........................................................................................ 33
سود و زیان شرکت سهامی عام و مقررات مالیاتی ................................................ 36
نتیجه گیری ..................................................................................................... 54
منابع ............................................................................................................. 56
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 395 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 84 |
به دنبال تصویب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب در دیــماه سال 1369 توسط مجـلس محتـرم شورای اسلامی ، شـــرکت آب و فاضلاب به لحاظ اقلیمی و منطقه ای در تــــاریخ 11/4/1371 به عنوان یک شرکت مستقل تشکیل و آغاز به کار نمود.
شرکت آب و فاضلاب با توجه به رسالت و اهداف خود که ایجاد و بهره برداری از تاسیسات مربوط به توزیع آب شهری و هم چنین جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهرهای تحت پوشش می باشد، سعی نموده است تا با ایجاد تغییرات ساختاری و ایجاد بسترهای لازم در جهت مهندسی نمودن عملیات ، بهره برداری بهینه از تاسیسات و تجهیزات موجود ، مکانیزه نمودن فعالیت ها ، آموزش و بهسازی نیروی انسانی به عنوان سرمایه های اصلی شرکت، استقرار نظام مدیریت کیفیت ، یکسان سازی و تعریف سیستماتیک فرآیندها ، تسهیل در انجام امور عملیاتی و اجرایی به خصوص در جهت افزایش رضایت مندی شهروندان و ... تحولی بنیادین در نگرش ، رویکردها و اهداف سازمان ایجاد و به دنبال آن ارتقای بهره وری و افزایش کمی و کیفی عملکرد خود را محقق سازد.
ارکان شرکت : مجمـع عمومی ، هیئت مدیره و بازرسان قانونی می باشند که ریاست مجمع به عهده وزیر نیرو بوده و اعضای هیئت مدیره ، نمایندگان صاحبان سهام می باشند .
فهرست مطالب
فصل اول: معرفی شرکت آب وفاضلاب . 1
معرفی2
مقــدمـــه3
ویژگی ها:3
اهداف :4
راهبــردهـــا :4
مفهــوم چشم انداز سازمانـی :5
لـــزوم و اهمیت چشم انــداز :5
معرفی مدیران:7
چارت سازمانی8
شرح وظایف:8
مراسمات:12
محاسبه حق انشعاب:17
چارت همایشها:18
پیشینه همایشها:19
محورهای همایش:19
فصل دوم: حقوق و دستمزد در شرکت آب و فاضلاب... 22
تعریف:23
دستمزد مستقیم:23
دستمزد غیر مستقیم:23
اطلاعات لازم برای محاسبه حقوق و دستمزد:24
حقوق و دستمزد پایه و فوق العاده ها و نوبت کاری :24
جمع آوری و نگهداری اطلاعات شخصی پرسنل:28
حسابداری حقوق و دستمزد:37
فصل سوم: انبارداری در شرکت آبفا .. 39
تعریف انبار :40
انواع انبارها :40
تعریف انبارداری40
وظایف انباردار :41
کدگذاری کالاها:42
حسابرسی انبار55
نقد،بررسی و مطالعه دستورالعمل شمارش موجودیها یا انبارگردانی:58
حقوق و دستمزد و فیش حقوقی60
ثبت اسناد حسابداری حقوق و دستمزد70
فصل چهارم: نتیجه گیری... 75
بحث و نتیجه گیری76
منابع.. 78
دسته بندی | گزارش کارآموزی و کارورزی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1078 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 53 |
بانک کشاورزی در بیست و یکم خرداد سال 1312 تاسیس شده است . این بانک هماکنون با پشتوانة هشتاد سال تجربه خدمترسانی به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به مردم عزیز کشورمان در سراسر کشور فعال است. مأموریت این بانک خلق خدمات متمایز به صورت پایدار برای تأمین نیاز و افزایش بهرهوری است و با چشمانداز تحقق بانکی پیشرو در نوآوری و به کارگیری فناوریهای جدید در صنعت بانکداری و خدمات مالی همواره تلاش میکند.
بانک کشاورزی بانک تخصصی برتر منطقه ، پیشرو در نوآوری و بکارگیری فناوری های نوین در صنعت بانکداری و خدمات مالی است. انشاءالله
ماموریت ما خلق خدمات بانکی متمایز به صورت پایدار برای تامین نیاز و افزایش بهره وری مشتریان و به ویژه سازمان ها، بنگاه های اقتصادی و افراد فعال در بخش کشاورزی و صنایع وابسته و مرتبط به آن است.
o ارزش های اساسی که به آن می اندیشیم
فهرست مطالب
بانک کشاورزی8
بانک در یک نگاه8
معرفی بانک8
بانک در یک نگاه - چشم اندازها8
چشم انداز بانک کشاورزی8
بیانیه ماموریت بانک کشاورزی8
چکیده دستاوردها وافتخارات ملی و بینالمللی9
روابط عمومی10
خدمات برجسته و مسئولیتهای اجتماعی بانک11
ساختار سازمانی13
اساسنامه بانک کشاورزی14
شرایط افتتاح انواع حسابهای سپرده سرمایه گذاری :27
مدارک لازم برای گشایش انواع حسابهای سپرده سرمایه گذاری :27
نحوه استفاده از حساب :27
ویژگی های عمومی حسابهای سپرده سرمایه گذاری28
انواع سپردههای سرمایه گذاری مدت دار (کوتاه مدت و بلندمدت)28
سپرده قابل تقسیم و قابل انتقال29
طرح آتیه30
آتیه30
طرح آتیه بانک کشاورزی30
خدمات ارزی31
عملیات خرید وفروش ارز( اسکناس ونقودبیگانه)32
حوالجات ارزی مشتریان33
عملیات اعتبارات اسنادی33
بروات اسنادی33
ضمانتنامه های ارزی34
ارائه انواع خدمات ارزی درمناطق آزادتجاری – صنعتی35
عملیات مشاوره و راهنمایی مشتریان به منظورتسهیل عملیات بانکی بین المللی35
سایر خدمات35
سیستم نوبت دهی :36
سیستم بانکداری اینترنتی37
خدمات بانکداری اینترنتی :37
نکات امنیتی استفاده از بانکداری اینترنتی (Internet Banking)40
تماس با ما42
روابط عمومی45
معرفی45
معرفی درخواست قرار ملاقات49
خدمات ویژه بانک کشاورزی برای زنان50
ایران کارت51
فرم درخواست صدور ایران کارت53
دسته بندی | حقوق |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 228 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 117 |
انواع گوناگون اختلالات روانی غیر از جنون از جمله مباحث مطرح در جرم شناسی است که می تواند تأثیر شایان توجهی بر مسئولیت کیفری مجرمان و مبتلایان به این اختلالات و به تبع آن بر حقوق کیفری داشته باشد. مجموعه اختلالات روانی که طیف گسترده ای از انواع بیماری های عصبی – روانی خفیف، متوسط و شدید را در بر می گیرد، معمولاً نتیجه تأثیر عوامل زیستی – روانی – اجتماعی هستند که محیط فردی و اجتماعی شخص را می سازند. ابتلا به این اختلالات از چشم اندازهای گوناگون قابل بررسی و مطالعه است؛ از جمله چشم انداز حقوقی و به ویژه حقوق کیفری. قانون گذار با علم به این مسئله و درک آن همواره در صدد وضع قواعدی متناسب با این پدیده نامیمون برآمده و تدابیری در این رهگذر اندیشیده است. در این راستا قانون گذار نخستین قام را در قانون مجازات عمومی مصوب 1304 برداشت برداشت و در آن با اشاره به دیگر اختلالات دماغی علاوه برجنون و با پذیرش اصل نسبی بودن مسئولیت کیفری این قبیل بیماران، احکامناظر بر عدم مسئولیت کیفری و بعضاً مسئولیت کیفری تقلیل یافته ی این دسته از بزهکاران را تبیین نمود. اما امروز قانون مجازات اسلامی با کشیدن خط بطلان بر قوانین پیشین صرفاً جنون (نه دیگر اختلالات روانی) را عامل رفع مسئولیت کیفری معرفی نموده است. این در حالی است که دستاوردهای علوم پزشکی به ویژه روان شناسی و روان پزشکی حاکی از آن است که پاره ای از اختلالات روانی به دلیل سلب قدرت تعلق، درک و اراده از بین برنده مسئولیت کیفری است، عده ای از اختلالات به دلیل تأثیر گذاری و اعمال فشار بر قدرت تعقل، درک و ارادهتقلیل دهنده مسئولیت کیفری و برخی نیز به دلیل عدم تأثیر بر درک و اراده فرد، اگر چه سلامت روان او را به مخاطره می اندازد ولی تأثیر بر مسئولیت کیفری او ندارد. لذا بررسی دقیق و همه جانبه قوانین کیفری ایران به ویژه قانون مجازات اسلامی و تطبیق آن با یافته ها و دستاوردهای نوین دانش های روز چون روان شناسی و روان پزشکی در راستای شناسایی مسئولیت کیفری بزهکاران مبتلا به انواع اختلالات روانی و شیوه های مناسب و کارا مواجه با این قبیل بزهکاران امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
فهرست مطالب
مقدمه |
1 |
فصل اول: اختلالات روانی و جرم |
9 |
مبحث اول: مفهوم اختلال روانی |
11 |
مبحث دوم: گونه شناسی اختلالات روانی و ارتباط آن ها با جرایم |
15 |
گفتار اول: روان گسیختگی و جرم |
15 |
1- ماهیت روان گسیختگی |
15 |
2- رابطه روان گسیختگی و جرم |
21 |
گفتار دوم: اختلالات خلقی و جرم |
21 |
1- ماهیت اختلالات خلقی |
21 |
2- رابطه اختلالات خلقی و جرم |
24 |
گفتار سوم: روان دردمندی و جرم |
25 |
1- ماهیت روان دردمندی |
25 |
2- رابطه روان دردمندی و جرم |
31 |
گفتار چهارم: دیگر اختلالات روانی و جرم |
32 |
1- انواع اختلالات روانی |
32 |
2- رابطه این دسته از اختلالات و جرم |
41 |
مبحث سوم: رابطه بیماری صرع و عقب ماندگی ذهنی با جرم |
43 |
گفتار اول: رابطه بیماری صرع با جرم |
43 |
گفتار دوم: رابطه عقب ماندگی ذهنی با جرم |
44 |
مبحث چهارم: اختلال روانی عامل بزهکاری و بزهدیدگی |
47 |
گفتار اول: اختلال روانی عامل بزهکاری |
47 |
گفتار دوم: اختلال روانی عامل بزهدیدگی |
48 |
گفتار سوم: فراوانی انواع بزه های ارتکابی توسط بیماران مبتلا به اختلالات روانی |
49 |
فصل دوم: تأثیرات اختلالات روانی بزهکاران بر مسئولیت کیفری آن ها |
54 |
مبحث اول: مفهوم مسئولیت کیفری، ارکان و علل رافع آن ها |
56 |
گفتار اول: مفهوم مسئولیت کیفری |
56 |
گفتار دوم: ارکان مسئولیت کیفری |
57 |
گفتار سوم: علل و عوامل رافع مسئولیت کیفری |
59 |
گفتار چهارم: پذیرش مسئولیت کیفری نسبی و یا تخفیف مجازات به استناد کیفیات مخففه |
62 |
مبحث دوم: مسئولیت کیفری انواع بیماران مبتلا به اختلالات روانی |
65 |
گفتار اول: مسئولیت کیفری روان گسیختگان |
65 |
گفتار دوم: مسئولیت کیفری بیماران مبتلا به اختلالات خلقی |
69 |
گفتار سوم: مسئولیت کیفری روان دردمندان |
71 |
گفتار چهارم: مسئولیت کیفری مصروعان و عقب ماندگان ذهنی |
72 |
گفتار پنجم: مسئولیت کیفری بیماران مبتلا به دیگر اختلالات روانی |
76 |
الف) اختلالات روانی زائل کننده مسئولیت کیفری |
76 |
ب) اختلالات روانی کاهش (تقلیل) دهنده مسئولیت کیفری |
77 |
فصل سوم: تأثیرات اختلالات روانی بزهدیده بر مسئولیت کیفری بزهکار |
80 |
مبحث اول: نقش بزهدیده در وقوع جرم با نگاهی به یافته های جرم شناسی |
82 |
گفتار اول: سیر تحول نگرش به نقش بزهدیده در وقوع جرم |
82 |
گفتار دوم: انواع نقش بزهدیده در وقوع جرم و مؤلفه های مؤثر بر آن |
85 |
مبحث دوم: اختلالات روانی بزهدیده و تأثیر آن بر مسئولیت کیفری بزهکار در حقوق کیفری ایران |
91 |
گفتار اول: نقش اختلال روانی بزهدیده در کاهش مسئولیت کیفری بزهکار در حقوق کیفری ایران و مصادیق آن |
91 |
گفتار دوم: نقش اختلال روانی بزهدیده در افزایش مسئولیت کیفری بزهکار در حقوق کیفری ایران و مصادیق آن |
95 |
پیشنهادها (مطالب علمی پژوهش) |
99 |
نتیجه گیری |
101 |
فهرست منابع |
107 |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 29 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
1-1: تعریف بانک اطلاعاتی
بانک اطلاعاتی مجموعه ای سازمان یافته از اطلاعات و داده های مرتبط به هم است. داده ها عبارتند از حقایق و ارقام یک موضوع خاص و اطلاعات عبارتند از نتابجی که ترکیب داده ها حاصل می گردد. سازمان ها معمولاً سیستم های اطلاعاتی خود را به دو صورت تشکیل داده از آن استفاده می کنند:
الف) استفاده از سیستم های اطلاعات ساده:
در این روش داده ها در فایل های جداگانه ای قرار می گیرند و برای استفاده از دادههای موجود در آن فایل، سیستم های جداگانه ای طراحی می شوند. به این نوع سیستم های اطلاعاتی، سیستم پردازش فایل ها می گویند. در این سیستم افزونگی وجود دارد که باعث آشفتگی می شود.
ب)استفاده از بانک اطلاعاتی:
در این روش داده های موجود، به صورت مجتمع یا بانک مورد استفاده قرار می گیرد در چنین سیستمی کاربر می تواند بدون سردرگمی و با صرف وقت اندک، اطلاعات مورد نیاز خود را از داده های موجود در مجتمع اخذ کند.
فهرست مطالب
فصل اول
مفهوم بانک اطلاعاتی
1-1: تعریف بانک اطلاعاتی
1-2: مزایای سیستم بانک اطلاعاتی
1-3: معایب سیستم بانک اطلاعاتی
1-4: اجزاء تشکیل دهندة بانک اطلاعاتی
1-5: انواع بانک اطلاعاتی
1-6: هدف رابطه
1-7: نمودار ER (Entity relationship)
1-8: انواع رابطه
1-9: انواع کلید در مدل رابطه ای
1-10: مراحل بدست آوردن مدل ER تاکسی سرویس
1-11: نتایج
فصل دوم
مقدمات بانک اطلاعاتی تاکسی سرویس در ACCESS
2-1: راه اندازی اکسس
2-2: مشخصات فیلدها
2-2-1: نام فیلد
2-2-2: نوع فیلد
2-2-3: توصیف
2-2-4: خواص فیلد
فصل سوم
آشنایی با جدول (TABLE)های تاکسی سرویس
3-1: ایجاد جدول
3-2: ذخیره کردن ساختار جدول
3-3: اضافه کردن فیلد جدید
3-4: حذف فیلدهای جدول
3-5: ایجاد ارتباط بین جدول ها
فصل چهارم
آشنایی با تقاضا (Query) های تاکسی سرویس
4-1: مراحل طراحی تقاضا
4-2: ویرایش تقاضا
4-3: حذف جدول از تقاضا
فصل پنجم
آشنایی با فرم (FORM)های تاکسی سرویس
5-1: ایجاد فرم
5-2: ایجاد فرم با Form wizard
5-3: نتایج
فصل ششم
آشنایی با گزارش (REPORT)های تاکسی سرویس
6-1: ایجاد گزارش با Auto report
6-2: ایجاد گزارش با ویزارد
6-3: نتایج
دسته بندی | فقه و علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 163 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 136 |
قتل یک پدیده هولناک در جامعه بشری می باشد که با توجه به ازدیاد آن عوامل مختلفی از جمله اجتماع، خانواده، مسائل اقتصادی و ... ممکن است در بروز این جرم نقش داشته باشند موضوع مورد بحث جرم قتل عمدی است و نحوه تشخیص آن. بحث مهم در اعمال مجازات در قتل، رکن روانی آن است و اینکه قاتل آیا با قصد قبلی یا با اعمال عمل نوعاً کشنده دست به ارتکاب جرم زده است یا خیر؟ و اگر غیر از این باشد دیگر نمی توان وی را مشمول مجازات سنگین قصاص نمود که با توجه به شدت و سخت بودن مجازات قصاص ما با دو مسأله رو به رو هستیم. از طرفی باید با شخصی که دست به قتل زده است برخورد نماییم و از طرفی با این نکته رو به رو هستیم که آیا حقیقتاً قتل واقع شده عمد است یا خیر؟ از همین جا اهمیت رکن معنوی جلوه گر می شود که هم مورد توجه فقهاست و هم حقوقدانان. قانون مجازات اسلامی نیز در ماده 206 معیارهای تشخیصی قتل عمدی را بیان کرده است و این وظیفه سنگین محاکم قضایی است که با استفاده از قضات خبره و مشرف به مباحث فقهی و حقوقی به درستی عمدی بودن یا نبودن قتل را تشخیص دهند، زیرا همیشه اینگونه نیست که قاتل قصد قبلی بر قتل داشته باشد و آن را عملی نماید بلکه مواردی پیش می آید که مرتکب در اثر اشتباه یا خطا سبب قتل دیگری می شود و یا بدون قصد قبلی از آلتی استفاده می کند که یا در اثر استعمال آن آلت قتل رخ می دهد یا به واسطه موضع اصابت.
کلید واژگان :1-قتل عمد 2-قصاص 3-فقه اسلامی 4-عمل نوعا کشنده
فهرست مطالب
چکیده |
1 |
مقدمه |
2 |
اهمیت تحقیق |
3 |
اهداف تحقیق |
3 |
پرسش های تحقیق |
3 |
فرضیه های تحقیق |
3 |
سازماندهی تحقیق |
4 |
فصل اول: مفاهیم، مبانی و درآمدی کلی بر جایگاه رکن روانی در بزه قتل عمدی |
|
مبحث اول:واژه شناسی |
5 |
گفتار اول :واژگان اصلی |
5 |
الف :قتل |
5 |
ب : قتل عمد |
7 |
گفتار دوم :واژگان مهم و مرتبط |
11 |
الف: قصاص |
11 |
ب: عمل نوعاً کشنده |
14 |
مبحث دوم: مبانی جرم انگاری |
20 |
گفتار اول : مبانی قانونی |
20 |
الف: دوران قبل از انقلاب |
20 |
ب : دوران پس از انقلاب |
22 |
گفتار دوم: مبانی شرعی |
24 |
الف :آیات |
24 |
1: انواع قتل بر مبنای عنصر روانی از دیدگاه قرآن کریم |
24 |
2: نخستین قتل ناحق در تاریخ بشر |
26 |
3: حرمت ارتکاب قتل عمدی در قرآن کریم |
26 |
ب: روایات |
28 |
گفتار سوم: مبانی عرفی |
28 |
الف : حفظ نظم عمومی |
28 |
ب : دفاع از بزه دیدگان |
32 |
فصل دوم: درآمدی بر جایگاه رکن روانی قتل عمد و تأثیر اشتباه در آن |
|
مبحث نخست: جایگاه رکن روانی در قتل عمد |
33 |
گفتار اول: شناخت ماهیت سوء نیت عام در قتل عمد |
33 |
الف :تعریف و اجزاء سوء نیت عام |
35 |
1- تعریف سوء نیت عام |
35 |
2- اجزاء سوء نیت عام |
38 |
1-2- علم |
38 |
2-2- اراده |
40 |
گفتار دوم: موانع سوء نیت عام |
44 |
الف: کودکی |
44 |
ب: جنون |
45 |
ج: اجبار |
46 |
د : خواب و بیهوشی |
47 |
ه: مستی |
48 |
مبحث دوم: شناخت ماهیت و انواع سوء نیت خاص در قتل عمدی |
49 |
گفتار اول: تعریف سوء نیت خاص قتل عمدی |
50 |
گفتار دوم: اقسام سوء نیت خاص |
52 |
الف: سوء نیت با سبق تصمیم و بدون سبق تصمیم |
52 |
ب: سوء نیت جازم و احتمالی |
54 |
ج: سوء نیت معین و نامعین |
55 |
د: سوء نیت صریح و تبعی |
56 |
گفتار سوم:بررسی فقهی سوءنیت |
57 |
گفتار چهارم :تفاوت انگیزه و سوءنیت |
61 |
مبحث سوم: تأثیر اشتباه در رکن روانی قتل عمد |
63 |
گفتار اول: اقسام اشتباه |
64 |
الف:بررسی اشتباه در هویت در حقوق کیفری ایران و فقه امامیه |
64 |
ب:بررسی اشتباه در هدف در حقوق کیفری ایران و فقه امامیه |
67 |
ج:اشتباه در زنده بودن مجنی علیه |
70 |
گفتار دوم: بررسی اشتباه در قتل در فقه عامه |
70 |
فصل سوم: اشکال مختلف حضور رکن روانی در تشخیص قتل عمدی |
|
مبحث نخست: تحقق قتل عمدی بر مبنای قصد صریح |
72 |
گفتار نخست: تجزیه و تحلیل حقوقی بند الف ماده 206 قانون مجازات اسلامی |
72 |
گفتار دوم:تجزیه و تحلیل فقهی بند الف ماده 206قانون مجازات اسلامی |
74 |
گفتار سوم : ابهام و نارسایی ها |
77 |
الف: ابهام در قید معین |
77 |
ب: ضرورت اهمیت نظم عمومی در جایگاه قتل عمدی |
79 |
مبحث دوم: تحقق قتل عمدی بر مبنای قصد تبعی |
79 |
گفتار اول: تجزیه و تحلیل حقوقی بند ب ماده 206 |
79 |
گفتار دوم :تجزیه و تحلیل فقهی بند ب ماده 206 |
91 |
گفتارسوم :تفاوت بند ب ماده 206 و قتل شبه عمد |
94 |
گفتار چهارم : ابهامات وپیشنهادات اصلاحی |
95 |
الف :ابهامات |
95 |
ب:پیشنهادات اصلاحی |
96 |
مبحث سوم: تحقق قتل عمدی بر مبنای قصد تبعی با لحاظ وضعیت بزه دیده |
98 |
گفتار نخست: تجزیه و تحلیل حقوقی بند ج ماده 206 |
98 |
گفتار دوم: لزوم توجه به وضعیت بزه دیده |
101 |
گفتار سوم : تجزیه و تحلیل فقهی بند ج ماده 206 |
102 |
نتیجه گیری |
104 |
پیشنهادات |
106 |
منابع |
107 |
الف: کتاب ها |
107 |
1- کتاب های فارسی |
107 |
2- کتاب های عربی |
109 |
ب: مقالات، جزوات و پایان نامه ها |
111 |
چکیده انگلیسی |
113 |
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 11 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 21 |
*مقاله درمورد تشریح مراحل اصولی طراحی کارخانه و ارزیابی مالی پروژه*
تعریف انبار :
امروزه انبار د یگر حالت یک محفظه را ندارد بلکه عملیات آن زمانی کافی ورضایت بخش است که از دوجهت اطلاعاتی وفیزیکی مورد توجه قرارگیرد به طور کلی انبا رمحل وفضایی است که یک یا چند نوع کالای بازرگانی ،صنعتی یا مواداولیه یا فرآورده های مختلف که اساس یک سیستم صحیح طبقه بندی وتنظیم می گردد.
انواع انبارها :
انبارها از نظر فرم ساختمانی به سه صورت زیر می باشند:
1) انبارهای پوشیده :
این مکان از تمام اطراف بسته است ودارای سقف ووسایل ایمنی کامل می باشد .
2) انبارهای سرپوشیده یا هانگارد :
این انبار دارای سقف بوده ولی چهار طرف آن باز است وفاقد حفاظ جانبی است . این نوع انبارها کالاها را فقط از باران وآفتاب حفظ می کند .
3) انبار با ز یامحوطه :این انبار به صورت محوطه بوده وجهت نگهداری ماشین آلات ولوازم سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.
1) تحویل اجناس خریداری شده ومورد نیاز سازمان ، رسیدگی وبررسی طبق اسناد ومدارک اولیه.
2) صدور برگ درخواست خرید کالا به واحد تدارکات داخلی یا سفارشات خارجی درصورت عدم وجود موجودی .
3) مراقبت ونگهداری کالاها از سرقت ، صدمه ،ضایعه ،حادثه ناشی از طبقه بندی یا قفسه بندی یا چیدن اقلام درانبار
4) پیش بینی ، برنامه ریزی وکنترل مواد انبار وانجام انبارگردانی متناسب با نوع شرکت وکالاهای آن وسیاست مؤسسه .
5) تهیه گزارشات لازم درخصوص ضایعات، موجودیها ونظریات اصلاحی وسایر گزارشات مورد نیاز مدیریت .
6) صدور قبض انبار پس از دریافت کالا وحواله انبار هنگام تحویل دادن کالا به متقاضی وفرمهای مرجوعی در صورت برگشت کالا وسایر فرمهای مربوط به انبار وثبت صادره ووارده در دفاتر وکارتهای مربوطه.
7) بایگانی اسناد ومدارک مربوط به انبار وتعبیه یک کارت برای هریک از اقلام انبار.
به ایجادرویه وسیستمی که بوسیله آن اطلاعات ونشانه های مورد نیاز از شخصی به شخص دیگر یا ازنقطه ای به نقطه دیگر به صورت خلاصه منتقل گردد کدگذاری گویند . که به معنی رمز یا نشان خاص است وجهت سهولت درکار وتقلیل حجم گفته ها ونوشته ها به کار می رود درکدگذاری ممکن است از عوامل متعددی چون رنگها، نورها ،اشکال ، اعداد ،الفبا و… یا ترکیبی از آنها بهره گرفت اما مهمترین فواید سیستم کدگذاری عبارتند از :
1) جلوگیری از نوشتن جملات طویل وتوصیفی وشناسایی کردن ساده ودقیق تر کالاها .
2) استاندارد کردن کالاهاوکمک به جمع آوری صحیح آمار و اطلاعات آماری ومحاسباتی .
3) ثبت عملیات واردات وصادرات کالاها ونگهداری حساب دقیق موجودی انبار توسط ماشینهای الکترونیکی پیشرفته .
4) صدور سفارش خرید بطور ساده ومطمئن ودقیق وپیگیری ساده تر امور وسهولت برنامه ریزی وکنترل.
1) روش ساده با روش اعداد ترکیبی .
2) روش اعداد گروهی
3) روش اعشاری یا روش دیوئی
4) روش حروفی یا الفبایی
5) روش نیمونیک یا روش استفاده از حرف اول نام کالاها
6) روش مخفی
7) روش کدینگ ویژه
8) روش کدینگ استاندارد .