دسته بندی | فیزیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 13 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
*تحقیق درباره ماهواره های فضایی*
فهرست
عنوان صفحه
ماهواره نخستین 4
نخستین پرتابها 5
ساختمان ماهواره ها 7
ابرها در زیر ماهواره ها 8
تصویرسازی با اعداد 10
تلسکوپ ماهواره ها 11
رؤیت دنیای نامرئی 13
تعمیرات پرهزینه ی ماهواره ها 14
منابع تحقیق 16
مقدمه
حقیقی از یک رویا
ای گروه جن وانس اگر می توانید از کرانه های آسمان وزمین راه فراری یافته بگریزید این کار را بکنید. لیکن از حساب ما وعذاب ما گریزی ندارید مگربا حجت وعذر موجه آیه سوم از سوره شریفه الرحمن
شاید از آن زمان که قابلیتی چشم به آسمان دوخته بود تا از پرنده ای نحوه دفن کردن هابیل را بیاموزد یا شدادها وفرعونها بربال پرندگان غول پیکرکجاوه میساختند رویای پروازدر اندیشه آدمی بود.
وچون انسان ذاتا کنجکاو وجستجو گر آفریده شده هرگز نسبت به پدیده های دنیای اطراف خود متفاوت نبوده است وهمه اختراعات وکشفیات دانشمندانه رشته های مختلف علمی وحتی بوجود آمدن علم ودانش بمنظور اغناء همین عزیزذاتی بوده است وازآنجا که طبیعت خلقت آدم با هدف تکامل خویش و پدیده های اطراف اوست انسان نمی تواند به چراهای ماورای خود بی تفاوت مانده ودر جهت پاسخ یافتن برنیاید وقرآن کریم این آیات روحبخش وهدایت گرد درآیه از سوره های خویش اعجاز خود را نمایان می سازد تا متقین راه تکامل خویش را بازیابند وقتی خداوند در دومین آیه از سوره بقره به این امر اشاره می کند که قرآن کتاب متقین است به یقین به این معنی نیست که قشرخاصی از مردم باید از این کتاب استفاده کنند بلکه هدف ازبیان این مطلب آن است آ آن که درآیات این کتاب تدبر می کنند وبه فرامین آن با ایمان واعتقاد عمل می کنند لایقان واقعی این کتابند وتاریخ اسلام انواع قرآن خوانها را نشان داد. عمروعاص عبدالرحمن بن معجم مرادی هریک به نوعی قرآن خوان بودند اما یکی قرآن را (بزاری برای خود نمائی وفریب ودیگری قرآن را وردی از روی تحجروتعصب جاهلانه مورد استفاده قرار میدادند وعلی (ع) و حسین (ع) وفاطمه (س) وزینب (س) وابن سیناء وابوریحان، و... با تدبروژرف نگری درآیات الهی خود را در لایق بودن به خواندن آن معرفی می کردند در سومین آیه سوره الرحمن با توجه به اینکه مفسرین گرانقدر اسلام به مجموعه آیه توجه کرده وتفسیر خودرا برمبنای هدف مجموعه آیهتنظیم کرده اند اما ذکر نکات با اهمیت در... آیه بسیار روشن وآشکار می نماید دراینکه جن قبل از انسان می تواند یا توانسته به آسمانها سفر کند چون درآیه برخلاف آیات دیگر نام جن قبل از انسان امده دراینکه مسیر سفر به آسمانها ذکر گردیده ( از کرانه های آسمان ) امروزه هواپیماها از خط مسیر شخصی درفضا جهت پروازاستفاده می کنند ودرانتهای آیه اشاره گردیده که با حجت و عذر موجه می توان به چنین سفری رفت همین کنجکاوی در یک آیه را با کنجکاوی نیوتون به افتادن سبی از درختی مقایسه کنید ونتیجه ای که این دانشمند گرانقدر از یک حرکت بسیارساده طبیعت گرفته واولین گام واولین حرکت را در علم فضا نوردی بنیان نهاده وثابت نموده که انسان می تواند با هدفی متعالی (حجت) وبا ابزاری قابل اطمینان ( عذری موجه) سفر فضائی ( ازکرانه ها) به کرات دیگر ( آسمانها) دسترسی پیدا کند ورویای دیرین بشر را به حقیقتی آشکار تبدیل نمایند.
دسته بندی | فیزیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 68 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 74 |
*تحقیق درباره لیزر و تاریخچه پیدایش و کاربرد آن*
عنوان صفحه
مقدمه..............................................................................................................................................4
فصل اول: لیزر
ماهیت نور.......................................................................................................................................6
تاریخچهﻯ پیدایش لیزر...................................................................................................................7
گسیل خود به خود..........................................................................................................................8
گسیل القایی....................................................................................................................................9
لیزر چگونه تولید میشود..............................................................................................................10
ویژگیﻫای نور لیزر.......................................................................................................................12
سوئیچ Q......................................................................................................................................13
انواع لیزر......................................................................................................................................14
فصل دوم: کاربردهای آن
کاربرد لیزر در صنعت...................................................................................................................21
مینیاتوری............................................................................................................................................................23
تمامنگاری (هولوگرافی).....................................................................................................................................23
ثبت با لیزر.........................................................................................................................................................26
ساختمانﺳازی و کشاورزی................................................................................................................................26
سایر کاربردها.....................................................................................................................................................27
کاربرد لیزر در مبحث نظامی.........................................................................................................30
کاربرد لیزر در پزشکی..................................................................................................................33
چشم.................................................................................................................................................................33
پوست................................................................................................................................................................34
دندان پزشکی.....................................................................................................................................................36
جراحی................................................................................................................................................................37
درمان بیماریﻫا....................................................................................................................................................39
لیزرهای باهوش..................................................................................................................................................40
لیزرهای خانگی..................................................................................................................................................40
اثرات لیزر بر بدن...............................................................................................................................................41
خطرات اختصاصی لیزر.................................................................................................................................... 41
کاربرد لیزر در تحقیقات...........................................................................................................................43
کاربرد لیزر در ارتباطات.......................................................................................................................... 48
کاربردهای لیزر ND-YAG....................................................................................................................52
پرتوافشانی بر هنر دیرینهﻯ تاریخ.............................................................................................................52
ایمنی لیزرها .............................................................................................................................................53
فصل سوم: بازدیدها
بیمارستان فارابی........................................................................................................................................58
دندان پزشکی............................................................................................................................................60
دانشگاه شهید بهشتی.................................................................................................................................61
فصل چهارم: نتیجهگیری
پیشنهادات..................................................................................................................................................65
خلاصهﺍی از متن با توجه به.....................................................................................................................66
نتیجهگیری.................................................................................................................................................68
واژهنامه......................................................................................................................................................69
منابع ........................................................................................................................................74
مقدمه
«اقرا بسم ربک الذی خلق» بخوان به نام پروردگارت که تو را آفرید.
خدایا اولین سخن تو با پیامبرت خواندن بود. توخیر بندﻩات را در دانشمند بودن او میﺩانی. پس خدایا شناخت علوم بر ما آسان ساز. یعنی شناختن و دانستن چیزی همان طور که هست واین از صفات خداوند است. از آغاز آفرینش انسان تاکنون میلیونﻫا سال میگذرد. در این سالها انسان شاهد تغییرات زیادی در محیط پیرامونش بودهﺍست. تمامی این تغییرات ناشی از قدرت عقل و قوﻩی اراده و تصمیمگیری اوست.اما امروزه شاهد پیشرفتﻫای شگرفی در علوم مختلف از جمله پزشک، شیمی، زیستشناسی، ارتباطات و... هستیم که بسیاری از این پیشترفتﻫا را مدیون اختراع پرتویی شگفتﺍنگیز به نام لیزر میﺩانیم.
لیزر یا به اصطلاح نور باشکوه نوع کامﻸ جدیدی از نور است که بسیاری از آرزوﻫای رویاگونهﻯ بشر را جامهﻯ عمل پوشاندهﺍست، به طوری درخشانتر از هر چه که در طبیعت یافت میشود. با لیزر میتوان عجایبی به بار آورد و هر مادهﻯ شناخته شده روی زمین را در کسری از ثانیه بخار کرد.
لیزرها آن چنان قدرتمند هستند که میتوانند فرﺁیند همﺠوشی هستهﺍی را ایجاد نمایند همان فرﺁیندی که در خورشید صورت میگیرد که برای به وجود آمدن آن گرمایی بالغ بر K10 نیاز است.
امروزه لیزرﻫا کاربردﻫای وسیعی در علوم مختلف از جمله: صنعت، پزشکی، کشاورزی، ساختمان سازی، هولوگرافی، شیمی، زیست شناسی و ارتباطات یافتهﺍند.
هدف ما از انجام چنین تحقیقی آشنایی بیشتر با لیزر و کاربردﻫای آن ﺍست تا بتوانیم علت اصلی پیشرفتﻫای بشر را در بسیاری از زمینهﻫای علمی و تحقیقی دریابیم و از آنﻫا در جهت پیشرفتﻫای جدیدی برای کشورمان وتمام جهانیان استفاده کنیم.
فصل اول:
لیزر
ماهیت نور
اسحاق نیوتن در سال 1672 برای اولین بار نظریهﻯ ذرهﺍی بودن نور را بیان کرد و انیشتین نیز با انجام آزمایش فوتوالکتریک نظریهﻯ نیوتن را ﺗﺄیید کرد. نیوتن هم چنین با عبور دادن نور از منشور توانست نور را تجزیه کند.
نور خود یک موج الکترومغناطیسی است و میﺩانیم که موج دارای 3 مشخصهﻯ اصلی: بسامد، دوره و طول موج است. طول موج یکی از مهمترین مشخصهﻫای موج است که با انرژی رابطهﻯ عکس دارد. بنابراین موجﻫای مختلف را میتوان به صورت طیف موجﻫای الکترومغناطیسی نمایش داد.
کریستین هویکینس، فیزیکﺩان هندی برای اولین بار توانست به کمک پخش، بازتاب و شکست نور، ماهیت موجی بودن نور را بیان کند و توماس یانگ با آزمایش پراش نور آن را ثابت کرد.
لیزر در واقع نوعی نور است و با توجه به محیط فعالش در قسمتﻫای مختلف طیف موجﻫای الکترومغناطیسی قرار میگیرد.
تاریخچهﻯ پیدایش لیزر
در سال 1917 میلادی انیشتین تحقیقی را بر روی نظریهﻯ نور و تشعشع آغاز کرد. در پیﺁمد این تحقیقات، انیشتین در مقالهﻯ علمی خود «در نظریهﻯ کوانتومی تشعشع» چگونگی تحریک شدن اتمﻫا و آزاد کردن نور از آنﻫا را شرح داد که در قسمتﻫای بعدی به تشریح کامل آن میﭘردازیم.
بعد از انیشتین، تاونز به در خواست نیروی دریایی آمریکا برای ساخت وسیلهﺍی که بتواند بسامد بالای میکروموج، جهت استفاده در ارتباطات تهیه کند، مشغول به تحقیق در مورد گسیل القایی شد. وی سرانجام در سال1935 با استفاده از ماده فعال آمونیاک توانست میزر را تولید کند. تاونز پس از اختراع میزر که اولین کاربرد عملی اصول انیشتین در مورد گسیل القایی بود به فکر ساخت دستگاهی بود که بتواند طول موجﻫای کوتاهتری نسبت به میکروموج داشته باشد.
سرانجام در سال 1959 دکتر تئودور مایمن فکر تاونز را به نتیجه رسانید و اولین لیزر راساخت. مایمن با قرار دادن میلهﺍی از یاقوت مصنوعی درون شیشهﺍی مار پیچی که دو انتهای میله صیقل داده شده بود، توانست لیزر را تولید کند.
دسته بندی | فیزیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 122 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
*تحقیق درباره لیزر و طرز تولید آن*
کلمه» لیزر« =Laser = از حروف اختصاری عبارت انگلیسی
Light Amplification by Stimulated Emission Of Radiation
ساخته شده است و به معنای» تقویت نور از طریق تشعشع تحریک شده« به کار میرود.
لیزر نوری است متشکل از پرتوهای به غایت دسته شده و همدوس که بسامد امواج الکترومغناطیسی این پرتوها در حوزة بسامدی بین فرابنفش و فروقرمز گسترش مییابد. فرآیند لیزر از کوانتومی شدن انرژی در ماده و میدان تشعشع الکترومغناطیسی سر چشمه میگیرد و بر اثر تحریک ساختگی تشعشع پدید میآید.
وجود پدیده تشعشع تحریک شده را آلبرت اینشتین در سال 1316 ، در ضمن یک برداشت نو از فرمول تشعشع بلانک به دست آورد و پایههای فیزیکی آن را همان زمان انشا کرد. اما این نوآوری اینشتین نزدیک به نیم قرن فقط جنبه نظری داشت و از حلقه علاقه دانشمندان فیزیک فراتر نرفت.
اصطلاح» لیزر« از سال 1960 متداول گشت، و این هنگامی بود که تئودور نویمان، از طریق تحریک تشعشع، نخستین لیزر را در بلور یاقوت تولید کرد. یک سال بعد در سال 1961 نیز جوان و همکارانش نخستین لیزر گاز هلیوم – نئون را ساختند. همچنین دیری نگذشت که نخستین لیزر نیمه رسانای ارسینو- گالیوم نیز در سال 1962 به دست دو گروه مستقل( تقریباَ همزمان) تولید شد.
مهمترین لیزرها را میتوان به سه گروه اصلی تقسیم کرد: لیزر اجسام سخت یا لیزر بلورها، لیزر گازها و لیزر نیمه رساناها. ولی این هر سه نوع لیزر از لحاظ فرآیند تولید در سه عامل اصلی زیر مشترکند:
سه ظرف با محتوای مایع در سه سطح متفاوت قرار گرفتهاند، و یک پمپ هیدرولیکی p مایع را از ظرف 1 به ظرف 3 میکشاند(رجوع به شکل6). سوپاپهای در لولههای اتصال تعبیه شده است، به طوری که مایع میتواند به ظرف 2 منتقل گردد و از آنجا به درون ظرف 3 وارد شود، ولی مقدار این جریان البته با حجم مایع درون ظرفها متناسب خواهد بود. چنانچه احتمال انتقال از ظرف 2 به ظرف 1 از احتمال انتقال از ظرف 3 به ظرف 2، یا از ظرف 3 به ظرف 1، بسیار کمتر باشد، یک گزارش بیشتر برای تراکم مایع در ظرف 2 پدید میآید، و ظرفهای 1و 2 از حیث تراکم مایع با یکدیگر تعویض میشوند. همچنین اگر احتمال انتقال از ظرف 3 به ظرف 2 از احتمال دیگر انتقالها کمتر باشد، این امکان که ظرفهای 3 و 2 از حیث تراکم با یکدیگر تعویض شوند، به وجود خواهد آمد.
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 17 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
*مقاله درباره ی جنبه های اخلاقی نام و نشان تجاری در افزایش اعتبار شرکت در اجتماع*
جنبه های اخلاقی نام و نشان تجاری در افزایش اعتبار شرکت در اجتماع
چکیده
یکی از مطالبی که در نام سازی برای محصولات کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اخلاقیات در نام سازی میباشد. در این مقاله اهداف نام سازی، مسئولیت اجتماعی، عوامل موثر برخرید اخلاقی، نقصهای مدلهای نام سازی، ارتباط آن با شهرت شرکت و دیدگاههای مرتبط با آن و لزوم توجه به نظرات اخلاقی تشریح شده است.
کلیدواژه : نام و نشان تجاری؛ نام سازی؛ اخلاقیات؛ مسئولیت اجتماعی؛ تصویر نام و نشان؛ اعتبارشرکت؛ ارزش ویژه نام و نشان؛ brand; branding; ethics; social responsibility; image; corporate reputation; Brand equity
1- مقدمه
در مدلهای مرسوم نام و نشان تجاری کالا، ارزش ویژه نام و نشان بوسیله عملکرد اقتصادی در دورههای مالی تعریف و ارزیابی میشود. امروزه علاقه به تحقیق در زمینه اخلاقیات بازاریابی و مسائل اجتماعی و قدرت اجتماع در حال رشد است و نامهای تجاری در خیلی از جنبههای زندگی انسان مرسوم هستند. نامهای تجاری در سبک زندگی و فرهنگ تاثیر داشته و حتی معرف آن هستند نامهای تجاری در حال نفوذ به زندگی شخصی افراد هستند و ممکن است ارزشها، اعتقادات، سیاستها و حتی روح افراد را تحت تاثیر قرار دهند.
ایجاد نام و نشان تجاری فراتر از زمینه بازاریابی و تبلیغات رفته است و به همان اندازه که ساختاری اقتصادی دارد ساختاری اجتماعی نیز دارد. تبلیغات یک عامل نمایان بازاریابی است اما نام و نشان، مرکز ارتباطات بازاریابی است و اغلب چالشها در تبلیغات از استراتژی نام و نشان نشأت میگیرد.
2- ایجاد نام و نشان تجاری اخلاقی1
معانی نام و نشان به نقش و ارزش آن در زندگی ذینفعان بستگی دارد و برای استفاده کنندگان از یک نام و نشان تجاری خاص یک قید اخلاقی ایجاد میشود. گاهی ممکن است نام و نشان تجاری با نام شرکت پیوند خورده و مترادف با سیاستهای شرکت شود و یا نشان دهنده وجه مشترک شرکت و مشتریانش شود. همانند فعالیتهای روابط عمومی که وجهه شرکت را نشان میدهد وظیفه نام و نشان تجاری نیز نام آوری شرکت است و مدیریت ایجاد نام و نشان میتواند به خوبی روابط عمومی ارتباط میان سازمان و ذینفعان را تنظیم کند.
رعایت اخلاقیات و پایبندی به ارزشهای اخلاقی به صورت یکی از مهمترین پدیده هایی در آمده که در سازمانها مورد توجه قرار میگیرد. اصول اخلاقی به صورت بخشی از سیاستهای رسمی و فرهنگ غیر رسمی سازمانها در آمده است. بسیاری از سازمانها به صورت رسمی کدهای اخلاقی تعریف کرده اند و سیستمهای آموزشی برای این امر ایجاد شده است (کرین و دیگران 1997).
آیا ایجاد نام و نشان باید اخلاقی باشد؟ جواب اکثر سازمانها مثبت است. تاکنون در مورد چیستی نام و نشان سازی اخلاقی به ندرت میتوان به یک توافق جهانی دست یافت. اخلاقیات موضوعی پیچیده است. اخلاقیات به قوانین عقلی و اصول رفتاری برای تصمیم گیری در باره اینکه چه چیزی خوب است و چه چیزی بد گفته میشود. این اصول همیشه به راحتی تعریف نمیشوند و اغلب تمایز بین اخلاقیات و قانون مشکل است. ارزشهای اخلاقی بین افراد، سازمانها و حتی فرهنگها تفاوت دارند و در تمام زمان تغییر میکنند.
اخلاقیات بازاریابی زیر مجموعه اخلاقیات تجارت و اخلاقیات تجارت زیر مجوعه اخلاقیات است. تحقیقات روی اخلاقیات بازاریابی تنها به نظریات کلی در مورد فرایند بازاریابی از قبیل آمیخته، تحقیقات بازاریابی و سیستمهای آن محدود شده است. به عبارت دیگر در هیچ کتاب اخلاقیات بازاریابی نمیتوان متنی را راجع به نام و نشان اخلاقی یافت.
طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا نا و نشان تجاری شامل یک نام یا مجوعه ای از کلمات ، دوره، علامت، سمبل، طرح و یا ترکیب آنهاست. برای صاحبان نام و نشان این امر به صورت یک شیوه تمایز است که در خاطره و حافظه وجود دارد و آینده محصول را تضمین میکند. اما ایجاد یک نام و نشان تجاری اخلاقی یک زیر مجموعه از اخلاق بازاریابی است که رفتار درست، غلط و هنجارهای اخلاقی را چه در ارتباط با فرد ، سازمان یا جامعه در تصمیمات مربوط به ایجاد نام و نشان تجاری معین میکند. در این رویکرد یک نام و نشان نه تنها با معیارهای اقتصادی بلکه با معیارهای اخلاقی نیز باید ارزیابی شود.
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 466 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 47 |
عنوان: دانلود پاورپوینت پردازش بی سیم ، پردازش سیار و تجارت سیار
دسته»مدیریت( سیستم های اطلاعاتی مدیریت، مدیریت بازاریابی، مدیریت استراتژیک)
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 47
این فایل در47 اسلاید در زمینه پردازش بی سیم ، پردازش سیار و تجارت سیار می باشد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
مقدمه
تکنولوژیهای بی سیم
فواید استفاده از وسایل بی سیم
انواع وسایل بی سیم
پیجرها
Microbrowser
دستگاه نامه خوان الکترونیکی
تلفن همراه
رسانه های انتقال بی سیم
امواج الکترومغناطیسی
تکنولوژیهای انتقال سلولی
دستیار شخصی دیجیتالی
شبکه های کامپیوتری بی سیم و دسترسی اینترنتی
قرارداد استفاده از دستگاههای بی سیم
پردازش سیار و تجارت سیار
کاربردهای تجارت سیار
پردازش فراگیر
امنیت بی سیم
کاربردهای IT برای مدیران
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 203 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
عنوان: حل تشریحی و جامع مسائل فصل 2 الی 8 کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر
دسته: مدیریت مالی-مدیریت سرمایه گذاری- حسابداری- اقتصاد
فرمت:word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 15 صفحه
کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر جزو منابع کارشناسی ارشد و دکتری نیمه متمرکز مدیریت مالی محسوب می شود. در این فایل به مسائل فصل 2 الی 8 این کتاب بصورت جامع و تشریحی پاسخ داده شده است.
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 38 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
پاسخ های کاملاً تشریحی سوالات کارشناسی ارشد تئوری های مدیریت مجموعه مدیریت سال 93 همراه با ذکر منبع و صفحه مربوط به طرح سوال
در این فایل به 20 سوال تئورهای مدیریت کارشناسی ارشد مجموعه مدیریت در سال 1393 بصورت تشریحی پاسخ داده شده است. همچنین منابع و کتابهای مربوط به طرح 17 سوال از 20 سوال به همراه شماره صفحه آن نیز ذکر گردیده است ضمن اینکه در بخش اول فایل تفکیک سوالات بر حسب شاخه ها و درصد سوالات طرح شده از کتابهای مطرح در این زمینه نیز تحلیل شده است. تهیه این فایل به همه دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری مجموعه مدیریت را دارند پیشنهاد می شود.
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 268 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
عنوان: دانلود پاورپوینت برنامه ریزی نیروی انسانی و کارمندیابی
دسته: مدیریت
فرمت: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 25 اسلاید
این فایل در زمینه برنامه ریزی نیروی انسانی و کارمندیابی بوده و شامل بخشهای زیر است:
تعریف تجزیه و تحلیل شغل
روش های جمع آوری اطلاعات برای تجزیه و تحلیل شغل
نوشتن شرح شغل
نوشتن ویژگی های شغل (شرایط احراز شغل)
تجزیه و تحلیل شغل در دنیای ”بدون شغل“
آینده شرح شغل
کارمند یابی و فر ایند انتخاب
برنامه ریزی و پیش بینی نیروی انسانی
برنامه ریزی و پیش بینی نیروی انسانی
برنامه ریزی و پیش بینی نیروی انسانی
پیش بینی عرضه نیرو ی کار از منابع داخلی سازمان
منابع داخلی نیروی کار
پیش بینی عرضه نیروی کار از منابع خارج از سازمان
کارمند یابی ( شناسائی داوطلبان واجد شرایط)
سازمان های کاریاب به عنوان یک منبع تامین نیروی کار
استخدام نیروی کار ناهمگون
تدوین و استفاده از فرم درخواست کار
فرصت برابر و فرم درخواست کار
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 486 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 39 |
عنوان: دانلود پاورپوینت مدیریت خرده فروشی ، عمده فروشی و تدارکات بازار (فصل نوزدهم کتاب اصول بازاریابی کاتلر)
دسته: مدیریت (مدیریت بازاریابی)
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید: 39 اسلاید
کتاب اصول بازاریابی تالیف فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ از جمله منابع مهم درس مدیریت و اصول بازاریابی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت کامل و جامع فصل نوزدهم این کتاب با عنوان " مدیریت خرده فروشی ، عمده فروشی و تدارکات بازار" در 39 اسلاید می باشد که می تواند به عنوان سمینار در کلاس و ارائه کلاسی درس مدیریت و اصول بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. این فایل شامل بخشهای عمده زیر است:
تعریف خرده فروشی
انواع خرده فروشی
دوره عمر خرده فروشی
خرده فروشی سلف سرویس
خرده فروشی خود – انتخابی
خرده فروشی خدمات کامل
تصمیم در باره بازار هدف
تصمیم در باره ترکیب و تهیه و تامین کالا
انواع ترکیب و عمق کالا
خط مشی تمایزی مطرح شده ورتزل برای خرده فروشان
ابزارهای بازاریابی فروشنده که در مقابل خرده فروشان مورد استفاده قرار می گیرد
خدمات معمول خرده فروشی
فضای عمومی فروشگاه
تصمیم درباره قیمت فروش
تصمیم در باره فعالیت های پیشبردی
تصمیم در باره فعالیت های پیشبردی
تعریف عمده فروشی
تفاوت بین خرده فروشان و عمده فروشان
انواع عمده فروشان
تصمیمات بازاریابی عمده فروش
انواع اصلی عمده فروشان
روند عمده فروشی
تدارکات بازار
اهداف تدارکات بازار
هزینه های سیستم تدارکات بازار
تصمیمات تدارکات بازار
خرده فروشی فروشگاهی
فروشگاهای اختصاصی
فروشگاه های بزرگ
سوپر مارکت ها
فروشگاه های راحتی
فروشگاه های تخفیف دار
فروشگاه های زیر قیمت
مجاری کارخانه ای.
خرده فروشان زیر قیمت مستقل
کلوپ های انباری یا کلوپ های عمده فروشی.وسیع و بزرگ هستند
فروشگا ههای سوپر
فوق بازارها
نمایشگاه های فروشی با کاتالوگ
خرده فروشی غیر فروشگاهی
موسسات خرده فروشی
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 539 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
عنوان: دانلود پاورپوینت انتخاب و مدیریت کانال های بازاریابی (فصل هجدهم کتاب اصول بازاریابی کاتلر)
دسته: مدیریت (مدیریت بازاریابی)
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید: 29 اسلاید
کتاب اصول بازاریابی تالیف فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ از جمله منابع مهم درس مدیریت و اصول بازاریابی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت کامل و جامع فصل هجدهم این کتاب با عنوان " انتخاب و مدیریت کانال های بازاریابی" در 29 اسلاید می باشد که می تواند به عنوان سمینار در کلاس و ارائه کلاسی درس مدیریت و اصول بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. این فایل شامل بخشهای عمده زیر است:
تعاریف پایه
دلال
تسهیل کننده
نماینده تولید کننده
بازرگان
خرده فروش
نمایندگی فروش
پرسنل فروش
عمده فروش(توزیع کننده)
کانال های بازاریابی چه هستند؟
چرا از واسطه های بازاریابی استفاده می شود؟
وظایف و جریانات کانال
وظایف و جریانات کانال
تدارک و تخصیص وجوه مورد نیاز برای تامین مالی موجودی محصول در سطوح مختلف کانال بازاریابی
سطوح کانال
کانال سطح صفر
کانال یک سطحی
کانال دوسطحی
تجزیه و تحلیل میزان خدمات مطلوب مشتریان
گزینه های اصلی کانال
انواع واسطه موجود
تعداد واسطه
شرایط و مسئولیت های اعضای کانال
ارزیابی گزینه های کانال اصلی
معیارهای کنترل و نظارت
معیار های تطبیقی
ایجاد انگیزش در اعضای کانال
ایجاد انگیزش در اعضای کانال
اهرم پاداش
اهرم مشروعیت
اهرم کارشناسی
اهرم قدرت طرف مقابل
ارزیابی کانال
اصلاح ترتیبات کانال
سیستم های بازاریابی عمودی
انواع سیستم های بازاریابی عمودی
بازاریابی عمودی مشارکتی
بازاریابی عمودی اداری
بازاریابی عمودی قراردادی
انواع سیستم های مشارکت ار زش افزوده قراردادی
زنجیره های داوطلبانه به سرپرستی عمده فروش
شرکت های تعاونی خرده فروشی
موسسات امتیازی
رقابت نوین در عرصه خرده فروشی
سیستم های بازاریابی افقی
سیستم های بازاریابی چند کاناله
نقش واحدهای منفرد در یک کانال(5تشخیص مک کامون)
مسائل قانونی و اخلاقی در روابط کانال
معامله اختصاصی
نواحی اختصاصی
موافقت های الزام آور
حقوق واسطه های مجاز
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 403 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
عنوان: دانلود پاورپوینت مدیریت خطوط کالا، نام های تجاری و بسته بندی (فصل پانزدهم کتاب اصول بازاریابی کاتلر )
دسته: مدیریت (مدیریت بازاریابی)
فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)
تعداد اسلاید: 22 اسلاید
کتاب اصول بازاریابی تالیف فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ از جمله منابع مهم درس مدیریت و اصول بازاریابی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپوینت کامل و جامع فصل پانزدهم این کتاب با عنوان " مدیریت خطوط کالا، نام های تجاری و بسته بندی " در 22 اسلاید می باشد که می تواند به عنوان سمینار در کلاس و ارائه کلاسی درس مدیریت و اصول بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. این فایل شامل بخشهای عمده زیر است:
کالا چیست؟
سطوح پنج گانه یک کالا
سلسه مراتب کالا
طبقه بندی کالاها
تصمیمات درباره ترکیب کالاها
عرض ترکیب کالا و طول خط کالای محصولات پی اند جی
تصمیمات درباره خط کالا
تجزیه و تحلیل خط کالا
طول خط کالا
نام تجاری چیست؟
سطوح عقیده مشتریان نسبت به نام تجاری
ارزش ویژه نام تجاری
مزایای رقابتی ارزش ویژه بالای نام تجاری
چالش ها در تعیین نام تجاری
نگرش کلی بر تصمیمات نام تجاری
مزایای تعیین نام تجاری برای فروشنده
خط مشی های نام تجاری
بسته بندی و برچسب زنی
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 8 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 9 |
*مقاله در باره ی جایگاه پولشویی در ایران*
گزارشی پیرامون جایگاه پولشویی در ایران و جهان
پولشویی طبق تعریف سازمان پلیس کیفری ، عبارت است از هر نوع عمل یا اقدام به عمل ، برای مخفی کردن یا تغییر ظاهر و هویت عواید نامشروع ، به طوری که وانمود شود از منابع قانونی سرچشمه گرفته است . در دو ده گذشته ، سازمان های جنایی با بهره مندی از جهانی شدن اقتصاد و تکنولوژی جدید ارتباطی ، از مبادی پولشویی ، موجب اثرات زیانبار و مخرب اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی کشورها گردند قانون جلوه دادن پول های حاصل از فعالیت های غیرقانونی و زیرزمینی ، علاوه بر کاهش اشتغال مولد در کشور و تخریب بازارهای مالی ، موجب افزایش فاصله طبقاتی و فساد سیاسی در کشور خواهد شد و براساس بررسی های انجام شده ، میزان پول کثیف در گردش اقتصاد کشور ، مبلغ 11 میلیارد دلار در سال می باشد . تصویب لایحه مبارزه با پولشویی در دولت اصلاحات و تصویب آن در مجلس هفتم ، از اقداماتی می باشد که می تواند گام مهمی در اجرایی نمودن اصل ( 49 ) قانون اساسی کشور باشد .
ضرورت توجه به پولشویی
« محمد علی ، الف » اقتصاد دان در رابطه با بحث پولشویی می گوید : « فساد مالی ، اقتصادی و به تعبیری کاستلز ، جنایت پدیده اجتماعی می باشد که عمر آن به قدمت بشر می رسد در آثار بسیاری از مورخین می توان سابقه تطهیر پول را از گذشته های دور برداشت نمود . مخفی کردن دارایی ها و جا به جایی ثروت از طرف بازرگانان و تجار در مقابل حکومت انتقال مالکیت یک قطعه زمین تحت عنوان هبه از طرف فروشنده و پرداخت هدایا از طرف خریدار در زمین هایی که حق فروش از آنان سلب شده بود ، از جمله سوابقی است که در تاریخ ثبت شده است . » پولشویی یک پدیده جهانی است که از طریق جامعه مالی بین المللی صورت می گیرد . برای بیان این اهمیت میزان پولشویی در جهان ، به برخی از آمارهای ارائه شده به شرح ذیل اشاره می گردد . براساس گزارش کمیسیون بانکی icc در دهلی نو به تاریخ دسامبر 2003 ، آخرین آماری که از میزان پول حاصل از جنایت ارائه شد ،مبلغی حدود 78 تریلیون دلار اعلام گردید و براساس تحقیق صندوق بین المللی پول ، جمع فعالیت های پولشویی برای تطهیر درآمدهای حاصل از جنایت بین 2 تا 5 درصد درآمد ناخالص داخلی دنیا ( GDP ) را تشکیل می دهد و طبق آمار دیگر در اروپا و آمریکا ، قاچاقچیان در دقیقه 23155 دلار درآمد دارند و موفق می شوند 9/99% آن را به حساب های امن بانکی بسپارند و سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی در سال (1993 ) از تطهیر سالانه دست کم 85 میلیارد دلار سود حاصله از قاچاق مواد مخدر خبر می دهد . « احسان . ک » کارشناس اقتصادی در این زمینه می گوید :
« پولشویی به عنوان یک جرم سازمان یافته و یک عمل مجرمانه نظر بسیاری از تحلیلگران اقتصادی و جامعه شناسی را به خود جلب نموده و آن را از اعمال جنایتکارانه به حساب می آورند . هم اکنون تلاش های بین المللی تحت نظر سازمان ملل متحد در جریان است تا بکوشد از طریق تبادل تجربیات ، مبارزه علیه پولشویی را در جهان نظم ببخشد و در گزارش سال 1993 سازمان ملل آمده است : « خصیصه اصلی تطهیر منافع حاصل از جنایت ، تا حد زیادی نشان دهنده عملیات جنایات سازمان یافته و بین المللی ماهیت جهانی ، خاصیت انعطاف پذیری و سازگاری با شرایط مختلف ، به کارگیری آخرین فناوری ها و کمک های تخصصی ، عملیات ابتکاری و منابع عظیمی که در اختیار آنهاست می باشد . کلید موفقیت و گسترش جنایت جهانی ، انعطاف پذیری و چند کاره سازی است ، هم به لحاظ داخلی ، در هر یک از سازمان های جنایی و هم در ارتباط با دیگر سازمان جنایی » .
تاریخچه پولشویی
واژه پولشویی « money Launderiny » جدیداً وارد مفاهیم اقتصادی و مشمول جرایم گردید. گفته می شود این اصطلاح مالکیت مافیا بر دستگاه های لباسشویی سکه ای در آمریکا گرفته شده است در دهه 1920 گانگسترها مبالغ هنگفتی به صورت نقد از راه اخاذی ، فحشا ، قمار ، قاچاق ، مشروبات الکلی و ... به دست می آوردند و ناچار بودند منبعی برای وجوه غیر قانونی خود معرفی نمایند . یکی از راه های رسیدن به این هدف ، خرید واحدهای تجاری قانونی و تلفیق عایدات غیرقانونی خود با عایدات قانونی و مشروعی بود که آنها از این مرکز تجاری به دست می آوردند . دستگاه های رختشویی سکه ای به این دلیل انتخاب شدند که از طریق این دستگاهها روزانه وجوه نقد زیادی کسب می شد و حساسیتی هم بر نمی انگیخت . در قضیه واترگیت در سال 1973 در آمریکا ، برای نخستین بار اصطلاح پولشویی وارد مطبوعات شد و در سال 1982 ، به متون قضایی و حقوقی آمریکا راه یافت.
تعریف پولشویی
پولشویی فرایندی است که صاحبان دارایی های غیرقانونی ، ثروت و دارایی های خود را به صورت قانونی جلوه می دهند و به عبارتی پول کثیف ، غیرقانونی و نامشروع در چرخه ای از مبادلات قانونی گذارده می شود تا پس از خروج از این چرخه قانونی و تمیز جلوه دهد .
دسته بندی | نساجی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1301 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 67 |
روشهای سینتیکی- اسپکترفوتومتری از جمله روشهای تجربه دستگاهی به منظور بررسی تغییرات میزان گونههای موجود در نمونه میباشند که ضمن دارا بودن صحت، دقت و سرعت عمل بالا دارای هزینه روش بسیار پایین است. این خصوصیات کاربرد این تکنیک را در حد وسیعی برای بررسی رفتار ترکیبات رنگی و چگونگی تخریب وحذف آنها از پسابهای صنعتی میسر میسازد. نظر به اهمیت ایجاد آلودگی توسط رنگهای آلی در پسابهای صنعتی ارائه روشهای مناسب و جدید با حداقل هزینه و کارآیی بالا به منظور حذف این گونه ترکیبات مورد نظر پژوهشگران بوده و هست.
در این پروژه علاوه بر ارائه فاکتورهای مؤثر در تخریب رنگ متیلنبلو میتوان به اندازهگیری یون کروم که یک ماده سرطانزاست، پرداخت. یک روش حساس و ساده برای تعیین مقادیر بسیار کم کروم به روش سینتیکی- اسپکتروفوتومتری براساس اثر بازدارندگی کروم در واکنش اکسیدشدن متیلنبلو توسط پتاسیم نیترات در محیط اسیدی (H2SO4 4 مولار) معرفی شده است. این واکنش به روش اسپکتروفوتومتری و با اندازهگیری کاهش جذب متیلنبلو در طول موج 664 نانومتر به روش زمان ثابت استفاده شده است.
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول : اسپکتروفوتومتری
1-1- اساس اسپکتروفوتومتری جذبی14
1-2- جذب تابش 15
1-3- تکنیکها و ابزار برای اندازهگیری جذب تابش ماوراء بنفش و مرئی15
1-4- جنبههای کمی اندازهگیریهای جذبی16
1-5- قانون بیر- لامبرت (Beer - Lamberts Law17
1-6- اجزاء دستگاهها برای اندازهگیری جذبی21
فصل دوم : کاربرد روشهای سینتیکی در اندازهگیری
2-1- مقدمه 23
2-2- طبقهبندی روشهای سینتیکی25
2-3- روشهای علمی مطالعه سینتیک واکنشهای شیمیایی27
2-4- غلظت و سرعت واکنشهای شیمیایی 28
2-5- تاثیر قدرت یونی 28
2-6- تاثیر دما 29
2-7- باز دارندهها 30
2-8- روشهای سینتیک 30
2-8-1- روشهای دیفرانسیلی 31
2-8-1-1- روش سرعت اولیه31
2-8-1-2- روش زمان ثابت 33
2-8-1-3- روش زمان متغیر34
2-8-2- روشهای انتگرالی 35
2-8-2-1- روش تانژانت 36
2-8-2-2- روش زمان ثابت36
2-8-2-3- روش زمان متغیر37
2-9- صحت دقت و حساسیت روشهای سینتیکی38
فصل سوم: کروم
مقدمه 2
3-1- تعریف چرم 4
3-2- لزوم پوست پیرایی 4
3-3- پوست پیرایی با نمکهای کروم (دباغی کرومی) 5
3-4- تاریخچه پوست پیرایی با نمکهای کروم (III) 5
3-5- معادله واکنش با گاز گوگرد دی اکسید6
3-6- شیمی نمکهای کروم (III) 6
3-7- شیمی پوست پیرایی با نمکهای کروم (III7
3-8- عامل های بازدارنده (کند کننده8
3-9- مفهوم قدرت بازی 8
3-10- نقش عاملهای کندکننده در پوست پیرایی با نمکهای کروم (III9
3-11- عاملهای مؤثر بر پوست پیرایی کرومی10
3-12- رنگآمیزی چرم10
3-13- نظریه تثبیت رنگینهها11
3-14- صنعت چرم سازی و آلودگی محیط زیست11
3-15- منبعها و منشأهای پساب کارخانههای چرم سازی12
فصل چهارم : بخش تجربی
4-1- مواد شیمیایی مورد استفاده40
4-2- تهیه محلولهای مورد استفاده40
4-3- دستگاه های مورد استفاده41
4-4- طیف جذبی 42
4-5- نحوه انجام کار 43
4-6- بررسی پارامترها و بهینه کردن شرایط واکنش 44
4-7- بررسی اثر غلظت سولفوریک اسید 45
4-8- بررسی اثر غلظت متیلن بلو 48
4-9- بررسی اثر غلظت آسکوربیک اسید 51
4-10- شرایط بهینه 54
4-11- روش پیشنهادی برای اندازه گیری کروم 54
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1- مقدمه 55
5-2 – بهینه نمودن شرایط 56
منابع ومآخذ 57
فهرست جداول
جدول (3-1). طبقه بندی عمومی روشهای سینتیکی26
جدول (4-1). مواد شیمیایی مورد استفاده40
جدول (4-2). تغییرات بر حسب غلظت های متفاوت H2SO446
جدول (4-3). تغییرات بر حسب غلظت های متفاوت MB48
جدول (4-4). تغییرات برحسب غلظت های متفاوت AA52
فهرست نمودارها
نمودار (4-1) تشخیص طولموج ماکسیمم رنگ متیلنبلو 42
نمودار (4-2) اثر تخریب رنگ متیلن بلو بدون حضور کروم (III44
نمودار (4-3). تغییرات بر حسب غلظت های متفاوت H2SO446
نمودار (4-4). تغییرات بر بر حسب غلظت های متفاوت MB48
نمودار (4-5). تغییرات در برحسب غلظت های متفاوت AA52
فهرست اشکال
شکل (2-1) اجزاء دستگاهها برای اندازهگیری جذب تابش21
شکل (3-1) سرعت واکنش نسبت به زمان23
شکل (3-2) روش سرعت اولیه32
شکل (3-3) روش زمان ثابت34
شکل (3-4) روش زمان متغیر35
شکل (3-5) روش تانژانت 36
دسته بندی | اقتصاد |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 20 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
*مقاله درباره ی جامعه ی پسا صنعتی*
جامعهی اطلاعاتی، جامعهی پساصنعتی، جامعهی دانش محور، جامعهی فکری، جامعهی کامپیوتری: همهی این اصطلاحات برچسبهایی هستند برای درک دگرگونی ژرف جوامع صنعتی در بخش پایانی قرن بیستم. صرف نظر از برچسبی که به کار میرود، تأکید اصلی همواره بر این نکته است که جوامع صنعتی دارند به شکل تازهای تکامل مییابند که در آنها تکنولوژی نقش محوری دارد.
با این همه، برچسبها به جای این که مسأله را روشن کنند ممکن است موجب سردرگمی شوند. به رغم این واقعیت که دربارهی این دگرگونی اخیر جامعه در سی سال گذشته بسیار گفته و نوشتهاند، اصطلاحاتی مانند «جامعهی اطلاعاتی» اکنون بخشی از واژگان رایج به شمار میرود، هنوز هم اغلب چندان روشن نیست که این گونه برچسبهای آسانیاب عملاً چه معنایی دارند.
به نظر من، «جامعهی پساصنعتی»، اصطلاح و مفهومی که خود من به کار میبردم، مناسبترین اصطلاح است، نه به این دلیل که برچسب راحتی است بلکه به این دلیل که ابزاری است که به عقیدهی من میتوان به کمک آن درک بهتری از عصر ما به دست آورد. من در کتاب ظهور جامعهی پساصنعتی که نخستین بار در سال 1973 منتشر شد، ویژگیهای جامعهی پساصنعتی را برشمردهام، امروز، پس از گذشت بیش از 25 سال، تقریباً با یقین میگویم که بیشتر تحلیلها و پیشبینیهایم درست بوده است.
در این کتاب کمتر وارد جزئیات شده و خواهم کوشید ویژگیهای عمدهی جامعهی پساصنعتی را به گونهای ارائه دهم که خوانندهی متون تجاری را در دست زدن به قضاوتهای منطقی و تشخیص صحیح که از ارکان موفقیت تجاری است یاری رساند. هر گاه که خطر «اضافه بار اطلاعاتی» پدیدار میشود یا هر گاه که تازهترین نظریهی مدیریت «معجزهآسا» به بازار میآید. این اصول را به یاد بیاورید.
اصول جدید، سبکهای جدید زندگی
جامعهی پساصنعتی تصویر یا نتیجهی مستقیم گرایشهای موجود نیست، بلکه یکی از اصول جدید سازمان اجتماعی و تکنولوژیک و شیوههای جدید زندگی است، درست همانگونه که روند صنعتی شدن دگرگونی بنیادین شیوهی زندگی کشاورزی را به دنبال داشت. اصول جدید تغییرات عمدهای در مفاهیمی ایجاد میکنند که برای هر تجارتی اهمیت اساسی دارند: زمان و مکان، بازار، منابع استراتژیک، معنای کار، اهمیت حمل و نقل در مقایسه با ارتباطات، طرح اجتماعی و سازمانی. اصول جدید جامعهی پساصنعتی بر همهی این عناصر حیاتی تجارت عمیقاً تأثیر گذاشته است.
شما خواه در تجارت خصوصی باشید و خواه در خدمات دولتی، آشکارا به این نیاز دارید که سیستم عملیات خود را بر این اساس تنظیم یا در آن تجدیدنظر کنید. این تنظیم اساسی مشکل عمدهای است که امروزه با آن روبهرو هستیم و یکی از دلایل گرفتار شدن ژاپن در بحرانهای سیاسی و اقتصادی همین است. پیشرفتهای فنی در اواخر قرن بیستم جامعهای پساصنعتی مبتنی بر اصول جدید ایجاد کرده است اما این واقعیت جدید هنوز به طور کامل در شیوهی تفکر ما و ادارهی کسب و کارها نمود نیافته است. نظریههای دانشگاهی ما نیز چنین وضعی دارند. به رغم چندین دهه گفتوگو دربارهی جامعهی پساصنعتی با جامعهی اطلاعاتی، هنوز نتوانستهایم نظریهی فراگیر و کارآمدی دربارهی ارزش دانش ـ که معادل امروزی نظریهی ارزش کار در جامعهی صنعتی است ـ بنا نهیم. در دنیای حکومتها و عالم علم، عدم انطباق ـ وجود شکاف میان نظریه و واقعیت ـ لزوماً مهلک نیست گرچه معمولاً اختلالات بسیاری ایجاد میکند، اما برای اهل تجارت نه تنها «خواندن» زمان حال بلکه نگاه به آینده فوقالعاده مهم است، تواناییای که برندگان را از بازندگان متمایز میگرداند. شرکتهایی که از درک و کاربرد اصول جدید در سیستمهای عملیاتی خود عاجزند خطر فسیل شدن را به جان میخرند، در حالی که آن دسته از کسب و کارهای قدیمی که خود را با شرایط سازگار میکنند، نیز کارآفرینان جدید و آگاه که از اصول جدی بهره میبرند، موفق میشوند و رشد میکنند.
طرح اجتماعی جدید
در میانهی راه گذار به جامعهی پساصنعتی بودن، نه به معنای از بین رفتن تولید صنعتی یا تولید کالا (جامعهی صنعتی) است، نه پایان تولید غذا و تحصیل روزی از زمین و دریا (جامعهی کشاورزی، جامعهی پیشصنعتی). در واقع امروز بیش از هر زمانی غذا تولید میشود و برای تغذیهی جمعیت فزایندهی جهان حتی به غذای بیشتری نیاز است. از شمار شاغلان بخش کشاورزی و تولید صنعتی البته به نحو چشمگیری کاسته شده است، اما توسعهی جامعهی پساصنعتی به طور کامل جایگزین هیچ یک نشده و جایگزین اشکال پیشین سازمان اجتماعی نیز نگردیده است. آن چه میبینیم همزیستی گونههای بیشتری از سازمان اجتماعی، به گونهای سلسله مراتبی، است که بر پیچیدگی جامعه و ماهیت ساختار اجتماعی میافزاید.
میتوان چنین پنداشت که جهان به سه گونه سازمان اجتماعی تقسیم شده است. یکی جامعهی پیش ـ صنعتی است. در جامعهی پیش ـ صنعتی صنایع استخراجی همچون کشاورزی، ماهیگیری، تولید الوار و معدنکاوی غالب بود. بیشترین نیروی کار در آفریقا و بخشهای بزرگی از آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی هنوز هم به این فعالیتها اشتغال دارند که به طور کلی چیزی است که من آن را «بازی علیه طبیعت» مینامم؛ زیرا این فعالیتها دستخوش تغییرات شدید آب و هوا، فرسایش خاک، تحلیل رفتن جنگلها یا افزایش استخراج کانیها و فلزات هستند.
سایر نقاط جهان عمدتاً صنعتی و به کار تولید مشغول هستند: کاربرد انرژی در ماشینها برای تولید انبوه کالا. اینها کشورهای ساحلی حوزهی اقیانوس اطلس بودهاند: کشورهای اروپای غربی و ایالات متحده، شوروی سابق، بعدها ژاپن. البته امروزه چند کشور در آسیای جنوب شرقی و نیز آمریکای لاتین پا به جامعهی صنعتی گذاشتهاند. کار در جامعهی صنعتی «بازی در برابر طبیعت مصنوع» است، یعنی بستن انسان به ماشین، یک نظام کار موزون و بسیار هماهنگ.
نوع سوم سازمان اجتماع، سازمان پساصنعتی است. اکثریت نیروی کار دیگر نه در تولید صنعتی یا استخراج کانیها بلکه در فعالیتهایی به کار گمارده میشوند که توسعاً بخش خدمات نامیده میشود. در حال حاضر ایالات متحده، ژاپن و چندین کشور اروپایی به این دسته تعلق دارند. در اینجا بازی، نه بازی علیه طبیعت است و نه بازی انسان علیه ماشین (طبیعت مصنوع) بلکه بازی انسان در برابر انسان است ـ بازی میان افراد در زمین بازیای که تکنولوژی فکری خطوط آن را ترسیم میکند.
وقتی قوانین بازی از اساس دگرگون میشود، اولویتها و کنشها و بازیگران نیز باید دگرگون بشوند. با طرح اجتماعی جدیدی که امروزه در نیمهی راه بنا نهادن آن هستیم، رویههای نهادی و سازمانی ناگزیر از تغییرند. نگاهی نزدیکتر به اصول عمدهی این طرح اجتماعی نو باید به ما این امکان را بدهد که اولویتها را ارزیابی و در کنشها بازنگری کنیم.
ابعاد پنجگانهی جامعهی پساصنعتی
طرح کلی زیر پنج بعد مهم یا اصول طراحی جامعهی پساصنعتی را نشان میدهد. این فهرست با این که الزاماً جامع نیست، روی جنبههایی تأکید میکند که مستقیماً به تحول تکنولوژیک مربوط میشود و تأثیر زیادی بر رفتار شرکتها میگذارد.
اصل محوری سازمان اجتماعی: رمزگذاری دانش نظری، تکنولوژی فکری.
بخش اقتصادی غالب: خدمات انسانی، خدمات حرفهای
جغرافیای اجتماعی / زیرساخت ارتباطات
مسائل سیاسی: سیاست علم و آموزش، جهانی شدن اقتصاد
گرایش زمانی: گراش به آینده
اصل محوری سازمان اجتماعی
در شناسایی نظام اجتماعی در حال ظهور که بخشی از آن را تکنولوژی شکل داده است، تنها در گرایشهای نمایان نیست که به جستوجوی درک تغییرات بنیادین اجتماعی میپردازیم. میتوان «گرایشهای کلان» بیشماری را شناسایی کرد و همچنان از سازوکارهای اصلی تحول غافل ماند. سازوکارهای تحول بنیادین در صفت ممیزه و به اصطلاح گرهی عصبی، یا عصبهای مرکزی نظام جدید تجسم یافته است. بنابراین تغییر محوری که در اینجا با آن سروکار داریم تنها فاصله گرفتن از تولید صنعتی، یا گذار از سرمایه و مالکیت به دانش به مثابهی منبع جدید قدرت نیست. مکانیسم زیربنایی در تغییر خصلت خود دانش نهفته است.
همانگونه که در فصل پیش دیدیم، امروزه نوآوری و تحول از رمزگذاری دانش نظری سرچشمه میگیرند، نه از فرایند آزمون و خطا یا «صناعتگری خلاقانه». این تغییر هم در ایجاد دانش جدید و هم در تولید کالا و خدمات، فوقالعاده مهم است. هر جامعهی مدرن به برکت نوآوری و رشد که بنیان آن بر کاربرد دانش نظری استوار است، زندگی میکند.
نکتهی اساسی این است که در جهان پساصنعتی، دانش و اطلاعات به منابع استراتژیک و دگرگونکنندهی جامعه تبدیل میشوند، درست همان گونه که سرمایه و کار منابع استراتژیک و دگرگونکنندهی جامعهی صنعتی بودند. شرکتهایی که میخواهند در کوران رقابت باقی بمانند میبایست به دانش و اطلاعات نه به مثابهی یکی از منابع متعدد بلکه به مثابهی مهمترین منبع بنگرند. طبیعتاً کارکنانی که اطلاعات و دانش را به محصولات و خدمات عینی تبدیل میکنند میبایست از آموزش کافی برخوردار باشند و به طور مستمر بازآموزی شوند.
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 3170 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 75 |
طبق آزمایشات مستقل از دما و فشار متغیر، از نظر ترمودینامیکی، مواد سه حالت اصلی : مایع، جامد، گاز دارند.
تعیین کنندة هر یک از این حالات درجة آزادی بین اتمها و قید و بند آنها به یکدیگر است و یک مرحله تحول بین هر حالت وجود دارد. تعریف شیشه : یک مایع شیشه ای یا جامد بدون کریستال است که مشخصه های ویسکوزیته و ساختار آن نشان دهندة هم جامد و هم مایع است. به عبارت دیگر شیشه یک جامد در دمای اتاق است زیرا ویسکوزیته آن بیش از حد توازن یعنی 6/14 10 است و از طرف دیگر هنوز یک مایع است زیرا ساختار اتمها و مولکولهای آن یک ساختار بی نظم و شبیه مایع است . جامد از فاز کریستالی به وجود آمده است و یک کریستال از یک نظم دورهای بین اتمها پیروی می کند اما مایع دارای چنین نظمی نیست و یک نظم تصادفی بین اتمها بدون تناوب و دوره خاصی را دارد.
بنابراین می گوییم، شیشه جامد و آمورفی است که اتمهای ساختار آن مانند مایع است. مهمترین مشخصه یک شیشه علاوه بر ساختار آن، پدیده تحول و به وجود آمدن آن است.
فهرست مطالب
فصل اول : فلزات آمورف و آمورف کامپوزیتی1
1-1 مقدمه 2
2-1 فلزات آمورف 6
1-2-1 خواص آلیاژهای آمورف9
2-2-1عمده نقطه ضعف مکانیکی مواد آمورف12
3-1 مکانیزم های تغییر شکل در فلزات آمورف12
1-3-1 تشکیل حجم آزاد13
2-3-1 افزایش دمای موضعی 18
فصل دوم : شکست در فلزات آمورف 23
1-2 شباهت های شکست فلزات آمورف با فلزات کریستالی 24
1-1-2 اثر فشار هیدرواستاتیک روی جریان تنش24
فصل سوم : کامپوزیت کردن جهت بالا بردن پلاستیسیته25
1-3 راهکارهایی برای افزایش پلاستیسیته در آلیاژهای یکپارچه 26
2-3 فلزات آمورف کامپوزیتی 27
1-2-3 مکانیزم تغییرات و افزایش پلاستیسیته توسط ذرات کامپوزیت28
3-3 بهبود پلاستیسیته با استفاده از ذرات تقویت کننده فاز دوم 31
4-3 بررسی باندهای برشی توسط TEM در یک کامپوزیت BMGs 35
1-4-3 انتشار باندهای برشی در کل قطعه39
5-3 انواع مختلف فلزات آمورف کامپوزیتی41
1-5-3 کامپوزیتهای ذره ای42
2-5-3 کامپیوزیتهای In-situ42
6-3 ذرات خارجی تقویت کننده در فلزات شیشه ای توده 42
1-6-3 کامپوزیت حاوی ذرات خارجی تقویت کننده ، تولید به روش تقویتBMG 43
2-6-3 تولید کامپوزیت BMG حاوی ذرات خارجی تقویت کننده با استفاده از فرایند ذوب 44
7-3 فرم In situ کامپوزیت های BMG 45
1-7-3 فرم کاربید In situ در فلزات شیشه ای پایه Zr46
8-3 تشکیل و ساختارها 47
9-3 مکانیزم تشکیل فاز آمورف نانو ساختار شده50
10-3 خواص مکانیکی و رفتار تغییر شکلی آلیاژ های آمورف نانوساختار شده توده 51
11-3 تشکیل و خواص مکانیکی آلیاژ های آمورف خوشه دار توده54
12-3 مقایسه کامپوزیت های ذره ای و In situ56
فصل چهارم :عوامل موثر در ایجاد داکتیلیته بیشتر در مواد آمورف 60
1-4 کریستالیزاسیون 61
1-1-4 اثر بیش از حد کریستالیزاسیون61
2-4 آنیلینگ 62
منابع و مآخذ 64
فهرست تصاویر
تصاویر فصل اول
شکل 1-1: دیاگرام ارتباط بین تغییرات حجم با دما از حالت مذاب تا لحظه گذر از دمای شیشه ای شدن،Tg3
شکل 1-2 : دیاگرام ظرفیت گرمایی فلزات شیشه ای در دمایTg 3
شکل 3-1: منحنی تنش کرنش فلز شیشه ای6
شکل 1-4: تصویریک آلیاژ آمورف (Ni55Pd5Nb20Ti15Zr5) در TEM7
شکل 1-5 : ارتباط بین و Hc10
شکل 1-6 : مقایسه جنس چرخ دنده ها در خصوص مقاومت به سایش11
شکل 1-7 : نشان دهنده پروسه حجم آزاد به وسیله معادله Spaepen15
شکل1-8 : نمودار تنش برشی نرمال در برابر کرنش برشی16
شکل 1-9 : نمودار کرنش برشی در یک باند نسبت به کرنش برشی نهایی17
شکل 1-10 : نمونه تست خمش و روکش کاری قلع برای بررسی باندهای برش نزدیک شکاف 20
شکل1-11: نشان دهنده باندهای برشی نزدیک شکاف در نمونه تست خمش روکش داده شده به وسیله قلع 21
شکل1-12: نشان دهنده حرارت موضعی و ذوب روکش به صورت مهره های کروی
در باندهای برشی22
تصاویر فصل سوم
شکل 1-3 : مکانیزم ممکن برای افزایش دانسیته باند برشی در فلزات شیشه ای23
شکل 2-3 : شکل میدان تنش بین سوراخ ها، در طول فشردن یک فلز متخلخل کشدار24
شکل3-3: اثر ذرات گرافیت تقویتکننده دریک فلز شیشهای پایه Zr برروی دانسیته باند برش درهمسایگی آن 34
شکل4-3 : میکروگرافی TEM از ساختار قلز کامپوزیتی مشخصه پراش در دهانه صفحه[110] در منطقه محور فاز β است 36
شکل 5-3 : مناطق روشن ، تصویر باندهای برشی است. (a) , (b) تصویر یک منطقه یکسان با زاویه عکسبرداری متفاوت است 37
شکل6-3 : عکس TEM از محل بدون شکل فاز β39
شکل7-3 : ترکیب برخی ازخواص فلزات با کامپوزیتکردن فلزات 41
شکل8-3 : منحنی های DSC آلیاژ های آمورف Zr-Al-Ti-Ni-Cu و Zr-Al-Cu-Pd49
شکل9-3 : میکروگراف الکترون میدان روشن و الگو های پراش الکترونی آلیاژ های امورف پایه Zr آنیل شده در دمایی درست زیر واکنش اول گرمازا49
شکل10-3: شکل فرایند تشکیل فاز نانوبلورین Zr2(Cu,Pd) احاطه شده با فازآمورف50
شکل11-3: تغییرات Sf ، E و Hv با Vf ترکیبات برای آلیاژهای آمورف ریختگی توده
Zr-Al-Ni-Cu-Pd51
شکل12-3 : ظاهر سطح شکست کششی آلیاژ امورف ریختگی توده52
شکل 13-3: شکل شماتیکی از حالت شکست کششی برای آلیاژ های آمورف نانوبلورینه شده که خواص مکانیکی بهبود یافته ای را نشان میدهد52
شکل 14-3: منحنی های تنش کرنش فشاری میله های استوانه ای در حالت مخلوط فاز های آمورف و نانو بلورین بلافاصله بعد از ریخته گری53
شکل 15-3 : سطح خارجی میله آمورف نانوبلور شده تحت طویل شدگی 5/2% پلاستیکی... 54
شکل 16-3 : الگوی پراش کوچک زاویه اشعه ایکس آلیاژ خوشه ای شده آمورفو اطلاعات آلیاژهای آمورف و نانو بلورین پایه Zr55
شکل 17-3 : منحنی های تنش- کرنش خمشی آلیاژ آمورف خوشه ای 56
شکل 18-3 : نتیجه تست فشار نمونه های گوناگون از فلزات شیشه ای کامپوزیتی با ئرات کامپوزیتی مختلف57
شکل19-3 : نتایج تست فشار فلز شیشه ای Vit1 کامپوزیتی به روش W wire58
تصاویر فصل چهارم
شکل 1-4 : رابطه بین استحکام شکست و افزایش درصد کریستالیزاسیون62