فروشگاه فایل آسان

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

فروشگاه فایل آسان

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود تحلیل مِی و شادی از دیدگاه خیام

در این مقاله کوشش شده است، تجلی اندیشه شادی و مِی را در رباعیات حکیم فیلسوف، ریاضیدان، منجم و شاعر ایرانی غیاث الدین ابوالفتح عمر بن ابراهیم خیام نیشابوری معروف به خیام را مورد ردیابی و تحلیل قرار دهیم
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
تحلیل مِی و شادی از دیدگاه خیام

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

تحلیل می و شادی از دیدگاه خیام

« درآمد »
شادی و شاد بودن از دیرباز در وجود همه انسانها از اصلی ترین رموز زندگی بوده است ولی در هر دوره ای بنابر شرایط، ماهیت آن تغییر کرده و گاهاً بدلیل شرایط سیاسی و اجتماعی، تاثیرگذاری خود را از دست داده است. گاه حاکمیت مطلق تاریک اندیشی حکومت ها و گاه نادانایی مردمان سبب سلب این نعمت بزرگ شده است. سخنان ارزشمند بزرگوار در این خصوص به روشنی روایتگر این موضوع مهم است.
نیچه می گوید: هر چه بیشتر خود را شاد کنیم، آزردن دیگران و اندیشه های آزار بودن را بیشتر از یاد می بریم یا شاد بودن بزرگترین انتقامی است که می توان از زندگی گرفت. یا جواهر نعل نهرو می گوید: ما باید بکوشیم تا سراسر جهان به گونه ای درآید که بتوان در آن شادمان تر و خوشبخت تر زندگی کرد.
در میان اندیشمندان تراز اول ایران زمین بزرگان بسیاری را می توان یافت که در باب مِی و شادی سخن به تفسیر گفته اند ولی بدون شک هیچ کدام از شعرای پارسی گو به اندازة خیام در اشعارش به مِی و شادی نپرداخته است. حال اینکه در اشعار دیگر شعرای ایرانی نیز مِی و شادی جایگاه خاصی دارد و تفاسیر متعددی در این خصوص وجود دارد، شاید کمتر کتابی در دنیا مانند مجموعه رباعیات خیام تحسین شده، مردود و منفور بوده، تخریب شده، بهتان خورده، محکوم گردیده، حلاجی شده، شهرت عمومی و دنیاگیری پیدا کرده و بالاخره ناشناس مانده است. حال اگر همه کتابهایی را که راجع به خیام و رباعیاتش نوشته شده جمع آوری شوند تشکیل کتابخانه ای بزرگ را می دهد.
در این مقاله کوشش شده است، تجلی اندیشه شادی و مِی را در رباعیات حکیم فیلسوف، ریاضیدان، منجم و شاعر ایرانی غیاث الدین ابوالفتح عمر بن ابراهیم خیام نیشابوری معروف به خیام را مورد ردیابی و تحلیل قرار دهیم.

« شاخص های شادی »
این شاخص ها را می توان در 5 گروه دسته بندی کرد.
1- شاخصهای شادی در زندگی
2- شاخصهای شادی از دیدگاه بزرگان
3- شاخصهای شادی از دیدگاه غرب
4- شاخصهای شادی در زندگی از دیدگاه قرآن
5- شاخصهای مِی از دیدگاه عام و خاص



بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود پاورپوینت ارزیابی کیفیت اجرایی ماشین های حفاری

با پیشرفت علم و پیشرفت در ساخت ماشین های حفاری، استفاده وسیع ماشین آلات حفاری به جای عملیات آتشباری برای حفاریات زیرزمینی کاربرد وسیعی پیدا کرده است
دسته بندی زمین شناسی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 9273 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 78
پاورپوینت ارزیابی کیفیت اجرایی ماشین های حفاری

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

پاورپوینت ارزیابی کیفیت اجرایی ماشین های حفاری


مقدمه :
با پیشرفت علم و پیشرفت در ساخت ماشین های حفاری، استفاده وسیع ماشین آلات حفاری به جای عملیات آتشباری برای حفاریات زیرزمینی کاربرد وسیعی پیدا کرده است. در حفاری مکانیزه از ابزار و ماشین آلات برای حفر فضاهای زیر زمینی استفاده می شود و هدف اصلی آن رسیدن به سرعت بالا در احداث و حفر این فضاها می باشد. عملیات حفاری یکی از پرهزینه ترین عملیات اجرای در حفریات زیرزمینی می باشد. از طرفی در انتخاب دستگاه حفاری محدودیت زیادی وجود دارد و یا به بیان دیگر در انتخاب دستگاه حفاری انعطاف پذیری وجود ندارد یعنی در یک پروژه استفاده از چندین ماشین حفاری, به دلیل بحث اقتصادی و هزینه بالایی ماشین آلات حفاری کمتر استفاد می شود. بنابراین باید قبل از انجام عملیات، نوع دستگاه و ماشین آلات حفاری مشخص شده باشد. در انتخاب نوع ماشین حفاری بررسی و کارایی آن، یکی از عوامل بسیار مهم می باشد. در نتیجه بررسی عملکرد و کارایی هریک از ماشین الات حفاری یکی از عوامل بسیار حیاتی در حفریات زیر زمینی می باشد. در این جا بحث در مورد عوامل تعیین کننده در انتخاب نوع دستگاه نمی باشد بلکه عملکرد دستگاه حفاری رودهدر و TBM به طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفته شده است.


فهرست مطالب:
‏1- مقدمه :
2- عملکرد و کارایی عملیات حفاری:
3- عملکرد ماشین رودهدر:
3-1 مقدمه:
3-2 پارامترهای موثر ماشین رودهدر در عملکرد:
3-2-1 تاثیر نوع و توان ماشین رودهدر بر عملکرد حفاری:
3-2-2 تاثیر نوع سر مته ماشین رودهدر بر هملکرد حفاری :
3-2-2-1 انواع مته:
3-2-2-2 تاثیر فاصله داری برنده ها در سرمته بر عملکرد دستگاه رودهدر:
3-3 تاثیر پارامترهای ژئوتکنیکی در عملکرد ماشین رودهدر:
3-3-1 تاثیر مقاومت سنگ: .
3-3-2 تاثیر زون چسبنده:
3-3-3 تاثیر مواد ساینده بر عملکرد حفاری:
4- پیش بینی عملکرد ماشین تمام مقطع:
4-1 مقدمه: .
4-2 عوامل موثر در عملکرد ماشین تمام مقطع:
4-2-1 عوامل ژئوتکنیکی موثر در عملکرد ماشین تمام قطع:
4-2-1-1 نرخ نفوذ و مقاومت فشاری
4-3 پیش بینی تجربی عملکرد ماشین حفاری تمام مقطع:
4-3-1 روش ساده :
4-3-2 روش چند متغیره:
4-3-2-1 روش NTH .
4-3-2- 2 روش RMi.
4-3-2-3 روش CSM...
4-3-2-4 روش QTBM:.
4-3-2-5 روش RSR:
4-4 مطالعه موردی پیش بینی تجربی عملکرد ماشین تمام مقطع:
4-4-1 تونل من:
4-4-2 تونل پیو:
4-4-3 تونل وارزو: .
4-4-4 طبقه بنده توده سنگ : .
4-4-5 روابط های تجربی :
4-4-5-1 نرخ پیشروی: .
4-4-5-2 روابط تجربی برای سنگ های مختلف: .
4-4-6 مقایسه با روش های پیش بینی عملکرد: .
4-4-6-1 مدل RSR:.
4-4-6-2 مدل QTBM:
5- نتیجه گیری: .
6- منابع: .


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود شرکت های سهامی عام و خاص و مقایسه آنها

در نام شرکت قبل از اسم شرکت یا بعد از آن کلمه خاص باید اضافه شود و این کلمه در کلیه نوشته های شرکت و آگهی هی باید رعایت گردد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 82 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
شرکت های سهامی عام و خاص و مقایسه آنها

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

شرکت های سهامی عام و خاص و مقایسه آنها


مشخصات شرکت سهامی خاص
مشخصات شرکت سهامی خاص عبارت است از :
1. در نام شرکت قبل از اسم شرکت یا بعد از آن کلمه خاص باید اضافه شود و این کلمه در کلیه نوشته های شرکت و آگهی هی باید رعایت گردد.
2. سرمایه شرکت به وسیله خود مؤسسین تأمین می شود و حق صدور اعلامیه پذیره نویسی را ندارند.
3. سرمایه شرکت ممکن است حداقل یک میلیون ریال باشد.
4. هیئت مدیره شرکت سهامی خاص ممکن است از پنج نفر کمتر باشد.
5. شرکت سهامی خاص حق انتشار اوراق قرضه را ندارد.
6. شرکت سهامی خاص نمی تواند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک ها عرضه نماید یا با انتشار آگهی و اطلاعیه یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام خود مبادرت کند.
تبدیل شرکت سهامی خاص به عام
شرکت سهامی خاص ممکن است در صورت تمایل صاحبان سهام ، به شرکت سهامی عام تبدیل شود . در چنین موردی طبق ماده 278 اصلاحی رعایت چهار اصل ضروری است :
1. موضوع تبدیل شرکت باید به تصویب مجمع عمومی فوق العاده برسد.
2. سرمایه شرکت به مبلغ پنج میلیون ریال رسیده باشد . یا این که تصمیم گرفته شود که از طریق پذیره نویسی سرمایه افزایش یابد.
3. دو سال تمام از تاریخ ثبت شرکت گذشته و دو ترازنامه آن به تصویب مجمع عمومی رسیده باشد.
4. اساسنامه شرکت بر اساس شرکت سهامی عام تنظیم یا اصلاح شود .
در این صورت شرکت سهامی خاص باید ظرف مدت یک ماه از تاریخ تصویب مجمع عمومی صورت جلسه مجمع را به ضمیمه اساسنامه و دو ترازنامه و حساب سود و زیان که به تأیید حسابدار رسمی رسیده باشد و صورت دارایی شرکت اعم از منقول و غیر منقول و تقویم آن که مورد تأیید کارشناس رسمی وزارت دادگستری باشد ضمن اعلامیه ای به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم نماید
مسلم است اعلامیه مذکور مطابق قانون باید حاوی تمام نکات و مزایای شرکت باشد از قبیل نام و موضوع و سرمایه و دیون و تعهدات که به تصویب و امضای صاحبان سهام رسیده باشد.
در صورتی که افزایش سرمایه به عمل آمده باشد مرجع ثبت شرکت ها مراتب را روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های شرکت در آن درج می شود و اقلاً در یک روزنامه کثیرالانتشار دیگرآگهی می نماید.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود بررسی هماهنگ نیروگاه بادی و تلمبه ای ذخیره ای در بازار روز

در این مقاله ،الگوریتم پیشنهادی در برنامه ریزی تولید و مشارکت نیرو گاه های بادی و تلمبه ای – ذخیره ای به دو صورت مستقل و هماهنگ در بازارهای روز – پیش و خدمات جانبی ارائه می شود
دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 922 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
بررسی هماهنگ نیروگاه بادی و تلمبه ای ذخیره ای در بازار روز

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

بررسی هماهنگ نیروگاه بادی و تلمبه ای ذخیره ای در بازار روز - پیش و خدمات جانبی


چکیده:در این مقاله ،الگوریتم پیشنهادی در برنامه ریزی تولید و مشارکت نیرو گاه های بادی و تلمبه ای – ذخیره ای به دو صورت مستقل و هماهنگ در بازارهای روز – پیش و خدمات جانبی ارائه می شود.همچنین ارزش ریسک عملکرد این دو نیرو گاه تحت عملکرد مستقل و هماهنگ محاسبه و مقایسه می گردد ماهیت غیر قطعی می توان تولیدی نیرو گاه های بادی و قیمت بازار ، این مسئله برنامه ریزی را به یک مسئله برنامه ریزی تصادفی تبدیل می کند . از طرف دیگر نیرو گاه های تلمبه ای –ذخیره ای ، دارای توانایی مدیریت نا متعادلی های مثبت و منفی انرژی در طول زمان می باشد. لذا با برنامه ریزی همزمان نیرو گاه تلمبه ای – ذخیره ای با نیرو گاه بادی ، سود این مجموعه در مقایسه با عملکرد جداگانه این نیرو گاه افزایش می یابد. عدم قطعیت قیمت بازار و میزان توان بادی با استفاده از درخت سناریو مدلسازی می شود.روش پیشنهاد شده بر روی نیرو گاه های بادی و تلمبه ای – ذخیره ای سیستم استاندارد 118 باس IEEE تست گردیده است.همچنین با بررسی ریسک عملکرد برنامه ریزی ، سطح اعتماد مجموعه مورد نظر ارزیابی قرار گرفته و مقدار VAR تعیین می گردد. بررسی نتایج سود ریسک در شرایط عملکرد هماهنگ و مستقل ،مؤید افزایش سود و ارزش ریسک عملکرد هماهنگ نیرو گاه بادی و تلمبه ای – ذخیره ای می باشد.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مقایسه سلامت روان شاعران در کنار افراد غیر شاعر

با توجه به عقیده ی فروید که می گوید«ویژگی افراد دارای سلامت روانشناختی خودآگاه کردن وبه خودآگاه آوردن آنچه ناخودآگاه است»
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 150 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75
مقایسه سلامت روان شاعران در کنار افراد غیر شاعر

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

مقایسه سلامت روان شاعران در کنار افراد غیر شاعر


چکیده
با توجه به عقیده ی فروید که می گوید:«ویژگی افراد دارای سلامت روانشناختی خودآگاه کردن وبه خودآگاه آوردن آنچه ناخودآگاه است.» و استفاده از مکانیسم هایی مثل والایش در مورد قشر هنرمند ودر این پژوهش شاعران، از آنجایی که توان بیان سمبولیک هیجانات خود به شکل والایش یافته را دارند، فرض اصلی پژوهش حاضر در«داشتن سلامت روان متفاوت شاعران نسبت به سایر افراد جامعه» ، گذاشته شد. برای بررسی این فرضیه، پژوهش پس رویدادی دنبال شد. برای جمع آورری اطلاعات نیز استفاده شد. با روش نمونه گیری اتفاقی نمونه ها انتخاب شدند.نمونه ی گروه شاعرSCL-25از پرسشنامه از شاعران مراجعه کننده به کانون ادبیات ایران واقع در تهران و شاعران مراجعه کننده به مرکز اصلی حوزه ی هنری تهران و نمونه ی افراد غیر شاعر از میان سایر اقشار غیر شاعر جامعه بودند. وابسته(فرضیه ی 1-6) وتحلیل واریانس دوطرفه(فرضیه ی 7)مورد استفاده قرارگرفت.t روش آماری تحت ویندوز(نسخه 16)استفاده شد.spssو از نرم افزار
نتایج حاکی از آن بودند که سلامت روان شاعران با افراد غیر شاعر تفاوت معنی داری با هم ندارند واگر تفاوتی در نمرات سلامت روان شاعران و افراد غیر شاعر دیده می شود ناشی از خطای تصادفی و نمونه گیری است. در نهایت فرضیه های مبتنی بر متفاوت بودن وضعیت سلامت روان و سایر افراد جامعه رد شدند.

فهرست مطالب:
چکیده

فصل اول: "ابعاد مسئله ی مورد بررسی"
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت وضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
سوالات پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعاریف
تعریف نظری:
تعریف عملیاتی:

فصل دوم: "گستره ی نظری مسئله ی مورد بررسی و پژوهش ها"
تعاریف سلامت روان
ویژگی های افراد دارای سلامت روان
سلامت روانی در دوره های مختلف زندگی
سلامت روانی براساس دیدگاه های مختلف روانشناسی
هدف سلامت روانی
عوامل مؤثر بر سلامت روانی
اصول سلامت روانی
درباب تأثیر شعر
کا تا رسیس
شعر و سلامت روان
روانشناسی هنرمند
پژوهش های انجام شده

فصل سوم: "روش پژوهش"
طرح پژوهش
جامعه، نمونه، روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
"اعتبار و روایی"
SCL-25"توصیف ابعاد مقیاس
روند اجرا و جمع آوری اطلاعات

فصل چهارم: "تجزیه و تحلیل داده ها"
مقدمه
یافته های توصیفی
تحلیل داده های پژوهشی

فصل پنجم: "بحث و نتیجه گیری"
خلاصه و نتیجه گیری
بحث و جمع بندی
محدودیت ها
پیشنهادات
منابع فارسی :
منابع لاتین :


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود اثر بخشی آموزش روش خوددستوری مایکنبام بر بهبود اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان

هدف از این پژوهش اثر بخشی آموزش خوددستوری مایکنبام بر عملکرد تحصیلی و اضطراب امتحان دانش آموزان پسر پایه سوم مقطع متوسطه شهر کوهدشت بود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 406 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 156
اثر بخشی آموزش روش خوددستوری مایکنبام بر بهبود اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

اثر بخشی آموزش روش خوددستوری مایکنبام بر بهبود اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان

چکیده:
هدف از این پژوهش: اثر بخشی آموزش خوددستوری مایکنبام بر عملکرد تحصیلی و اضطراب امتحان دانش آموزان پسر پایه سوم مقطع متوسطه شهر کوهدشت بود. روش بررسی؛ پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود.حجم نمونه مورد بررسی شامل 33 نفر از دانش آموزان پسر بود که به صورت نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای در دو گروه آزمایش(15 نفر) و گروه کنترل(15 نفر) جایگزین شدند. گروه آزمایش طی 6 جلسه 60 دقیقه ای مورد آموزش خوددستوری مایکنبام قرار گرفتند. پرسشنامه اضطراب امتحان اسپیل برگر ATIو معدل نمرات توسط نمونه های در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون اجرا شد. داده های با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس توسط نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار کرفتند.نتایج: یافته های پژوهش نشان داد بین گروه آزمایش و کنترل بعد از مداخله تفاوت معنی داری وجود دارد. ضمنا نتایج نشان داد آموزش خوددستوری مایکنبام اثر بخشی معناداری بر بهبود عملکرد تحصیلی، اضطراب امتحان، نگرانی و هیجان پذیری در گروه آزمایش داشت.

فهرست مطالب:

فصل یکم:کلیات پژوهش:
1-1مقدمه. 2
2-1بیان مسئله. 4
3-1اهمیت وضرورت پژوهش... 6
1-4-1هدف اصلی.. 8
2-4-1اهداف فرعی.. 8
5-1 فرضیه‏های پژوهش... 8
6-1تعریف واژه گان واصطلاحات پژوهش... 9
1-6-1تعاریف مفهومی.. 9
2-6-1تعاریف عملیاتی.. 10

فصل دوم: پیشینه پژوهش
1-2تعریف اضطراب... 12
2-2ظاهر عمومی و رفتار، علایم اضطراب... 14
3-2علایم رایج اضطراب وتوصیف های افراد دچاراضطراب شدید از وضع خود. 15
4-2حد مطلوب اضطراب... 15
5-2امتحان. 16
6-2باتوجه به این تعریف ازامتحان ملاحضه می‌شودکه. 18
7-2همچنین امتحان بر حسب این که برای سنجش چه نوع مهارتی و یا کدام موضوع درسی به کار می‌رود به سه نوع تقسیم می‌شود. 18
1-7-2 امتحان شفاهی.. 19
2-7-2 امتحان کتبی.. 19
3-7-2 امتحان عملی.. 19
8-2اهداف امتحان. 19
9-2اضطراب امتحان وماهیت آن. 20
10-2اثرات منفی اضطراب امتحان بر پیشرفت تحصیلی در تحقیقات زیادی تأیید شده است. 21
11-2هولندورثوهمکاران (1989) چهار نوع شناخت را که در عملکرد افراد بزرگسال دارای اضطراب امتحان مهم هستند مطرح نمودند. 23
12-2ماهیت اضطراب امتحان. 24
13-2 عملکرد و اضطراب تحصیلی.. 26
14-2اضطراب و نقش آن در عملکرد تحصیلى.. 26
15-2تأثیرات نامطلوب اضطراب... 27
16-2اضطراب در دانش آموزان مختلف خود را به طرق متفاوتی نشان میدهد. 27
17-2اضطراب چگونه درس خواندن دانش آموزان را تحت تأثیر قرار می دهد؟. 28
18-2مدیریت اضطراب... 28
19-2به طورکلی،سه عامل اصلی در بروز اضطراب امتحان در دانش آموزان مؤثرهستند. 29
20-2شیوع اضطراب امتحان. 30
22-2تفاوتهای فردی در زمینة اضطراب امتحان. 31
23-2سبب‌ شناسی اضطراب امتحان. 32
24-2عوامل فردی و شخصیتی.. 33
25-2عوامل آموزشگاهی و جامعه‌ای موثر بر اضطراب امتحان. 37
26-2عوامل خانوادگی.. 40
27-2عملکرد و پیشرفت تحصیلی.. 43
28-2هدف... 43
29-2عزت نفس... 45
30-2عزت نفس تحصیلی و پیشرفت تحصیلی.. 46
31-2بر اساس یک الگوی منطقی هر فردی ممکن است چند الگوی احتمالی علی را مطرح کند که هر کدامشان را می توان به صورت نظری مورد بحث قرار داد. 47
1-31-2الف علت ب... 47
2-31-2ب علت الف... 47
3-31-2الف و ب به یک روش تعاملی بر یکدیگر تأثیر می گذارند. 48
4-31-2الف و ب معلوم ج هستند. 48
32-2دیدگاههای نظری در مورد اضطراب... 48
1-32-2مفهوم اضطراب و بیماری روانی از دیدگاه آدلر. 48
1-1-32-2روان درمانی آدلر برای افراد روان نژند. 50
2-1-32-2فرایند درمان. 50
2-32-2نظریه مراجعه – محور راجرز. 51
1-2-32-2ماهیت اضطرب و بیماری روانی در نظریه راجرز. 51
3-32-2نظریه ی روان درمانی گشتالت (پرز) 52
1-3-32-2مفهوم اضطراب و بیماری روانی از دیدگاه نظریه پرز. 53
4-32-2نظریه واقعیت درمانی گلاسر: مفهوم اضطراب و بیماری روانی.. 54
33-2چارچوب نظری پژوهش... 56
1-33-2اضطراب ازدیدگاه فروید. 56
2-33-2نظریه توجهی–شناختی وین.. 56
3-33-2مدل اضطراب سپیل برگر. 56
4-33-2 نظریه کمبود هاتوبیاس... 57
5-33-2 نظریه نقص و کمبود دوگانه مایکنبام. 57
34-2 پایه های دیدگاه شناختی.. 58
35-2تغییرشناختی–رفتاری دونالد مایکنبام. 59
36-2چگونه رفتار تغییر می کند. 60
1-36-2 خودنگری.. 60
2-36-2 شروع کردن گفتگوی درونی تازه 60
3-36-2 یادگیری مهارت های تازه 61
37-2آموزش ایمن سازی روانی.. 61
38-2مراحل آموزش ایمن سازی در مقابل استرس مایکنبام. 62
1-38-2مراحل شیوه خود-آموزی.. 62
1-38-2مرحله اول: مرحله درک و فهم. 62
2-38-2مرحله دوم: مرحله اکتساب مهارت ها و تمرین.. 62
39-2حل مسئله. 63
40-2حل مسئله در درمان های شناختی–رفتاری به خصوص در شیوه SITبه دو منظور به کار گرفته می شود 63
41-2مراحل حل مساله. 63
1-41-2مرحله اول: شناسایی و تعریف مسئله. 63
2-41-2مرحله دوم: عوامل به وجود آورنده مشکل.. 64
3-41-2مرحله سوم: ارائه راه حل های ممکن.. 64
4-41-2مرحله چهارم: ارزیابی راه حل های احتمالی.. 64
5-41-2مرحله پنجم: اجرا و ارزیابی.. 64
42-2 آموزش تنش زدایی.. 65
43-2 تغییر خودگویی های منفی به خودگویی های مثبت... 65
44-2 ایجاد مهارت های شناختی و رفتاری مربوط به خود–کنترلی.. 67
45-2مرحله سوم: کاربرد و پیگیری مهارت های اکتساب شده 68
46-2پیشینه تحقیق.. 68
1-46-2تحقیقات داخلی.. 69
2-46-2تحقیقات خارجی.. 82
47-2 خلاصه فصل.. 91

فصل سوم: روش پژوهش
1-3 روش پژوهشی.. 93
2-3(طرح پژوهشی) متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها: 93
3-3جامعه آماری.. 95
4-3روش نمونه گیری.. 95
5-3ابزار گردآوری اطلاعات... 95
1-5-3نحوه نمره گذاری.. 96
2-5-3 اعتبار و روایی.. 96
6-3روش اجرا پژوهش... 97
7-3 روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها 99

فصل چهارم: یافته های پژوهشی
1-4یافته های توصیفی.. 101
2-4داده های استنباطی.. 103
1-2-4فرضیه اول. 103
2-2-4فرضیه دوم. 105
3-2-4فرضیه سوم. 107
4-2-4فرضیه چهارم. 110

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
1-5بررسی یافته های پژوهش و ارتباط آنها با نتایج مطالعات قبلی.. 114
2-5جمع بندی و نتیجه گیری از یافته های پژوهش... 120
3-5محدودیت های پژوهش... 121
4-5پیشنهادات پژوهش... 122
1-4-5پیشنهادات برای پژوهش های آتی.. 122
2-4-5پیشنهادات کاربردی.. 123
5-5خلاصه فصل پنجم. 124

منابع و ماخذ:
منابع فارسی.. 126
منابع لاتین.. 132
پیوست ها:
پیوست الف جلسات آموزش خود دستوری مایکنبام. 137
پیوست ب پرسشنامه اضطراب امتحان اسپیل برگر. 143


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود تاثیر جذابیت ظاهر بر قضاوت دیگران

پژوهش حاضر به تاثیر جذابیت ظاهر بر قضاوت دیگران پرداخته است نمونه مورد نظر تحقیق که به روش مقایسه انتخاب شده اند ابزارهای مورد استفاده در تحقیق شامل پرسشنامه عزت بدنی و شامل 2 قطعه عکس که توسط 50 نفر از دانشجویان تهران مرکز مورد قضاوت قرار گرفته است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 115
تاثیر جذابیت ظاهر بر قضاوت دیگران

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

تاثیر جذابیت ظاهر بر قضاوت دیگران

چکیده
پژوهش حاضر به تاثیر جذابیت ظاهر بر قضاوت دیگران است.
نمونه مورد نظر تحقیق که به روش مقایسه انتخاب شده اند.
ابزارهای مورد استفاده در تحقیق شامل پرسشنامه عزت بدنی و شامل 2 قطعه عکس که توسط 50 نفر از دانشجویان تهران مرکز مورد قضاوت قرار گرفته است. و به منظور تجزیه وتحلیل اطلاعات حاصل از پژوهش از روشهای آماری توصیفی و آزمونt مستقل استفاده شده است.

فرضیات این تحقیق عبارت بودند از:

1- بین میزان جذابیت ظاهر و قضاوت دیگران رابطه وجود دارد.
.....
.....

فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه ............... 13
1-2- بیان مسئله ............. 18
1-3- اهمیت ضرورت تحقیق ....... 21
1-4- اهداف تحقیق ......... 23
1-5- فرضیات تحقیق ............. 23
1-6- تعاریف علمی و عملیاتی متغیرهای تحقیق ... 23

فصل دوم: نظریه ها و پیشینه مربوط به پژوهش
2-1 مفاهیم نظری ................... 33
2-1-1- تعریف خود ............. 33
2-1-2- "خود" در دیدگاههای مختلف روان شناختی ..... 36
2-1-3- تصویر خود و پدیدآئی آن ......... 39
2-1-4- تصویر ذهنی ........ 43
2-1-5- خود پنداره و تصویر بدنی و ظاهر ...... 46
2-1-6- تصویر بدنی در نوجوانان و جوانان ....... 49
2-1-7- نقش خانواده در تشکیل و چگونگی برداشت از خویش ...... 54
2-1-8- تعریف زیبایی........ 59
2-1-10- بد شکلی بدنی ......... 60

فصل سوم: طرح تحقیق
3-1- طرح تحقیق .......... 84
3-2- جامعه آماری ....... 84
3-3- نمونه و روش نمونه گیری ......... 84
3-4- ابزارهای تحقیق ................. 85
3-5- بررسی اعتبار و روایی ابزارهای تحقیق ... 85
3-6- روش و چگونگی اجرا ......... 86
3-7- روش آماری .......... 87

فصل چهارم: ارائه نتایج تحقیق
الف- مشخصات آماری نمونه مورد تحقیق ........
ب- نتایج حاصل از سنجش اعتبار تست گرفته شده ........
ج- یافته های حاصل از اجرای پرسشنامه ها با توجه به فرضیات تحقیق .....

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- تفسیر نتایج مربوط به فرضیات تحقیق ...... 102
5-2- رهنمودهای تحقیق ........... 105
5-3- محدودیتهای تحقیق .... 106
5-4- پیشنهادات .... 107
منابع فارسی .................................... 108
منابع انگلیسی ....... 113
ضمائم


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مقایسه دبیرستان های دخترانه دولتی و غیرانتفاعی از نظر میزان برخورداری از ویژگی‌های سازمان

امروزه مفهوم نوینی که با پیچیده شدن محیط سازمان‌ها مطرح می‌شود، مفهوم «سازمان یادگیرنده» می‌باشد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 414 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 150
مقایسه دبیرستان های دخترانه دولتی و غیرانتفاعی از نظر میزان برخورداری از ویژگی‌های سازمان

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

مقایسه دبیرستان های دخترانه دولتی و غیرانتفاعی از نظر میزان برخورداری از ویژگی‌های سازمان


چکیده:
امروزه مفهوم نوینی که با پیچیده شدن محیط سازمان‌ها مطرح می‌شود، مفهوم «سازمان یادگیرنده» می‌باشد. هر چقدر عدم اطمینان محیطی (پیچیدگی وتغییرات محیطی) بالا باشد، سازمان‌ها نیاز بیشتری به دانستن و آگاهی گسترده از عوامل محیطی دارند تا بتوانند خود را با تغییرات و تحولات محیطی تطبیق دهند. سازمان یادگیرنده را نوعی از سازمان به شمار می‌آورند که هدف اصلی آن یادگیری است و آموزش و یادگیری در آن نهادینه شده است..
«سازمان یادگیرنده» در طول زمان می‌آموزد، تغییر می‌کند و عملکردش را متحول می‌سازد. «سازمان یادگیرنده» سازمانی است که عملکردهایش از طریق آگاه شدن و درک بهتر بهبود می‌یابد و اصلاح می‌شود (الوانی، 1378-ص3)
برای ایجاد و توسعه سازمان‌های یادگیرنده لازم است گام‌های اولیه را از مدارس و ایجاد عادت به تفکر خلاق و یادگیری دائمی در تربیت شوندگان آغاز کنیم. کسب اطلاعات درست یادگیری در سنین خردسالی و در سالهای نخستین مدرسه شکل می‌گیرد و در طول حیات ادامه می‌یابد. مهارت‌های شناختی درست لازمه پیشرفت تحصیلی و ایجاد رغبت و انگیزه برای یادگیری می‌باشد. یادگیری تنها به سالهایی که در مدرسه می‌گذرد اختصاص ندارد ایجاد فرهنگ یادگیری و تبدیل مدارس به سازمان‌های یادگیری مستلزم نگاهی دیگر به آموزش وبرنامه‌ریزی آن است. (مشایخ، 1380- ص135-164)
در تحقیق حاضر، حجم نمونه تحقیق 94نفر شامل 75 دبیر و 19 مدیر بوده که البته این افراد از 7 دبیرستان یعنی 2 دولتی و 5 غیرانتفاعی با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای از جامعه‌ 25 مدرسه‌ای انتخاب شده است. با استفاده از روش تحقیق توصیفی و به کاربردن پرسشنامه‌ای که حاوی 30 سوال 5 گزینه‌ای بود، دیدگاه دبیران ومدیران دبیرستانهای دخترانه منطقه 2 شهرتهران، نسبت به یادگیرنده بودن سازمانشان (مدرسه) سنجیده شد. اطلاعات حاصله با بهره‌گیری از آمار توصیفی (فراوانی،درصد، جداول، نمودارها) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و از تجزیه وتحلیل دیدگاه دبیران و مدیران، رشته تحصیلی، مدرک تحصیلی، سابقه خدمت و ... نتایج زیر به دست آمد.
1- مدارس غیرانتفاعی منطقه 2 شهر تهران بیش از مدارس دولتی این منطقه از ویژگی‌ها و اصول یک سازمان یادگیرنده برخوردارند.
2- اصول و ویژگی‌های سازمان یادگیرنده در گروه دبیران بیش از گروه مدیران است.
3- با بالا رفتن سابقه خدمت و مدرک تحصیلی افراد به سمت ویژگی‌ها واصول سازمان یادگیرنده می‌روند.
4- با توجه به رشته تحصیلی بیشترین افراد نمونه از رشته علوم انسانی هستند که این نشان‌ دهنده بالاتر بودن این ویژگی‌ها در این گروه است.

فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق.................... 1
تعریف و بیان مسأله...................... 2
اهمیت مسأله................. 5
هدف تحقیق.............. 9
سوالات تحقیق.......... 9
تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق............. 10
فصل دوم: ادبیات تحقیق................... 14
بخش اول: پیشینه نظری تحقیق........... 18
سیر تحولات نظریه‌های سازمان ومدیریت...... 18
سابقه سازمان یادگیرنده................ 21
تئوری یادگیری سازمانی................. 24
تعاریفی از یادگیری سازمانی....... 25
سازمان یادگیرنده......................... 28
یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده.... 34
نقش مکاتب فکری در سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی..... 37
اصول سازمان‌های فراگیر از نظر «پیترسنج»....... 40
تفاوت سازمانهای یادگیرنده با سازمان‌های سنتی....... 54
بررسی و مقایسه نظریه پیترسنج با نظریه صاحبنظران دیگر..... 58
چگونه یک سازمان یادگیرنده با سازمان‌های دیگر متفاوت است؟..... 60
اجزای سازنده سازمان یادگیرنده.......... 66
سازمان یادگیرنده در آینده......................... 69
راهبردهای ایجاد و گسترش سازمان یادگیرنده.......... 70
راهکارهای اجرایی سازمان‌های یادگیرنده............... 75
مزایای ایجاد سازمان یادگیرنده.......... 76
تغیرات ساختاری لازم براساس سازمان یادگیرنده در درون سازمان موجود (مدارس) 78
مدارس یادگیرنده............................... 80
ویژگی‌های مدرسه یادگیرنده.................. 89
مقایسه‌ مدارس دولتی و غیرانتفاعی............ 96
بخش دوم: بررسی پیشینه تحقیق...... 99
نتیجه‌گیری............... 114
فصل سوم: روش تحقیق.............. 118
روش تحقیق.......... 119
جامعه آماری............ 120
نمونه و روش نمونه‌گیری............ 120
روش جمع‌آوری اطلاعات ................. 121
روش تجزیه و تحلیل داده‌ها............... 122
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل یافته‌ها.............. 123
اطلاعات توصیفی گروه نمونه.................. 124
جمع‌بندی.................. 131
فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات........... 132
بحث و نتیجه‌گیری.......... 133
محدودیت‌های پژوهشی....... 134
فهرست منابع........... 137
ضمائم.................... 142


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد

روان شناسان در دهه های اخیر در بررسی اختلالات رفتاری و انحرافات به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از اختلالات و آسیب ها در ناتوانی افراد در تحلیل صحیح و مناسب از خود و موقعیت خویش ، عدم احساس کنترل
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 77
تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

تأثیر آموزش مهارت های زندگی در سلامت روان افراد

مقدمـه
روان شناسان در دهه های اخیر در بررسی اختلالات رفتاری و انحرافات به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از اختلالات و آسیب ها در ناتوانی افراد در تحلیل صحیح و مناسب از خود و موقعیت خویش ، عدم احساس کنترل ، و کفایت شخصی جهت رویارویی با موقعیت های دشوار و عدم آمادگی برای حل مشکلات و مسائل زندگی به شیوه مناسب ، ریشه دارد . بنابراین با توجه به تغییرات و پیچیدگی های روز افزون جامعه و گسترش روابط اجتماعی ، آماده سازی افراد به خصوص نسل جوان جهت رویارویی با موقعیت های دشوار امری ضروری به نظر می رسد . در همین راستا روان شناسان با حمایت سازمان های ملی و بین المللی ، جهت پیشگیری از بیماریهای روانی و ناهنجاریهای اجتماعی آموزش مهارت های زندگی را در سراسر جهان و در سطح مدارس آغاز نموده اند . ( طارمیان و همکاران 1378 ، ص 14 )
آنچه امروزه تحت عنوان مهارت های زندگی مشهود است تنها حاصل کار پژوهشگران عصر حاضر نیست بلکه بسیاری از این مهارتها در لابلای تعالیم الهی بخصوص در قرآن و احادیث معصومین بیان شده است . به طوری که تلاش برای برقراری ارتباط مفید و مؤثر با دیگران ، خودشناسی و توجه به ارزشها که از فصول اساسی درس مهارتهای زندگی است به کرات در قرآن ، نهج البلاغه ، و صحیفه سجادیه و احادیث منقول از سایر معصومین مورد تأکید قرار گرفته است . ( همان منبع ص 45 )
هدف اصلی سازمان بهداشت جهانی از ایجاد طرح مهارت های زندگی در زمینه بهداشت روانی این است که جوامع مختلف در سطوح جهان نسبت به گسترش ، به کارگیری و ارزیابی برنامه آموزش مهارتهای زندگی را متمرکز بر رشد توانائی های روانی مانند حل مسئله ، مقابله با هیجانات ، خود آگاهی ، سازگاری اجتماعی و کنترل استرس بین کودکان و نوجوانان است اقدام نمایند . ( ناستاسیا 1998 مقاله )
با توجه به نقش مهم مدارس در تأمین بهداشت روانی دانش آموزان ، برنامه آموزش مهارتهای زندگی روش مؤثری در جهت رشد شخصیت سالم دانش آموزان و تأمین و حفظ بهداشت روانی دانش آموزان تلقی می شود . به این ترتیب مدارس به جای این که تنها بر افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان تمرکز نمایند باید بر تأمین و حفظ روان آنان نیز تأکید نمایند و اقدامات لازم را به منظور تحقق هدف مذکور انجام دهند چرا که اگر هدف فوق تحقق یابد بسیاری از مشکلات تحصیلی و آموزشگاهی نیز خود به خود کاهش می یابند .

فهرست:

فصل اول
مقدمـه
بیـان مسئله و سـؤالات پـژوهش
اهمیـت و ضـرورت پـژوهش
فرضیـه هـا
تعـاریف علمی و عملیـاتی متغیرهـای پـژوهش
تعریف علمی و عملیاتی مهارتهای زندگی
تعریف علمی و عملیاتی سلامت روان
فصل دوم
پیشینة نظری
تعریف سلامت روان
بنابر تحقیقات انجمن ملی بهداشت روانی
دیدگاه روانپزشکی
دیدگاه های روان تحلیلی
دیدگاه رفتار گرایی
دیدگاه انسان گرایی
دیدگاه هستی گرایی
دیدگاه شناختی
دیدگاه بوم شناسی
تعریف مهارت های زندگی
طبق نظر داردن ، گازدا و گینتر ( 1996 )
اهمیت مهارت های زندگی در سلامت روانی
انواع مهارت های زندگی
برنامه ریزی و محتوای برنامه آموزش مهارت های زندگی
دروس مربوط به مهارت های زندگی
تحقیقات انجام شده
فصل سوم
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار تحقیق و شیوه اجرای آن
روش تحقیق
روش آماری
فصل چهارم
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار تحقیق و شیوه اجرای آن
روش تحقیق
روش آماری
الف : آمار توصیفی
ب : آمار استنباطی
تجزیـه و تحلیل داده هـا
شاخص های مرکزی و پراکندگی گروه آموزش دیده
جدول توزیع فراوانی نمره کل آزمون گروه آموزش دیده
شاخص های گروه آموزش ندیده
آزمون فرضیه ها
نتیجه گیری
فصل پنجم
تفسیـر
نتیجـه گیری
محدودیت ها
پیشنهادات
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود سوالات آزمون قضاوت 5 سال گذشته با پاسخنامه

سوالات و پاسخنامه آزمون قضاوت 5 سال گذشته پاسخنامه سال 93 کاملاً تشریحی می باشدو پاسخنامه سایر آزمونها به صورت کلیدی می باشد
دسته بندی آزمون استخدامی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 8816 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 180
سوالات آزمون قضاوت 5 سال گذشته با پاسخنامه

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

سوالات و پاسخنامه آزمون قضاوت 5 سال گذشته


پاسخنامه سال 93 کاملاً تشریحی می باشدو پاسخنامه سایر آزمونها به صورت کلیدی می باشد
سال 93 تشریحی
سال 92 کلید
سال 91 کلید
سال 90 کلید
سال 89 کلید


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود بررسی عوامل مؤثر بر کاهش میزان رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات ایران

آنچه که در پیش رو خواهد آمد تحقیق و بررسی نسبتاً مختصری از بخش کوچکی از کارکنان بانک صادرات ایران در خصوص عوامل موثر بر میزان کاهش رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات می‌باشد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
بررسی عوامل مؤثر بر کاهش میزان رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

بررسی عوامل مؤثر بر کاهش میزان رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات ایران


آنچه که در پیش رو خواهد آمد تحقیق و بررسی نسبتاً مختصری از بخش کوچکی از کارکنان بانک صادرات ایران در خصوص عوامل موثر بر میزان کاهش رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات (حوزه 6 منطقه غرب تهران) می‌باشد، امید است توانسته باشیم گام کوچکی در جهت شروع انجام یک کار عملی مختصر برداشته باشیم.
البته ممکن است در گذشته نیز بررسی‌هایی در خصوص علل کاهش رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات در جاهای مختلف انجام گرفته باشد، لیکن با تحلیل و بررسی وضعیت حال امیدواریم بتوانیم با نتیجه گیری درست و صادقانه و ارائه نقطه نظرات پیشنهادی افقی روشن برای آیندة همکاران ارجمند و پر تلاش تصور نمائیم.

فهرست مطالب:
1- مقدمه و کلیه واژه
2- ارائه مدل تحقیق
3- پیشگفتار
4- چکیده تحقیق
5- رئوس مطالب
6- نتیجه
7- منابع – مآخذ و پیوست‌ها
فصل اول
کلیات تحقیق شامل
مقدمه
کلید واژه
قلمرو زمانی و مکانی
روشها و ابزار گردآوری اطلاعات
روش نمونه گیری
فصل دوم
مرور ادبیات و پیشینه تحقیق
- مرور و ارائه چکیده 3 تحقیق مرتبط با موضوع
- اصل تحقیق
فصل سوم
روش اجرای تحقیق


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود تحقیق کودکی فردوسی و شکل گیری شاهنامه

تحقیق کودکی فردوسی و شکل گیری شاهنامه
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 9 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
تحقیق کودکی فردوسی و شکل گیری شاهنامه

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*تحقیق کودکی فردوسی و شکل گیری شاهنامه*


کودکی فردوسی و شکل گیری شاهنامه

فردوسی در طبران طوس به سال 329 هجری بدنیا آمد. پدرش از دهقانان طوس بود و در آن ولایت مکنتی داشت. از احوال او در عهد کودکی و جوانی اطلاع درستی نداریم؛ اینقدر معلوم است که در جوانی از برکت درآمد املاک پدر بکسی محتاج نبوده است؛ اما اندک اندک آن اموال را از دست داده و به تهیدستی افتاده است. همانطور که گفته شد وی دوران کودکی و جوانی را در خانواده ای که همه دهقان و ایرانی پاک نژاد بودند؛ در فضایی سرسبز و آرام به تحصیل علم و ادب گذراند. علاقه او به داستان های کهن باعث می شد تا گهگاه طبع خود را در سرودن تاریخ ایران قدیم آزمایش کند اما در آن زمان هیچ کس باور نمی کرد که این سروده های پراکنده ادامه یابد و به یک اثر عظیم حماسی به نام «شاهنامه» تبدیل شود.

شاهنامه سرایی

در عهد سامانیان در قرن چهارهم هجری، جمع آوری و تألیف سرگذشت پادشاهان قدیم ایران رونق به سزایی یافت. این کتاب ها که به شاهنامه معروف بودند به نثر نوشته شده بود و پیش از آن که از میان بروند، منبع و مأخذ برخی از کتاب های منثور و منظوم تاریخی در زبان فارسی و عربی قرار گرفت. جامع ترین آنها شاهنامه منثور ابومنصوری نام داشت که به فرمان «ابومنصور محمدبن عبدالرزاق» حاکم طوس، در حدود سال 346ه.ق به دست جمعی از مورخان و نویسندگان جمع آوری و تدوین گردید. این کتاب، مأخد مهم فردوسی در نظم شاهنامه است.

دقیقی، اولین شاهنامه سرا

پیش از آن که فردوسی، به شاهنامه سرایی بپردازد، «دقیقی» که از شاعران بزرگ و همسال فردوسی است به نظم شاهنامه روی آورده بود. وی تنها هزار بیت از داستان گشتاسب و ارجاسب تورانی را سروده بود که در سن کمتر از چهل سالگی به دست غلامش کشته شد. فردوسی علت قتل او را «خوی بد» یاد می کند و چینن می گوید:

جوانیش را خوی بد یار بود همه ساله تا بد به پیکار بود

بدان خوی بد جان شیرین بداد نبود از جهان دلش یک روز شاد

یکایک از او بخت برگشته شد به دست یکی بنده بر کشته شد

منابع شاهنامه

پس از قتل دقیقی، دوستان فردوسی که قوت طبع شاعری او را پیش از این آزموده بودند نزد وی آمده و او را به ادامه کار تشویق کردند؛ اما وی منبع و مأخذی در اختیار نداشت که بتواند از روی آن به نظم شاهنامه بپردازد؛ از این رو این شاعر خستگی ناپذیر و سخت کوش برای تهیه این منابع به شهرهای بخارا، مرو، بلخ و هرات سفر کرده و با یک تحقیق میدانی و گسترده، داستان های باستان را از سینه پیران جهان دیده بیرون کشید و آن ر ا به نسل های پیش ازخود تقدیم کرد.

بپرسیدم از هر کسی بی شمار نترسیدم از گردش روزگار

و این در حالی بود که آتش جنگ همه جا شعله ور و راه ها پر خطر بود.

زمانه سرای پر از جنگ بود به جویندگان بر جهان تنگ بود.

نگرانی فردوسی

بزرگ ترین لذت بزرگان علم و ادب زمانی است که بتوانند نتیجه تلاشهای علمی و ادبی خود را ببیند و آثاری گران سنگ و ارزشمند از خود به یادگار گذارند. همچنین بزرگ ترین نگرانی آنان هنگامی است که موانع و مشکلاتی خواسته یا ناخواسته در این راه پیش آید و نتوانند کار بزرگی را که آغاز کرده اند به پایان برند. فردوسی نیز چنین بود. او همیشه این نگرانی و دغدعه خاطر را داشت که مبادا او هم همانند دقیقی که چهل سالگی از دنیا رفت با مرگی نا به هنگام روبه رو شود و نتواند کار بزرگی را که با عشق و علاقه آغاز کرده به فرجام رساند؛ از این رو از خداوند می خواست که آن قدر زنده بماند که بتواند شاهنامه را که خود آن را «نامه شهر یاران پیش» نامیده بود به نظم درآورد.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مقاله کسب اطلاعات درمورد مسائل مختلف

مقاله کسب اطلاعات درمورد مسائل مختلف
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
مقاله کسب اطلاعات درمورد مسائل مختلف

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله کسب اطلاعات درمورد مسائل مختلف*


کلیدواژه‌ها : حل مسئله؛ ابعاد مختلف مسئله؛ رویکرد سیستمی؛ تفکر سیستمی

---------------------------------------------------------

متن حکایت

خبرنگاری می‌گوید: به ملاقات ژان کوکتو رفتم. خانه او در حقیقت کوهی از خرت و پرت، قاب عکس، نقاشی‌های هنرمندان مشهور و کتاب بود. کوکتو همه چیز را نگه می‌داشت و علاقه زیادی به هر یک از آن اشیاء داشت.

وسط مصاحبه توانستم از او بپرسم: «اگر این خانه همین الان آتش بگیرد و فقط بتوانید یک چیز با خودتان ببرید کدام یک از این چیزها را انتخاب می‌کنید؟»

کوکتو جواب داد: «آتش را انتخاب می‌کنم»

-------------------------------------------------------------------

شرح حکایت

در حل مسئله به ابعاد مختلف مسئله باید توجه کرد.

برخی اوقات حل یک مسئله به روش غیر مستقیم امکانپذیر است.

حل یک مسئله ساده‌تر ممکن است منجر به حل یک مسئله پیچیده‌تر شود.

از فوائد پاره آجر!

نویسنده حکایت : راد، نوید

فرستنده حکایت : راد، نوید

نویسنده شرح : راد، نوید؛ امیدوار، مجید

کلیدواژه‌ها : تحلیل محیط؛ فرصت؛ تهدید؛ نقاط قوت؛ نقاط ضعف؛ نیروی انسانی؛ رفتار سازمانی؛ نیازمندی

--------------------------------------------------------------------------------

متن حکایت

روزی مردی ثروتمند در اتومبیل جدید و گران قیمت خود با سرعت فراوان از خیابان کم رفت و آمدی می‌گذشت. ناگهان از بین دو اتومبیل پارک شده در کنار خیابان یک پسر بچه پاره آجری به سمت او پرتاب کرد. پاره آجر به اتومبیل او برخورد کرد. مرد پایش را روی ترمز گذاشت و سریع پیاده شد و دید که اتومبیلش صدمه زیادی دیده است. به طرف پسرک رفت و او را سرزنش کرد. پسرک گریان، با تلاش فراوان بالاخره توانست توجه مرد را به سمت پیاده رو، جایی که برادر فلجش از روی صندلی چرخدار به زمین افتاده بود جلب کند.

پسرک گفت: "اینجا خیابان خلوتی است و به ندرت کسی از آن عبور می کند. برادر بزرگم از روی صندلی چرخدارش به زمین افتاده و من زور کافی برای بلند کردنش ندارم. برای اینکه شما را متوقف کنم ناچار شدم از این پاره آجر استفاده کنم". مرد بسیار متأثر شد و از پسر عذر خواهی کرد. برادر پسرک را بلند کرد و روی صندلی نشاند و سوار اتومبیل گران قیمتش شد و به راهش ادامه داد.

در زندگی چنان با سرعت حرکت نکنیم که دیگران مجبور شوند برای جلب توجه ما پاره آجر به طرفمان پرتاب کنند! خدا در روح ما زمزمه می کند و با قلب ما حرف میزند. اما بعضی اوقات زمانی که ما وقت نداریم گوش کنیم، او مجبور می شود پاره آجر به سمتمان پرتاب کند. این انتخاب خودمان است که گوش بکنیم یا نکنیم!

--------------------------------------------------------------------------------

شرح حکایت

در زندگی چنان با سرعت حرکت نکنیم که دیگران مجبور شوند برای جلب توجه ما پاره آجر به طرفمان پرتاب کنند! خدا در روح ما زمزمه می کند و با قلب ما حرف میزند. اما بعضی اوقات زمانی که ما وقت نداریم گوش کنیم، او مجبور می شود پاره آجر به سمتمان پرتاب کند. این انتخاب خودمان است که گوش بکنیم یا نکنیم!

قابل توجه مدیران؛ به محیط داخلی و خارجی سازمان خود به اندازه کافی توجه داشته باشید. ذینفعان داخلی و خارجی سازمان را در نظر بگیرید و به خواستها و نیازهای آنها توجه کنید. نیروی انسانی به عنوان یک سیستم طبیعی زنده و هوشمند و سازمان به عنوان یک سیستم اجتماعی پیچیده، رفتارهای متنوع و پیچیده‌ای از خود نشان می‌دهند که حکم «پاره آجر» حکایت را دارند اما به آن سادگی که مرد ثروتمند متوجه پاره آجر شد مدیران نخواهند توانست «پاره آجرهای» نیروی انسانی و سازمان را درک کنند چرا که نوع آنها متنوع، پیچیده بوده و دارای معانی مختلف هستند و ممکن است خود را در قالب نقاط قوت و ضعف نشان دهند. بنابراین باید شناخت کافی نسبت به نیروی انسانی و سازمان خود داشته باشند و رفتار و سبک متناسب با مدیریت آنها را بکار بندند. هم‌چنین محیط خارجی سازمان نیز باید بررسی شود و «پاره آجرهایی» که در قالب فرصت‌ها و تهدیدها در پیش روی سازمان قرار می‌گیرند، پیش از آنکه مانند پاره آجر به سازمان صدمه بزنند، شناسایی شده و رفتار مناسب برای برخورد با آنها اتخاذ شود.

حکایت حکایت در راهکار راهکار مدیریت مدیریت ها قصه و مرتبط با مهندسی مهندسی صنایع صنایع stories story

راهکار مدیریت مهندسی صنایع نقشه سایت

اسم شرکت های مهم کامپیوتری چگونه انتخاب شده است؟

نوع مطلب : حکایت

شماره سریال : 135964809

تعداد بازدید : 821 تاریخ به‌روزرسانی : 05/05/1385

تاریخ انتشار : 09/05/1385

تاریخ ایجاد : 05/05/1385

عنوان اسم شرکت های مهم کامپیوتری چگونه انتخاب شده است؟

کلیدواژه‌ها شرکت؛ نام؛ نامگذاری

منبع مجله رایانه شماره 127

اسم شرکت های مهم کامپیوتری چگونه انتخاب شده است؟

منبع : مجله رایانه شماره 127

کلیدواژه‌ها : شرکت؛ نام؛ نامگذاری

--------------------------------------------------------------------------------


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مقاله کمدی اسپانیایی

مقاله کمدی اسپانیایی
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
مقاله کمدی اسپانیایی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله کمدی اسپانیایی*

همه نمایش‌های بلند عصر طلایی اسپانیا کمدی بودند. کمدی اسپانیایی در ابتدای قرن شانزدهم از تقلید ابتدایی نمایش‌های تراژیکمدی ایتالیایی به وجود آمدند. شکلی از نمایشنامه که بارتولومه دوتورس ناهارو [43] به کار گرفت. نمایش‌های او به پنچ پرده تقسیم می‌شدند که به آنها مکان‌های ساکن می‌گویند. نمایش‌ها جملگی به شعر بود.

ناهارو دو نوع کمدی اسپانیایی را مشخص می‌کند که کارهای خودش هم به همین دو گونه تقسیم می‌شود: نمایش واقع‌گرا و نمایش تخیلی. بعدها در همان سده شانزدهم تعداد پرده‌ها به چهار کاهش یافت. آنگاه با آثار کریستوبال دوویرووس[44] و خووادولاکووا[45] به سه پرده رسید. کووا کمدی رفتار را در اسپانیا پایه‌گذاری کرد. او اولین کسی بود که تاریخ اسپانیا را به عنوان دستمایه‌ای مهم برای کمدی‌های خود برگزید.

یکی از هنرمندانی که در تحول کمدی اسپانیا به جد تلاش کرد لوپ دووگا [46]بود؛ که این نوع کمدی را از میان کمدی‌های دیگر ممتازکرد و برکشید. این ویژگی‌های نوین عبارت بودند از: آمیختن عناصر شادی‌آور و غمگین، به کارگیری یک طرح سه پرده‌ای پیچیده و سرشار از تعلیق و گونه‌های مختلف شعری و نادیه گرفتن وحدت‌های نوکلاسیک.

آ.آ.پارکر[47] در مقاله معروف خود با عنوان "نزدیکی به نمایش اسپانیایی در عصر طلایی [48]" که در سال 1957 به رشته تحریر در می‌آورد این چنین می‌نویسد:

"در نمایش اسپانیایی طرح، ابتدایی‌ترین عنصر است... البته این بدان معنی نیست که در این نمایش‌ها شخصیت‌سازی اهمیتی ندارد. آنچه که منظور نظر است این که نمایشنامه‌نویسان برای شرح دادن کارشان بر روی صحنه نیستند و با محدودیت‌هایی مانند محدودیت شدید زمان رودررویند. آن هم برای عمل نمایشی که سرشار از رویداد است. پس ناگزیرند که شخصیت سازی‌هایشان را با اشاره‌هایی اندک به انجام برسانند و تأکید را برطرح بگذارند. به این ترتیب بقیه کار به تماشاگر واگذار می شود تا از این اشاره‌ها و برخوردهای مختصر و اندک به شناخت روانشناسانه شخصیت نایل بیایند و جایی که در این میان خالی مانده پرکنند. کمدی اسپانیایی را می‌توان در بسیاری مواقع نوعی کمدی انتقادی هم به شمار آورد که می‌کوشد تا انسان‌های افتاده در دام بی خردی را به استهزا کشاند. این کمدی از تماشاگر می‌خواهد تا آنجا که شخصیتها ابلهانه رفتار می‌کنند به ایشان بخندد: شخصیتهای آشنا برای تماشاگر که کردارشان مبتنی برآز، هرزگی، دو رویی و مستی است.

در قرن هفدهم نوعی از کمدی که با مضامین کتاب مقدس ارتباط داشت به وجود آمد. در این نوع از کمدی شیوه زندگی و نگاه کسانی که به دور از دایره دین هستند و به زیب و زیور نازل دنیا متشبث شده‌اند، به تمسخر کشیده می‌شود. "دوزخی به خاطر تردید" [49] نوشته "تیرسودومولینا [50]" از بهترین نمونه‌های این دست به شمار می‌آید.

در سده هجدهم میلادی نوع دیگری از کمدی با عنوان "کمدی گریه‌آور" [51] پدیدار شد. در این نوع کمدی پارسایی و ظاهربینی با یکدیگر در جدال بودند: پرهیزکارانی که چشم به تلقی و نظر مردم نیز داشتند.

یکی از چهره‌های صاحب نام در کمدی قرن هجدهم دنی دیدرو[52] است. او که در عرصه‌های فلسفه، نقد هنری و داستان نویسی از توان بالایی برخوردار بود در مقاله "درباره شعر نمایشی" [53] که آن را در سال 1758 منتشرکرد "کمدی جدی" را توصیه نمود؛ نمایشی که به اشرافی‌گری و قهرمان‌زدگی با زبانی طنزآمیز می‌تاخت و می‌کوشید تا انسانی‌ترین مسایل را در طنز تلخ خود به رشته تحریر در آورد. در انگلستان "کمدی احساساتی [54] بهترین نمود خود را نه تنها بر صحنه که در داستانهای کوتاه فیلدینگ [55] و اسمولت[56] یافت. در این نوع از کمدی، هدف نویسنده نمایاندن شخصیت‌های درمانده و پریشان احوالی بود که با تمسک به سجایای انسانی و رجوع به درون‌داشت‌های اصیل خود بر دشواری‌های زندگی چیره می‌شوند. نویسنده تلاش می‌کرد تا به انحاء شیوه‌های ممکن، شوربختی و سیاه‌روزی این آدمها را در برابر امعان نظر تماشاگر قرار دهد. زمانی که این درماندگان بر اثر عزمی درونی بر مصائب مختلف‌شان فائق می‌آمدند، بیشترین انفعال عاطفی برای مخاطبان بروز می‌کرد و تماشاگر هم‌درد به شکفتگی و خرسندی ِخاطر می‌رسید. همین دلسوزی بود که تفاوت ِبینشی خاصی را در نسبت با نگاه سنتی گذشته به کمدی نشان می‌داد: در شیوه‌های گذشته، تمسخرِ نادانی انسان ابزار شادی‌آفرینی به شمار می‌رفت و بنابراین خنده، به مثابه غایت ِخواست نویسنده تلقی می‌شد. "رشد کمدی احساساتی می‌تواند بازتابی باشد در برابر بی‌توجهی به جنبه‌های عاطفی در کمدی رفتار که مربوط به دوران بازگشت یعنی حدود سالهای 1700/1660 میلادی است... در این نوع کمدی پس از ناله‌ها و شیون و زاری‌ها از سرنوشت نامهربان، همه چیز به خوبی و خوشی پایان می‌گیرد؛ عاشقان به وصال می رسند؛ پرهیزکار پاداش می گیرد و خطاکار کیفر می بیند. آخرین داوری عشق ( 1696میلادی ) نوشته کولی سیبر[57] را اولین نمونه کمدی احساساتی باید دانست.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مقاله کشتن اژدها توسط گشتاسب

مقاله کشتن اژدها توسط گشتاسب
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
مقاله کشتن اژدها توسط گشتاسب

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

* مقاله کشتن اژدها توسط گشتاسب*

کشتن گشتاسپ اژدها و دادن قیصر دختر خود را به اهرن:

اهرن با شتاب رفت و آنچه را گشتاسپ خواسته بود آماده کرد و آورد و هر سه سوار شدند و به سوی کوه سقیلا تاختند. هیشوی کوه را به گشتاسپ نشان داد و خود با اهرن بازگشت. گشتاسپ به کوه رفت و چنان نعره ای زد که اژدها به ستوه آمد و با دم آتشین خود او را به سوی خویش کشید. گشتاسپ نیز چون تگرگ بر سر او تیره بارید و آهسته آهسته به هیولا نزدیک شد و نام یزدان را بر زبان آورد و ناگهان خنجر را در دهان او فرو کرد و تیغ ها را بر کامش نشاند. زهر و خون اژدها از کوه سرازیر شد و جانور سست و بی رمق بر زمین افتاد و گشتاپ چنان با شمشیر بر سرش زد تا مغزش را بر سنگ ریخت و سپس دو دندان او را کند و سر و تن خود را شست و پیروز سپاسگزار از یزدان، نزد هیشوی و اهرن بازگشت. یاران بر او نماز بردند و او را ستودند. اهرن هدایای بسیار و اسبان آراسته به او پیشکش کرد ولی گشتاسپ جز یک اسب و یک کمان و چند تیر چیزی از آن میان برنداشت و شادان نزد کتایون بازگشت. اهرن نیز اژدها را با چندین گاو و گردون از کوه پایین کشید و خود سرافراز در پیشاپیش گردون به قصر قیصر آمد. مردم در سر راه او گرد می آمدند و

هر آنکس که آن زخم شمشیر دید

خروشیدن گاو گردون شنید

همی گفت کاین زخم اهرمنست

نه شمشیر و نه نخجیر اهرن است

قیصر با شادی به پیشبازش آمد و به افتخار پیروزی او جشنی آراست و اسقف را به قصر خواند و دختر را به اهرن داد.

هنر نمودن گشتاسپ در میدان:

قیصر از اینکه دو داماد پهلوان نصیبش شده، از شادمانی سر بر آسمان می سایید و پیروزی آن دو را به آگاهی همه نامداران می رساند تا آنکه روزی در برابر ایوانش میدانی آراست و همه پهلوانان را به هنرنمائی در آن میدان فراخواند. دو داماد شاد قبل از همه شروع به هنرنمایی کردند و با هنر خود در چوگان و تیره و نیزه میدان قیصر را آراستند.

از آن سو کتایون نزد گشتاسپ آمد و گفت:«تا کی چنین اندوهگین به گوشه ای بنشینی و اندیشه کنی بلند شو و به میدان قصر به تماشای دو داماد پدرم برو و ببین این دو پهلوان که یکی گرگ را کشته و دیگری اژدها را، چه گردی برپا کرده اند» گشتاسپ گفت:«اگر تو چنین می خواهی من حرفی ندارم ولی اگر پدرت که مرا از شهر بیرون کرده در آنجایم ببیند چه خواهد گفت.» با این همه گشتاسپ زین بر اسب گذاشت و به میدان رفت و چندی آنجا به نظاره ایستاد و آن گاه گوی و چوگان خواست و وارد میدان شد. او چنان هنری در بازی نشان داد که پای دیگر یلان سست شد و هنگامی که نوبت تیرو کمان رسید باز همه از او در شگفت ماندند. قیصر به اطرافیان خود گفت:«او را نزد من آورید تا بدانم کیست و از کجا آمده که من تاکنون سوار سرفرازی چون او ندیده ام.» و چون او را نزد قیصر خواندند و قیصر از نام و نشانش پرسید گشتاسپ پاسخ داد:«من همان مرد بیگانه ای هستم که قیصر دخترش را به خاطر او از دیدگان راند و هیشوی شاهد است که آن گرگ بیشه و آن اژدها نیز به دست من کشته شده اند.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت