دسته بندی | شیمی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 4149 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 63 |
کاتالیستها یک نقش کلیدی در صنایع دارند. یک وظیفه اصلی کاتالیست، افزایش سرعت و درجه ، یک واکنش بدون مصرف شدن آن میباشد. در واقع کاتالیستها اثربخشی و بهرهوری را در انجام واکنشهای شیمیائی افزایش میدهند، که این موضوع در واقع سودآوری را افزایش میدهد.
کاتالیستهای جامد ترکیبی از فلزات یا اکسیدهای فلزی هستند ، و ذرات فلز محدوده سطوح گسترده فلزی را روی سطح بستر ایجاد میکند. در واقع هدف تشکیل ذرات کوچک فلز در محدوده سطوح گسترده میباشد، چون واکنشها روی سطوح اتفاق میافتد، و هدف اصلی از مهیا کردن ( preparation ) کاتالیست اشباعسازی است.
زمانیکه فلز به اکسید متصل میشود ، اشباعسازی رخ میدهد. برای دستیابی به این مرحله ، یک نمک از اکسید فلز مربوطه محلول در آب با تشکیل هیدروکسید ، تهیه و در بستر کاتالیست پر میشود. این هیدروکسیدها قادر به پروتونگیری و پروتوندهی هستند و در میزان اتصال فلز به اکسید تعیین کننده است.
در هنگام تهیه کاتالیست در نتیجه انتقال پروتون مابین مایع و سطح کاتالیست موجود و تغییر PH ، تجربیات مهمی بدست آمده است.
بعد از رخ دادن جذب ، قدم دیگر ممکن است به ایجاد یک کاتالیست ایدهآل هدایت شود.
فهرست مطالب
چکیده1
دیباچه2
فصل 1 4
آنالیز ساختار نفتا و ریفرمیت 5
ساختار نفتا 6
ترکیبات بی شکل از آب و فلزات 9
تاثیر کاتالیست روی ترکیبات نفتا و کیفیت محصول 12
عدد اکتان 14
واحد ریفرمینگ کاتالیست 17
اثرات ترکیب هیدروکربنی نفتا 19
تاثیرات نفتای شامل سولفور 21
روشهای تحلیل 22
محدوده تقطیر 30
آنالیز سولفور و نیتروژن 31
تخمین عدد اکتان 34
فصل 2 37
امکان پذیری مکانیسم واکنش ها 38
فصل 3 43
آماده سازی کاتالیستهای ریفرمینگ 44
پایه کاتالیستهای ریفرمینگ 46
اسیدیته 49
کاتالیستهای کلریدی 53
نتیجه گیری 57
منابع 59
دسته بندی | جزوه های درسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 61 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 48 |
اهداف:
پس از مطالعه این جزوه فراگیر قادر خواهید بود:
1-سیستم های طبقه بندی اختلالات روانی را نام ببرد.
2-تفاوت سایکوز ونوروز را شرح دهد.
3-انواع مختلف اختلالات خلقی را توصیف کند.
4-عوامل مستعد کننده اختلالات خلقی را شناسایی نماید.
5-فرآیند پرستاری در بیماران مبتلا به اختلالات خلقی را برنامه ریزی نماید.
6-تفاوت بین ترس و اضطراب را مشخص کند.
7-انواع مختلف اختلالات اضطرابی را توصیف کند و علائم آنهارا شناسایی نماید.
8-مراقبتهای پرستاری در اختلالات اضطرابی را برنامه ریزی نماید.
9-انواع مختلف اسکیزوفرنی و اختلالات روانپزشکی مربوط را توضیح دهد.
10-علائم و نشانه های همراه با این اختلال را شناسایی کند.
11-مداخلات موثر پرستاری در خودکشی را به کار بندد.
طبقه بندی در روانپزشکی ،به منظور مرتب کردن و نظم دادن به تنوع وسیع پدیده هایی که در کار بالینی مشاهده میشود،به کار گرفته میشود.در طبقه بندی ،اختلالات روانی که ویژگی های بالینی مشابهی دارند،در یک گروه قرار میگیرند وبه این طریق،میتوان درمان مناسبی را طرح ریزی نمود و پیش آگهی احتمالی را حدس زد.
برای طبقه بندی اختلالات روانی ،2 سیستم طبقه بندی وجود دارد،یکی طبقه بندی بین المللی بیماری ها و مسائل بهداشتی وابسته،معروف به (ICD)است که مربوط به سازمان بهداشت جهانی میباشد و دیگری ،راهنمای تشخیص و آماری اختلالات روانی (DSM)است که به انجمن روانپزشکی آمریکا مربوط میباشد.علاوه بر دو سیستم ذکر شده اختلالات روانی را به انواع سایکوز (پسیکوز)و نوروز و همچنین؛ بر اساس ساختار آسیب شناسی به انواع کار کردی و روانی – عضوی تقسیم میکنند.
مهمترین نکته ای که باید به آن توجه شود،تفاوت سایکوز و نوروز است.
دسته بندی | مهندسی شیمی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 9801 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 118 |
استاندارد " پوشک بچه – ویژگی های فیزیکی و شیمیایی و روش های آزمون " برای نخستین بار در سال 1363 تدوین شد. این استاندارد بر اساس پیشنهادهای رسیده و بررسی و تائید کمیسیون های مربوط برای دومین بار مورد تجدید نظر قرار گرفت و در دویست و چهل و یکمین اجلاس کمیته ملی استاندارد پوشاک و فراورده های نساجی و الیاف مورخ 19/12/1387 تصویب شد.اینک این استاندارد به استناد بند یک ماده سه قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، مصوب بهمن ماه 1371 ، به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.
برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمیته صنایع ، علوم و خدمات استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر پیشنهادی که برای اصلاح و تکمیل این استاندارد ارائه شود ، هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت . بنابراین باید همواره از اخرین تجدید نظر استانداردهای ملی استفاده کرد .
این استاندارد جایگزین استاندارد ملی ایران شماره 2528 سال 1381 است.
فهرست مطالب
چکیده1
اصلاحات و تعاریف:3
1. مقدمه:1
1-1- تاریخچه پوشک. 2
پوشک کودک چیست ؟10
2. ویژگی های پوشک کودک ( مطابق سازمان استاندارد ملی ایران )12
2-2- ویژگی های اجزای پوشک.. 12
2-2-3- پوشش میانی. 14
2-2-4- ویژگی مجموعه پوشک:14
2-3- عیوب ظاهری. 15
3-1- قابلیتهای پوشک بزرگسال. 17
3-2- موارد استفاده از پوشک بزرگسال. 17
3-3- از واردات تا تولید18
4-1- سیر پیشرفت توده های جذب. 23
4-2- سبک و سنگین کردن قیمت دربرابر عملکرد24
4-3- تودههای جاذب فعلی. 26
4-4- تودههای جاذب : نسل بعدی. 27
4-5- توده های جاذب و پوشکها28
5-1- منسوجات بی بافت. 30
5-2 خصوصیات منسوجات بی بافت در پوشک.. 32
5-2-2- جلوگیری از نشت کردن (leakage )33
5-2-3- کاهش دوباره تری (re-wet)35
5-2-4- لطافت و نرمی ( softness )36
5-2-5- استفاده از الیاف با سطوح مقطع چند بعدی. 37
5-2-6- نتیجه39
5-3 سایر اجزا40
7-1- اثر پالایش خمیر بر خواص کاغذ تیشو46
7-2- مواد و روشها :47
7-3- بحث و نتایج. 49
7-3-3- شاخص کشش :60
7-3-4- مقاومت کششی تر. 62
8-4-2- روش آزمون. 77
8-4-3- نتایج آزمون :78
9-1- بسته بندی معرف شخصیت کالاست. 100
9-2- طراحی چهره کالاست. 102
9-3- کارشناسان و مصرف کنندگان چه میگویند:103
9-4- ایرانی یا خارجی؟104
9-5- کدام کیفیت ؟105
9-6- قیمت نسبت به کیفیت. 106
منابع و مراجع. 108
فهرست جداول
جدول 2-1- ابعاد توده جاذب 13
جدول 8-1 درصد رطوبت 75
جدول 8-2 نتایج آزمون 79
جدول 8-3- مقدار وزنه و حجم ادرار ازمایشگاهی برای اندازه های مختلف82
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 4100 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 54 |
معرفی فناوری های تولید همزمان برق و حرارت درسه دهه اخیر پس از افزایش عمده بهای سوخت، اهمیت بحث سوخت جایگزین ، افزایش کارآیی انرژی و کاهش آلودگی زیست محیطی، تمایل به استفاده از فنآوریهای جدید از جمله تولید همزمان برق و حرارت CHP(combined heat and power) افزایش یافته است. در روشهای معمول برای تامین نیازهای الکتریکی و حرارتی، الکتریسته ازشبکه توزیع سراسری و حرارت بوسیله سوزاندن سوخت در بویلر ها و تجهیزات گرمازا به روش تولید جداگانه تامین میگردد . در این روش انرژی قابل توجهی به گونه ای متفاوت از طریق گازهای داغ خروجی دودکش ،برجهای خنک کن ، کندانسورها ، خنک کننده ها در موتورهای احتراق داخلی و همچنین تلفات توزیع و انتقال الکتریسیته درشبکه سراسری به هدر می رود،
که بیشتر این حرارت قابل بازیافت است ومی تواند در تامین انرژی حرارتی مورد استفاده قرارگیرد . ازطرفی الکتریسیته تولیدی به این روش به صورت متمرکز (نیروگاهی) بوده و تلفات انرژی زیادی را در بر دارد . درمقابل این سیستمهای متمرکز ، روش های تولید غیر متمرکز و مستقل با استفاده از فناوری CHP با ترکیبی از تولید همزمان برق و حرارت قرار دارد . از لحاظ ترمودینامیکی این روش به معنی تولید همزمان دو شکل معمول انرژی یعنی الکتریکی وحرارتی ،با استفاده از یک منبع انرژی اولیه می باشد . انرژی گرمائی از بازیافت تلفات حرارتی این مولدهای مستقل بدست می آید و این حرارت در بخش های مختلف صنعتی ، تجاری و مسکونی به کار گرفته می شود از طرفی الکتریسیته تولیدی توسط این فنآوری به صورت محلی و مستقل و غیر متمرکز بوده که این دو ویژگی در کنار یکدیگر کارآیی مولدهای تولید برق را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد . کارآیی سیستم های معمول به روش متمرکز درحدود 27 تا 55 درصد می باشد که بیشترین کارآیی مربوط به نیروگاه های سیکل ترکیبی می باشد در حالیکه با بهره گیری از فنآوری تولید همزمان برق وحرارت بصورت مستقل، کارآیی انرژی این مولدها به حدود 90 درصد نیز خواهد رسید ، تا آنجا که دولت های اروپائی ، امریکا وحتی در کشورهای آسیائی نظیر ژاپن سیاست ها و قوانینی را برای ترغیب به استفاده از سیستم های تولید همزمان برق وحرارت وضع نموده اند . از مزایای سیستم های تولید همزمان می توان به حرکت به سوی خصوصی سازی و تولید غیر متمرکز و مستقل برق و حرارت ، جلوگیری از تلفات توزیع وانتقال در شبکه سراسری ، افزایش کارآیی تبدیل انرژی و استفاده از آن ، کاهش مصرف سوخت و افزایش رقابت در تولید برق وتوان نیروگاهی و کاهش آلاینده های زیست محیطی بخصوص دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ائی اشاره نمود . CHP متشکل از یک محرک اولیه است که انرژی شیمیایی سوخت را آزاد نموده و به توان مکانیکی در محور خروجی تبدیل می کند. در این موارد، محور محرک با یک ژنراتور کوپل شده و توان الکتریکی تولید می شود. از طرف دیگر حداکثر راندمان موجود برای محرک اولیه دستگاه و مولد کمتر از 50%است و این به معنی اتلاف بیش از نیمی از انرژی سوخت به صورت حرارت می باشد.در این نوع سیستم منابع اتلاف این حرارت که عبارتند از گازهای خروجی از محرک اولیه، سیکل خنک کن وروغن روغنکاری ، شناسایی شده و با قرار دادن مبدل های حرارتی ، گرمای اتلافی به شکل حرارت با دمای بالا (حرارت قابل استفاده) بازیافت می شود. با فراهم شدن امکان استحصال حرارت اتلافی در سیستم تولید مشترک برق و حرارت خصوصیات منحصر به فرد این سیستم به دست می آید.
فهرست مطالب
چکیده1
تولید همزمان برق و حرارت (CHP). 4
Large scale CHP-small scale CHP-mini scale CHP.. 8
موارد کاربرد تولید مشترک برق و حرارت :10
تولید مشترک برق و حرارت در مقیاس کوچک (Mini CHP) :13
فواید تولید همزمان برق و حرارت :15
موتور های رفت و برگشتی (Reciprocating Engines):22
موتور دیزل/ ژنراتور های اضطراری (Standby Generator):24
موتور گازی (Gas Engine) :25
موتور استرلینگ (Stirling Engine) :25
ژنراتور ها (Generators) :28
تولید همزمان برق ،حرارت و سرما (CCHP) در ساختمان های مسکونی :30
جریان انرژی در سیستم های CCHP :31
Eequipment الکتریسته مصرف شده توسط تجهیزات الکتریکی.. 31
(Following the Electric Load) :32
(Following the Thermal Load) :32
استراتژی آزاد برای تایین ظرفیت بهینه در CCHP :33
بررسی و مقایسه سیستم های CHP,CCHP,GHP :33
بررسی سیستم CCHP(Combined Cooling & Heating & Power) :34
مشخصات فنی و اقتصادی سیستم :36
منابع و مراجع:51
دسته بندی | الکترونیک و مخابرات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1368 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 67 |
*سنسورهای دما و ترانسیدیو سرهای حرارتی*
4-1 گرما ودما
کمیت فیزیکی که ما آن را گرما می نامیم یکی از اشکال مختلف انرژی است و مقدار گرما معمولا برحسب واحد ژول سنجیده میشود.مقدار گرمایی که در یک شی موجوداست قابل اندازه گیری نمی باشد اما می توان تغییرات گرمای موجود در یک شی که بر اثر تغییر دما و یا تغییر در حالت فیزیکی (جامد به مایع، مایع به گازف یک شکل کریستالی به شکل کریستالی دیگر) ایجاد میشود اندازه گیری کرد.
بنابراین از این جنبه دما میزان گرما برای ماده است تاوقتی که حالت فیزیکی آن بدون تغییر باقی بماند.
ارتباط بین دما و انرژی گرمایی بسیار شبیه به ارتباط بین سطح ولتاژ وانرژی الکتریکی است.
سنسورهای دمای رایج تماما وابسته به تغییراتی هستند که همراه با تغییرات دمای ماده به وجود می آید. ترانسیدیوسرهای انرژی الکتریکی به انرژی گرمای جریان عبوری از یک هادی استفاده می کنند اما ترانسدیوسرهای گرمایی به انرژی الکتریکی به طور مستقیم این تبدیل را انجام نمی دهند ومطابق با قوانین ترمودینامیک نیازمند تغییرات دمایی برای عمل کردن هستند بدین گونه که در دمای بالاتر گرما می گیرد و در دمای پایین تر این مقدار گرما را تخلیه می کند.
4-2 نوار بی متال
آشکارسازی حرارتی در موارد متنوعی مانند آشکار کردن آتش سوزی، گرمایش تا یک حد معین ویا تشخیص عیب در یک سردکننده مورد استفاده قرار می گیرد .ساده ترین نوع سنسور حرارتی از نوع بی متال استکه اصول کار آن در شکل به تصویر کشیده شده است. ترکیب فوق شامل دو نوار فلزی از دو جنس مختلف است که با نقطه جوش و یا پرچ کردن در دو نقطه به یکدیگر متصل شده اند. جنس فلز دو نوار به گونه ای انتخاب می شود که ضرایب انبساطی خطی آنها با یکدیگر تفاوت زیادی داشته باشند. مقدار انبساط یا ضریب انبساط خطی عبارت است از خارج قسمت تغییر مقدار طول به تغییر دما و این مقدار برای همه فلزات مقداری است مثبت بدین معنی که با افزایش دما طول نوار افزایش می یابد. مقادیر ضریب انبساط را برای چند نوع فلز بر حسب واحد 10*k بیان کرده است.
خمیدگی پدیده آمده در نوار بی متال را می توان وسط هر یک از انواع ترانسدیوسرهای جابه جایی که در فصل مورد بررسی قرار گرفت تشخیص داد اما اغلب اوقات از خود نوار بی متال برای راه اندازی کنتاکتهای یک کلید استفاده می شود ومعمولا خود بی متال یک از کنتاکتهای کلید است. نوع رایج نوار بی متال هنوز هم در انواعی از تموستاتها مورد استفاده قرار می گیرد اگر چه بی متال در آنها به صورت حلزونی پیچیده شده است.این شکل بی متال باعث افزایش حساسیت بی متال می شود چون حساسیت بی متال با طور نوار بستگی مستقیم دارد. در صورتی که محدوده دما وتغییرات آن کم می باشد مقدار انحراف دقیقتا متناسب با تغییر دما خواهد بود.
این نوع ترموستاتها دارای مشخصه نامطلوب هیسترزیس هستند به طوری که به عنوان مثال ترموستاتی که برای مقدار دمای 20c ساخته شده ممکن است در 22c باز شود.
شکل نوار بی متال که تشکیل شده از دو نوار فلزی که با نقطه جوش و یا میخ پرچ به یکدیگر متصل شده اند. معمولا برای اینکه حساسیت نوار بی متال نسبت به تغییرات دما بیشتر شود آن را با طول بیشتر ساخته وسپس به صورت حلقه ای فنری در می آورند و یا آن را به صورت قرصهای فلزی روی یکدیگر جوش می دهند.
مقادیر انبساط خطی برای چند نوع فلز-مقدار انبساط بایستی در عدد10 ضرب شوند. به دلیل اینکه دو فلز تشکیل دهنده بی متال دارای مقادیر انبساط مساوی نیستند با تغییردما همانگونه که در شکل مشخص شده است. نوار بی متال دچارخمیدگی می شود.
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 20 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
*مقاله ادبیات کودک و نوجوان*
ادبیات کودک و نوجوان
مهدی حجوانی
برگرفته از: دانشنامه زبان و ادب فارسی
آثار مکتوب تخیّلی و هنرمندانهای که یا برای کودکان و نوجوانان نوشته شده باشد، یا، بدون چنین قصدی، چنان خلق شده باشد که توجّه و علاقة آنان را برانگیزد.
با این تعریف، ادبیّات شفاهی، که درواقع مادر ادبیّات مکتوب است، از محدودة ادبیّات کودک و نوجوان خارج میشود. «تخیّلی و هنرمندانه» بودن این ادبیّات نیز، که بر جنبة زیباییشناختی، هنری و خیالپردازانة آن در بازآفرینی واقعیّات تأکید دارد، آن را از نوشتههای غیرتخیّلیِ وفادار به ثبت واقعیّات، به قصد آموزش یا ایجاد مهارت در مخاطب، جدا میسازد.
عبارتِ «برای کودکان و نوجوانان» هم به این معنی است که آنچه بهصورت مقاله یا داستان دربارة کودکان و نوجوانان نوشته شده باشد و مخاطب آن بزرگسالان باشند و نثر و پرداختش در خور فهم بچّهها نباشد، مصداق این تعریف نخواهد بود.
جملة «چنان خلق شده باشد که....» ناظر بر آثاری است که نویسنده برای بچّهها ننوشته، ولی مخاطب کودک و نوجوان پیدا کرده و بعدها در حوزة این ادبیّات راه یافته است؛ مانند اولیور تویست ، اثر چارلز دیکنز .
اغلب متون نظری ادبیّات کودک و نوجوان سرزمین ما از این نکته غفلت ورزیده و این ادبیّات را صرفاً «نوشتهها و سرودههایی» دانستهاند که «ارزش ادبی یا هنری دارند و برای کودکان و نوجوانان پدید میآیند» (نک:.میرهادی،«ادبیّات کودکان و نوجوانان»، ج 2، ص 164). در چنین تعریفی، ادبیّات کودک فقط به ادبیّاتی منحصر شده است که آگاهانه و با قصد قبلی برای کودکان و نوجوانان نوشته میشود، در حالی که در تعریف این مقاله، ادبیّات کودک و نوجوان ممکن است بدون در نظر گرفتن مخاطبان کودک نیز نوشته شود و سپس مقبول آنان بیفتد. به عبارت دیگر در این تعریف، هر دو رویکردِ مخاطب محور و ادبیّات محور، که می توان آنها را با هم تلفیق کرد، اعتبار دارند. عدّهای نیز، در تعریف ادبیّات کودک، جوهرة ادبی آن را انکار کرده و برای آن شأنی صرفاً ارتباطی قائل شدهاند.از صاحبان چنین نظری، مثلاً، نیکولاس تکر (نک:.هانت، ص20) و سیّدعلی کاشفی را، در ایران، میتوان نام برد(نک: کاشفی خوانساری، ص 19ـ29). در برخی متون قدیمتر، وقتی که از ادبیّات کودک سخن رفته است، ادبیّات را به مفهوم دوم به کار بردهاند: «در فرهنگ روان شناسی و آموزش و پرورش، ادبیّات کودکان به مجموعة آثار یا نوشتههایی (کتابها و مقالات) گفته
میشود که به وسیله نویسندگان متخصّص برای مطالعة آزاد کودکان تهیّه می شود و در همة آنها ذوق و سطح نضج کودکان مورد توجّه است (شعارینژاد، ص 29).
در چنین تعریفی، رویکرد به ادبیّات کودک بیشتر تعلیم و تربیتی است. این تلقّی از ادبیّات کودکان به ادواری بازمی گردد که هنوز تفکیک روشنی بین آثار ادبی هنرمندانه و آثار آموزشی نبوده و بهعبارت دیگر ادبیّات کودک استقلال نداشته و همچون شاخهای از تعلیم و تربیت مطرح بوده است.
امّا لفظ ادبیّات در تعریف این مقاله به معنی موضوعی مستقلّ است که بهعنوان اثری هنری شناخته میشود، و نه کلیّة نوشتههای مربوط به موضوعی خاصّ، مثلاً «ادبیّات کاربرد کامپیوتر در خانه» یا «ادبیّات سیاسی» ( فرهنگ آکسفرد ، ص. 728 ).
در تعریف «کودک و نوجوان» نیز، که مفهومی اعتباری است و باید حدود آن از لحاظ سِنّی روشن شود، در حوزههای گوناگون مانند روانشناسی، ادبیّات، آموزش و پرورش، فقه و حقوق (قانون مدنی، قانون کار) اختلاف نظر هست و مرزبندیهای گوناگونی برای آن صورت گرفته است (ذاکرشهرک و بهداد، ص.76ـ79).
در حوزة ادبیّات کودک و نوجوان ایران، از اوایل دهة شصت، دربارة سالهای دورة کودکی و نوجوانی، این جدول متداول شده است: گروه سنّی الف.. سالهای پیش از دبستان و سال اوّل دبستان؛ گروه سنّی ب.. سالهای دوم و سوم دبستان؛ گروه سنّی ج...سالهای چهارم و پنجم دبستان؛ گروه سنّی د.. دورة راهنمایی؛ گروه سنّی ه... سالهای دبیرستان.
نویسنده ادبیّات کودک. .نویسندة ادبیّات کودک و نوجوان یا کسی است که با قصد قبلی و در نظر گرفتن مخاطبی از پیش تعیینشده اثر خود را خلق میکند، و یا نویسندهای است که بههنگام نوشتن کاملاً آزادانه و بدون در نظر گرفتن مخاطبی معیّن عمل کرده است، امّا در حین نوشتن، کودک درونش فعّال شده و اثرش یا به سنجش ناقدان و کارشناسان ادبیّات کودک و نوجوان و یا به ذوق و سلیقة خود کودکان و نوجوانان پسندیده و پذیرفتة بچّهها شده است. گاه نیز نویسندة این نوع ادبیّات خود کودک یا نوجوانی است که نوشتهاش از قوّت ادبی برخوردار است و مصداق ادبیّات کودک و نوجوان واقع میشود.
دسته بندی | الکترونیک و مخابرات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 719 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 57 |
*پروژه سرویس و تعمیرات فتوکپی شارپ*
مشخصات داخلی :
1- نوع : رومیزی
2- سیستم کپی : کاغذ های معمولی وخشک
3- نسخه اصلی : ورقه ای ، کتاب
4- اندازه نسخه اصلی : حداکثر اندازه A3 ( 11"X17")
5- اندازه کپی : حداکثر اندازه A3 و حداقل اندازه A6
6- سرعت کپی در دقی+قه :
بزرگ نمائی |
کوچک نمائی |
اندازه معمولی 1×1 |
نوع کاغذ |
12 کپی دردقیقه |
20 کپی دردقیقه |
25 کپی در دقیقه |
A4 طولی |
12 کپی در دقیقه |
20 کپی در دقیقه |
25 کپی در دقیقه |
A5 طولی |
9 کپی در دقیقه |
15 کپی در دقیقه |
19 کپی در دقیقه |
A4عرضی |
9 کپی در دقیقه |
15 کپی در دقیقه |
19 کپی در دقیقه |
A5عرضی |
8 کپی در دقیقه |
12 کپی در دقیقه |
16 کپی در دقیقه |
B4 |
7 کپی در دقیقه |
11 کپی در دقیقه |
14 کپی در دقیقه |
A3 |
7- زمان اولین کپی : 5/6 ثانیه
8- زمان گرم شدن : 120 ( در ولتاژمناسب و دمای o20 سانتیگرا د،و رطوبت 65% )
9- کپی برداری متوالی:1تا99 کپی( وارد کردن تعداد کپی از طریق کلیدهای اعداد شمارش معکوس ) وتکراراتوماتیک با امکان توقف (PAUSE) وگرفتن کپی متعدد درزمان توقف .
10- نسبت : 1: 0/50 -1: 0/70 -1: 0/81 -1:0/86 ( در اندازه های ثابت ) :1: 1/15 -1:1/22 -1: 1/41 -1: 200 11- سیستم نورپردازی : نوردهی خطی با ثابت وحرکت لامپ ( نوردهی متغییر )
12- سیستم نورپردازی اتوماتیک : بازتاب نورازمنطقه نورپردازی شده بطوراتوماتیک اندازه گیرری می شود.
13- سیستم تغذیه کاغذ : تغذیه اتوماتیک توسط دو کاست وسینی دستی 50 برگ ( کل ظرفیت دستگاه 500 + 250 + 50 برگ کاغذ می باشد ) .
14- سیستم دولوپر( ظاهرکننده تصویر): ظهوربابرس مغناطیسی دوجزئی (- دولوپر+ تونر)
15- سیستم انتقال تونر: تغذیه تونر به صورت اتوماتیک کنترل می شود .
16- سیستم انتقال تصویر: درام opc
17- سیستم پاک کننده درام : توسط تیغه پاک کننده
18- سیستم جدا کننده کاغذ از سطح درام : توسط ناخنکهای جدا کننده و شارژرجدا کننده
19- محل قرارگرفتن سند : وسط
20- سیستم انتقال دهنده کاغذ : تسمه همرا با مکش کاغذ وغلتکهای انتقال دهنده
21- سیستم شارژ: توسط سیم شارژو ولتاژDC منفی
22- سیستم انتقال تصویر: توسط سیم شارژو ولتاژ DC منفی
23- سیستم د شارژ: د شارژنوری بوسیله لامپ د شارژ
24- منبع نور : لامپ های لوژن w310 وات برای ولتاژ220 ولت
لامپ های لوژن 275 وات برای ولتاژ 100 وات
ولتاژورودی : 100V-50/60 HZ-AC
متعلقات (ACCESSORHES)
لوازم انتخابی (OPTIONS) SF-
- ساختمان داخلی وخارجی
صفحه عملیاتی دستگاه OPERATION PANEL-8300
موتورها
آشکارکننده ها. سوئیچ ها وسنسورها
مراحل تهیه کپی
و....
دسته بندی | الکترونیک و مخابرات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 19 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
*مقاله روش های کاهش نویز در مدارهای الکترونیکی*
به جرئت می توان گفت که طراحی منطق یک مدار الکترونیکی تنها قسمت کوچکی از کل کاری است که برای تولید صنعتی آن مدار صورت می گیرد .
نکاتی از قبیل در نظر گرقتن اثر قطعات بکار رفته در مدار ، طراحی محافظ 1 برای قسمت مختلف مدار ، بکار بردن روش هایی برای کم کردن اثر نویز در مدارها ، طراحی مدار چاپی با رعایت استاندارد لازم (برای کاهش تداخل الکترو مغناطیسی) انتخاب نوع آی سی های به کار رفته در مدار ، طراحی فیلتر برای قسمت های مختلف مدار ، وجز آن ، همه و همه از مسائلی هستند که در کارامد بودن مدار اثر سرنوشت سازی دارند . شاید به همین علت است که کمتر کسی پس از طراحی مدار روی کاغذ ، جرئت می کند اقدام به ساختن آن کند .
این مقاله به یکی از این مسائل یعنی کاهش اثر نویز در مدارهای الکترونیکی پرداخته است ، آن هم از دیدگاهی خاص یعنی عرضه روش های عملی برای این مقصود . برای بررسی دقیق تر ، گذراندن درس سازگاری الکترو مغناطیسی (EMC) توصیه می شود .
سیستم های الکترنیکی باید طوری طراحی و ساخته شوند که دو شرط زیر را داشته باشند .
1- خود منبع نویز نباشند . ( قسمت های دیجیتالی مدار ، فرستنده های رادیویی ، و کامپیوترها ، نمونه هایی از منابع نویز اند )
2- به نویز خارجی حساس نباشند .
به عبارت دیگر سیستم های الکترونیکی باید بتوانند در شرایط صنعتی به خوبی کار کنند و نویز سیتم های الکتریکی و الکترونیکی دیگر ( مانند لامپ های فلورسنت و نئون ، خطوط قدرت ، فرستنده ها ، وسایل الکترونیک دیجیتال و جز آن) روی آنها اثری نداشته باشد . از طرفی خود این سیستم ها باید طوری طراحی شوند که قسمتی از آنها روی قسمت های دیگر تداخل ایجاد نکند .
یک سیستم الکتریکی وقتی دارای سازگاری الکترو مغناطیسی است که بتواند در محیط الکترو مغناطیسی مورد نظر به خوبی کار کند و خود منبع نویز نباشد .
با توجه به اهمیت EMC ، استاندردهای متفاوتی را مراجع ذیصلاح برای دستگاه های الکترونیکی وضع کرده اند . برای مثال FCC 2 استانداردهایی را برای حداکثر تشعشع الکترو مغناطیسی وسایل الکترونیکی دارد و لازم است این استانداردها به دقت رعایت شوند و گرنه دستگاه های ساخته شده اجازه ندارند به بازار عرضه شوند . عوامل لازم برای تاثیر نویز عبارتند از : منبع نویز ، کانال کوپلاژ ، و گیرنده نویز .
1- محمد مهدی نایبی ، سازگاری الکترو مغناطیسی : روش های کاهش نویز در مدارهای الکترونیکی ، کارگاه آموزشی هفتمین کنفرانس برق ایران .
2. Michel Mardiguian . Interference Computers and Microprocessor – Based Equipments .
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 17 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 14 |
*مقاله ادبیات عامیانه*
ادبیات عامیانه
مهران افشاری
برگرفته از: دانشنامه ادب فارسی
اَدَبیّاتِ عامیانه . .ادبیّات تودة مردم ایران، اثر مردمانی بیسواد یا کمسواد و غالباً شفاهی، که از جهت ساختار و محتوا، با ادبیّات سنّتی مکتوب فارسی متفاوت است. زبان ساده، لحن عامیانه، حالات و اندیشههای عوام در این ادبیّات نمایان است (نک: ریپکا، ص239ـ240).
امروزه ادبیّات عامیانه در نقاط گوناگون ایران با گویشهای متفاوت میان مردم مناطق گوناگون مشهور و متداول است. از جمله در گیلان اشعارشرف شاه دولایی، از شاعران قرن هشتم.ق، به گویش گیلکی (نک: صوتی، ص1)، در مازندران اشعار امیر پازواری * به گویشهای مازندرانی (نک: اسماعیلپور، ص26ـ33)، در کردستان داستانهای کُردی منظومی که اصطلاحاً بیت نامیده میشوند و با آواز میخوانند (نک: حسنپور، ج IV ، ص 12-11 )، و نیز بسیاری از قصّههای کوتاه عامیانه به گویشهای گوناگون که گاه در آثار پژوهندگان گویششناسی نقل شده است (نک: کریستنسن، ص150ـ151). در این مقاله صرفاً به ادبیّات عامیانة فارسی متداول در درون مرزهای ایران پرداخته میشود.
اشعار عامیانه از دیرباز در میان مردم ایران شناخته بوده است. این اشعار را، که به گویشهای محلّی بوده است، فَهلویّات * میگفتهاند. برخی از این فهلویّات، که خنیاگران در کوچه و بازار میخواندهاند، داستانهای عشقی منظوم بوده است مانند آنچه در مناطق غربی ایران دربارة عشق شروین دشتبی میخواندهاند؛ به همین سبب است که اشعاری را هم که در زمان ما در جنوب ایران به گویشهای محلّی میخوانند «شَروه» مینامند. در آذربایجان هم خوانندگان این فهلویّات به نام «شهری خوان» معروفاند (صادقی، ص237ـ241). امروزه اشعار عامیانه به زبان فارسی را، که بر زبان عامّة مردم جاری است، ترانه و تصنیف نیز میگویند (نک: بهار، محمّدتقی،ص115ـ116). وزن بسیاری از این اشعار منطبق با اوزان عروضی نیست، امّا با طرز خواندن و تکیه بر برخی از هجاها میتوان آنها را موزون کرد (ناتل خانلری، ص69ـ73). اشعار عامیانة متأخّرتر متأثّر از ادبیّات سنّتی است و وزن عروضی دارد. قالب برخی از ترانههای عامیانه نیز مطابق با هیچیک از قالبهای شعر رسمی نیست، بلکه ساده و ایرانی است. قالب دوبیتی بیش از قالبهای دیگر در اشعار عامیانه کاربرد دارد. برخی از اشعار متأخّر نیز به قالبهای غزل و قصیده است (شکورزاده، ص420ـ421). این اشعار را با آهنگهای خاصّ و همراه با موسیقی (همان، ص420) و دوبیتیها را بیشتر با آواز دشتی و در گوشة بختیاری میخوانند (نک: بهار، محمّدتقی، ص129ـ130). برخی از پژوهشگران دستگاه و مقام موسیقی این اشعار را ثبت کردهاند (مثلاً نک: همایونی، ترانههای محلّی فارس ، ص 514ـ528؛ درویشی، ص.29ـ52). سرایندگان بیشتر آنها معلوم نیستند، اما گاه نام برخی از آنان در دوبیتیها آمده است (همایونی، همان، ص164). این نوع ترانههای عامیانه عاری از تشبیهات و استعارههای پیچیده و هرگونه تصنّع و گویای احساسات و افکار عامیانه است (شکورزاده، ص419). در بسیاری از آنها زبان عامیانه و واژگان محلّی به کار رفته است (مثلاً برای ترانههای عامیانه به لهجههای خراسانی نک: همان، ص422ـ 515؛ برای ترانهها با واژگان محلّی استان فارس نک:.همایونی، همان،ص162ـ163، 354ـ.358). بسیاری از این ترانهها نیز همان است که در بین مردم به باباطاهر * یا فایز دشتستانی * منسوب است (مثلاً نک: همان، ص167). مضمون بیشتر ترانههای عامیانه عاشقانه و در وصف معشوق، طلب وصال او، یا گله از هجران است (نک: کوهی کرمانی، ص66ـ69، 76، 82، 106ـ109؛ شکورزاده، ص468ـ469، 477ـ478، 481ـ 489، 504ـ515؛ همایونی، همان، ص 162ـ166). بسیاری از آنها نیز نشانی از زندگی روستایی و عشایری دارد، چنانکه در آنها از دشت و بیابان و سبزه و چشمه سخن گفته شده است (کوهی کرمانی، ص64ـ68). در برخی از آنها با سوزی خاصّ سخن از دوری وطن و فراق یار و خویشان است (همان، ص71، 86). برخی از آنها هم هجو و شوخی و مطایبه است (شکورزاده، ص454ـ457) و پارهای از آنها حکایتی را نقل میکند (از جمله، نک: همایونی، همان، ص354ـ355). برخی از این اشعار در واقع مناظره * (احمد پناهی سمنانی، ترانه و ترانهسرایی در ایران ، ص62ـ64) یا گفتگوی عاشقانه و دوستانه میان دو تن است (کوهی کرمانی، ص211ـ220؛ شکورزاده، ص461ـ 464، 474ـ476،همایونی، همان، ص351ـ353).
پارهای از تصانیف عامیانه درپی یک واقعة تاریخی ساخته شده و به زبان مردم کوچه و بازار خوانده شده است. کهنترین ابیاتی که به زبان فارسی باقی مانده از همین نوع است. از جمله، تصنیفی است که مردم بخارا، در سال 56.ق، به مناسبت عشق پدیدآمده میان سعید بن عثمان، امیر گماردة معاویه در خراسان، و ملکة بخارا ساختند و در کوچه و بازار میخواندند (زرّینکوب،ص143ـ.145).همچنین است «حَراره»(=ترانه)ای که کودکان در کوچه به دنبال یزید بن مفرّغ، عاشق دختری بهنام سمیّه، به آواز میخواندند (جاحظ، ج1، ص132؛ تاریخ سیستان ، ص96). هنگامی که، در 108.ق، اسدبن عبدالله، حاکم خراسان، در جنگ با امیر خُتَلان شکست خورد، اهل خراسان برای او تصنیفی ساختند و میخواندند (طبری، ج3، ص1494). این گونه تصنیفها در تاریخ ادامه یافته است. در 508 ق چون احمد عطّاش در عهد سلطان محمّد بن ملکشاه (حک..: 498ـ511.ق) شورید و شکست خورد، او را اسیر کردند و در اصفهان گرداندند و مردم اصفهان به دنبال او با دف و طبل و دهل تصنیفی می خواندند (راوندی، ص161). پس از شکست لطفعلیخان زند (حک: 1181ـ 1209ق) از آقامحمّدخان قاجار، نخستین پادشاه این سلسله، نیز مردم شیراز تصنیفی ساختند (همایونی، همان، ص 405) و همچنین است تصنیف مردم تهران دربارة فرار محمّدعلی شاه قاجار (حک: 1324ـ1327.ق؛ احمدی، ص143). یا آنچه دربارة سخاوت حسنخان یگانه، پسر یوسفخان مستوفیالممالک (متوفّی 1303ق)، ساخته بودند (همان، ص35). در بسیاری از اشعار عامیانه نام قهرمانان ناشناس محلّی باقی مانده است، از جمله ترانههایی که در خراسان راجع به نصرو یا نصرالله (بهار، محمّدتقی، ص117ـ119؛ شکورزاده، ص479ـ481)، در فارس دربارة حسینا (کوهی کرمانی، ص74ـ75، 88؛ همایونی، همان، ص343، 348) و در ابیانه و اطراف کاشان درباره کریم خان (کوهی کرمانی، ص156ـ157) مشهور است.
دسته بندی | الکترونیک و مخابرات |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 228 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
*مقاله تشریح مدار قفل رمزی دیجیتال*
این مدار از چند قسمت اصلی تشکیل شده است…
1) مدارات حافظه یا (RAM).
2) مدار مقایسه کننده.
3) مدار نمایشگر.
4) مدار وارد کننده اعداد.
5) مدارات کنترل گر پالس.
بخش اول :
مدارات حافظه یا(RAM) .
این مدار ازسه بخش به شرح زیر تشکیل شده.
1) (64-bit RAM (16.4)) این RAM. IC7489 می باشد که به منظور ذخیره سازی کدهای اصلی مدار درانجا نصب شده است.این RAM قابل خواندن ونوشتن است .
جدول زیر مربوط به این RAM می باشد.
خروجی های داده |
عملکرد |
SA SB |
مکمل داده ورودی مکمل کلمه منتخب تمام (1) |
نوشتن خواندن ناتوان |
L LL H H Z |
2) (flip.Flops.4) این مداریک IC74175 است که به دلیل ثبت عددی که counter نشان می دهد در اینجا نصب شده است .
خروجی Q Q |
ورودی CP Data MR |
L H H L No change L H |
L H H H H * L * * |
3) (counter) که در این مدار IC معروف 74293 می باشد که به منظور تقییر آدرس در RAM برای ذخیره سازی اعداد استفاده شده است البته ورودی IC74175 را نیز تغذیه می کند که در بالا این علت
توضیح داده شده است.
4) جدول زیر مربوط به این ciunter می باشد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 149 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 102 |
با مقایسه تقریبی مدارسی که دانش آموزان بیش فعال در آن تحصیل می کنند با مدارس عادی در می یابیم در مدارسی که دانش اموزان بیش فعال در ان مشغول به تحصیل هستند افت تحصیلی بیشتر به چشم می خورد.با توجه به این احتمال که ممکن است فرضیات پیش بینی شده درست باشد ضرورت انجام این تحقیق اجتناب ناپذیر است. بدین ترتیب با رفع این عامل احتمالی ویا اتخاذ روشها و راهبردهای مناسب یاددهی ویادگیری مناسب برای دانش آموزان اینگونه مدارس میتوان یکی از عوامل احتمالی کاهش پیشرفت تحصیلی را در مدارس ابتدایی از میان برداریم و انگیزه تحصیل را در آنها بالا ببریم.
فهرست مطالب
فصل اول.. 6
مقدمه. 7
تاریخچه اختلال بیش فعالی.. 8
شیوع بیش فعالی.. 9
انواع بیشفعالی.. 10
نوع بیدقت و بدون توجه. 10
نوع تکانشی - بیشفعالی.. 11
نوع ترکیبی.. 12
چطور میتوان فهمید کودکی مبتلا به ADHD است؟13
نشانه های رفتاری:14
بیان مساله:23
اهمیت و ضرورت انجام تحقیق:24
متغیرهای تحقیق : 25
اهداف تحقیق در مورد بیش فعالی.. 26
ادامه بیشفعالی تا بزرگسالی.. 28
ژنتیک، مهمترین عامل.. 29
فواید و مضرات تحقیق در مورد بیش فعالی دانش آموزان 32
فصل دوم.. 33
پیشینه تحقیق :34
سبب شناسی:37
نظریه اولین کسی که در مورد این نوع اختلال نظر داد 39
آمار اختلال بیش فعالی.. 40
همهگیر شناسی.. 41
فصل سوم. 42
جامعه تحقیق :43
حجم نمونه در روش نمونه گیری :43
ابزار اندازه گیری :43
روش اجرای تحقیق :44
آمار توصیفی :44
فصل چهارم.. 45
مقدمه :46
سوالات طرح شده جهت پرسشنامه.. 47
جدول پرسش نامه. 48
1ـ جامعه چه مقدار به این مشکل اهمیت می دهد .49
2ـ اعتقاد دارند که این مشکل یک بیماری غیر قابل در مان است . 3ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل قابل در مان است .50
3ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل قابل در مان است .51
4ـ چه مقدار مشاوره تاثیر دارد ؟52
5ـ تاثیر افراد خانواده بر بهبود فرد .53
6ـ تاثیر آموزشهای روانشناسان به خانواده ها برای بهبود. 54
7ـ بهبود بیماری می تواند تاثیر زیادی بر مشکل تحصیلی دانس اموز داشته باشد .55
8ـ برخورد دیگران برای سرخورده شدن .56
9ـ نقش پزشک در درمان. 57
10ـ نکات مثبت بیش فعالی .58
11ـ یکی از عوامل مهم در ادرصد وراثتی بودن بیش فعالی .59
12ـ امکان دارد این بیماری تا بزرگ سالی باقی بماند .60
فصل پنجم. 61
پیشنهاد و راهبرهای برای آموزگاران.. 62
راهکارها و پیشنهادات... 77
مربیان هم باید آموزش ببینند.. 77
روش های درمان:79
درمان بیش فعالی با تغذیه امکان پذیر است... 82
درمان بیش فعالی کودک با غذا82
- اسیدهای چرب ضروری:82
غذاهایی که باید از خوردن آن ها اجتناب نمود عبارت اند از:84
روش هایی برای کنترل کودکان بیش فعال.. 87
راهکارهای زیر ممکن است دراین مورد به شما کمک کنند:87
بریده قسمتی از یک تحقیق در مورد چگونگی درمان 95
نتیجه گیری :99
منابع:100
فهرست نمودار ها
1ـ جامعه چه مقدار به این مشکل اهمیت می دهد . 47
2ـ اعتقاد دارند که این مشکل یک بیماری غیر قابل در مان است . 47
6ـ تاثیر آموزشهای روانشناسان به خانواده ها برای بهبو 47
7ـ بهبود بیماری می تواند تاثیر زیادی بر مشکل تحصیلی دانس اموز داشته باشد 47
8ـ برخورد دیگران برای سرخورده شدن ... 47
9ـ نقش پزشک در درمان.. 47
10ـ نکات مثبت بیش فعالی ... 47
11ـ یکی از عوامل مهم در ادرصد وراثتی بودن بیش فعالی . 47
12ـ امکان دارد این بیماری تا بزرگ سالی باقی بماند . 47
دسته بندی | تربیت بدنی |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 2507 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
افزایش قد واصلاح هرگونه مشکلات کمر وپای پرانتزی .ورفع دردکمروپا
این فایل بصورت تصویر می باشد
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1566 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 71 |
یک نرم افزار را می توان مشتمل بر مجموعه ای از اشیاء در نظر گرفت که هر یک پتانسیل های لازم را ارائه و با بخدمت گرفتن آنان و بهره گیری از پتانسیل های موجود زمینه نیل به اهداف مورد نظر فراهم خواهد شد.
ابزارهای مورد استفاده در این سیستم عبارتند از:
1-Visual Studio.Net
2-SQL Server
که در ادامه به به توضیح هر یک می پردازیم.
فهرست مطالب
چکیده:1
مقدمه :2
فصل اول : کلیات.. 3
1- C#.Net :4
1-1 مقدمه ای بر برنامه نویسی شی گراء در دات نت.. 4
سی شارپ دات نت و برنامه نویسی شی گراء7
الف) برنامه نویسی شی گرا7
ب) انتزاع ( abstraction )8
د) توارث (inheritance)11
هـ )چند ریختی ( polymorphism )12
و) فریمورک دات نت.. 15
ز)CLRو قابلیت های آن. 16
ح) سیستم CTS. 18
ط) سیستم CLS(Common Language Specification)19
چرا به دات نت احتیاج داریم ؟. 19
1-4 مقدمه ای بر C#.Net. 24
چرا C# :25
C# و سایر زبان های برنامه نویسی :28
2- SQL Server. 30
2-1 مقدمه ای بر SQL Server. 30
معرفی SQLو دستورات عمومی آن :34
Select Last name from persons. 34
2-3 عملگر ها در SQL. 35
دستور Insert :36
تجزیه و تحلیل پروژه38
کلاس Entity. 39
کلاس فرمها40
کلاس انتخاب فرمها41
کلاس کنترلی.. 42
کلاس جستجو. 43
کلاس پایگاه داده44
Use Case Diagram.. 45
Sequence diagram.. 46
Collabration Diagram.. 47
Activity diagram.. 48
جداول:49
شرح وب سایت.. 54
فرم اصلی :54
ثبت نام :55
بخش مدیر :56
ورود نویسنده :56
ورود زیر مجموعه :57
ورود موضوع :58
ورود انتشارات :59
ورود کتاب :60
مشاهده مشتریان :61
مشاهده سفارشات :62
آرشیو فروش :63
اعضای سایت : سفارش کتاب :64
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 3878 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 68 |
هدف از این پروژه بررسی و شناخت ساختمان انواع مختلف سیستمهای انتقال دهنده ی مواد بوده که ضمن بررسی عملکرد آنها اقرام به انجام محاسبات لازم جهت طراحی سیستمهای انتقال دهنده ی مواد پرداخته و نقشه های اجرایی مرتبط و نحوه ی چیدمان را به انجام میرساند
فهرست مطالب
چکیده1
پیشگفتار. 2
فصل 1. 3
نوار نقاله و اجزاء آن. 3
ضخامت، نوع آمیزه و شکل سطح لاستیک روکش نوار. 4
تقویت کننده ها6
فصل 2. 8
عرض، سرعت، زاویه شیب، تناژ یا ظرفیت حمل بار نوار. 8
زاویه شیب نوار. 10
تناژ یا ظرفیت حمل بار نوار. 11
فصل 3. 15
ماشین نقاله و اجزاء آن. 15
فصل 4. 19
محاسبة کششهای وارد بر نوار نقاله و محاسبة توان موتور. 19
نمودار کششهای وارد بر نوار نقاله نمودار تشریحی آنها24
انواع ماشین نقاله و فرمول های محاسبة کششهای وارد بر نوار آنها25
فصل 5. 42
شرایط انبار و نگهداری، تعیین متراژ و روش حمل نوار. 42
شرایط انبار و نگهداری نوار. 42
روش حمل نوار. 44
فصل 6. 45
روشهای آپارات نوار. 45
فصل 7. 49
عیب یابی دستگاه نوار نقاله و راههای چاره آنها49
فصل 8. 54
طراحی برخی قسمتهای ماشین نقاله. 54
محاسبه فاصله درام سر تا آخرین هرزگرد در نوارهای ناودانی. 56
فصل 9. 58
نمایش استاندارد نوار نقاله و جداول تبدیل آحاد بین المللی. 58
منابع و استانداردهای نوارنقاله. 62
منابع. 64
منابع لاتین 65
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 436 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
عصر حاضر عصر تغییرات و تحولات اساسی و بنیادی است و سازمانهایی می توانند خود را با این شرایط تطبیق دهند و در صحنه رقابت باقی بمانند که مدیران و رهبرانی کارآمد ، تغییر گرا و با چشم اندازی بلند مدت داشته باشند . در سالهای اخیر ، هوش رقابتی [1]به یکی از مافهیم مهم مدیریت تبدیل شده و با فرهنگ شرکتهای پیشرو ، عجین شده است . در دنیای پیچیده کنونی ، شرکتهایی مختلف هر روز برای دستیابی به اهداف عالی تر به طرحهای نوینی روی می آورند . هوش رقابتی این امکان را برای مدیران فراهم می کند که به صورت خلاقانه تری ببندیشند و با استفاده از اطلاعات محیط کسب و کار و اطلاعات حاصل از تحلیل رقبا در تصمیم گیری های سازمانی به بهترین شکل عمل کنند . بنابراین ، هوش رقابتی یکی از الزامات غیر قابل انکار برای اغلب مدیران به شمار می رود .
در این مقاله سعی شده است تا به تشریح ابعاد و قابلیتهای هوش های چند گانه بررسی و نتیجه گیری شود .
فهرست مطالب
چکیده1
مقدمه :1
هوش تصویری – فضایی. 2
ویژگیهای هوش تصویری-فضایی. 2
انتخابهای شغلی. 2
هوش کلامی – زبانی. 2
ویژگیهای هوش کلامی- زبانی. 2
هوش منطقی – ریاضی. 2
ویژگیهای هوش منطقی- ریاضی. 2
هوش اندامی- جنبشی. 3
ویژگیهای هوش اندامی- جنبشی. 3
هوش موسیقیایی. 3
ویژگیهای هوش موسیقیایی. 3
هوش میان فردی.. 3
ویژگیهای هوش میان فردی.. 3
هوش درون فردی.. 4
ویژگیهای هوش درون فردی.. 4
هوش طبیعتگرا4
ویژگیهای هوش طبیعتگرا4
هوش معنوی چیست؟. 4
هوش معنوی.. 6
هوش معنوی، معنویت، مدیریت و رهبری:13
اندازهگیری هوش معنوی.. 15
توسعه هوش معنوی.. 15
خطرات بالقوه جستجوی هوش معنوی.. 16
بحث و نتیجه گیری.. 16
منابع 17